Gå til innhold

Recommended Posts

HHx

Hei, er i en fase hvor jeg ønsker og prøve å dyrke noe. Har egentlig ikke kommet i gang pga litt noia for å prøve frøbestilling. Bor ugunstig langt unna post restrante.

Og ei heller keen på å få trøbbel ved å bestille det hjem. Er familsert og respektabel jobb og det der, så vil ikke ta unødige sjangser.

Grunnen til interessen var i utgangspunktet for å se om det hjelper i migrene sammenheng, da ingenting som tilbys av leger hjelper. Og jo mer jeg har lest, jo større har interessen blitt.

Bor i ei lita bygd, og som bygder flest er diskresjon høyst nødvendig, bor såpass avisides at resten burde ikke være noe problem med noen forbebold.

noen som har noen knall tilps/råd? Er vid åpen for forslag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt

Jeg hadde det som deg, total noia.

Dro derfor egenhendig til Danmark og kjøpte frø i growshop der.

Betalte kontant og passet på å få med noen regulære/ufeminiserte frø slik at jeg kunne lage mine egne frø til ettertiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Om du finner en plass du kan sette opp en postkasse med falskt navn, så er jo det en mulighet og jeg vet flere som har gjort det før i tiden. Så sender du bare et brev for å forsikre deg om at postmannen har snappet opp navnet og det blir sendt dit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sporadisk

Smell opp ei postkasse på et middels fullt postkassestativ, ikke legg på nummer, kun navn.

Velg et par navn som det finnes plenty flere av i Norge.

Bestill frø til et av disse navnene og et gatenummer som korresponderer med et hus på stativet.

Sist jeg bestilte bestilte jeg feks til Veiveien 1, hvor det allerede var ei postkasse med et stort 1-tall, men siden posten primært går på navn så hiver de det i kassa di uansett.

Sliter du med migrene kan det også være en idé å sjekke ut psilocybe cubensis.

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Soilandcatsand

Last ned dyrkehåndboken, en nødvendighet for de fleste hjemmedyrkere:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Det å smelle opp en postkasse er noe jeg har tenkt på. Det gjeller bare å finne riktig sted. Frykter mistanke om det ene og det andre i den forbindelse også.

Da det er et lite sted hvor alle kjenner nesten alle å mange vet hvem hva hvor etc etc.

Dyrkehåndboka skal jeg se på! Har sett meg ut utstyr som skal handles inn og settes opp. Må uansett drøyes litt til håndtverkere er ferdig med og gå inn og ut.

Blir oppsett i kjeller med mulighet for å kjøre ventilasjon ut pipe,  vurderer til og med å sette opp isolert rom isteden for telt. 

Men det får tiden vise, eneste jeg vet at dette skal prøves..8-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Har egentlig ikke kommet lenger enn å se etter et sted å henge en postkasse, vanskelig på små steder....

Og lurer på å bestille fra søtabror, tips??

Hog har noen prøvd dyrkelyset de selger på ikea??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx
På 25.8.2018 at 7.34, Selvforsynt skrev:

Jeg hadde det som deg, total noia.

Dro derfor egenhendig til Danmark og kjøpte frø i growshop der.

Betalte kontant og passet på å få med noen regulære/ufeminiserte frø slik at jeg kunne lage mine egne frø til ettertiden.

@Selvforsynt kan du spesifisere hvor i Danmark? Er nesten så jeg vurderer en tur i stedenfor.. får ikke til å sende deg privat mld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
23 hours ago, HHx said:

@Selvforsynt kan du spesifisere hvor i Danmark? Er nesten så jeg vurderer en tur i stedenfor.. får ikke til å sende deg privat mld.

Chillo.dk har butikk i København sentrum, Kattesundet 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Og jeg så nettopp gjennom tråden til @KaosGartner, meget imponert. Er hydro bedre en jord?

Så "lett"  ut. Men at det også krever mer ting? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
2 hours ago, HHx said:

Og jeg så nettopp gjennom tråden til @KaosGartner, meget imponert. Er hydro bedre en jord?

Skal passe meg for å uttale meg om ting jeg ikke har erfaring med men det sies at hydro gir høyere avling men gir ikke samme rom for feil, plutselig har du fucka opp hele growen din pga noen idiotfeil.

Så det er nok best å dyrke i jord et par ganger først slik at du får feelingen, jord gir deg en buffer for feil, og dumheter vil du gjøre. Garantert! ;)

Endret av Selvforsynt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Da blir det jord tenker jeg :) 

Manne meg opp å skaffe de frøa nå bare :zealed:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
53 minutes ago, HHx said:

Da blir det jord tenker jeg :) 

Manne meg opp å skaffe de frøa nå bare :zealed:

Trenger ikke akkurat å manne deg opp for å besøke en dansk dyrkeshop ;) 
Folka som jobber der er vennlige og hjelpsomme og legger gladelig ut om strains og dyrkemetoder, gjelder bare å henge med på dansken eller legger over til engelsk, begge deler funker :D
Og
frøa er null problem å få over med mindre du vifter med originalembalasjen foran nesa til tollerne(spør i growshoppen om å få noen ziplockposer slik at du slipper å gå i surr med hvilke frø som hører til hvilke strains) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Holder til i midt norge, så turen er ikke skrevet i stein ennå. Så må holde alternativ åpne:nerd:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
11 hours ago, HHx said:

Det var faktisk lettere en jeg trodde men mye mer å lese seg opp på og passe på. Jeg har gått over til jord selv og som @Selvforsynt sier, kjør noen runder i jord først og bli kjent med planten og dyrking. Send meg en pm når du har fått nok innlegg til det ;)@HHx

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Det så i allefall lekende lett ut :whistle:

Når har jeg nokk innlegg til det @KaosGartner

Har gjort litt research siden i går, og ting er noenlunde på gang :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
9 hours ago, HHx said:

Det så i allefall lekende lett ut :whistle:

Når har jeg nokk innlegg til det @KaosGartner

Har gjort litt research siden i går, og ting er noenlunde på gang :D

30 innlegg tror jeg du trenger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Ok. I denne farten tar vel det noe tid....

Før jeg klikker inn en bestilling. Hvilke strains er "lett dyrket"? Må ha en starter plante. Tenker på Northern lights, Jack herer, GSC, Durban Poison, som noen av de jeg vil prøve. Tips mottas :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Solan G

mitt råd er om du er forberedt, da mener jeg mtp at alt utstyr er på stell og du ikke "maser" på jentene dine for mye så klarer du å dyrke absolutt alt du måtte ønske. Vis jentene kjærlighet, omsorg, gi dem tid til å utvikle seg så har du ett forhold for resten av livet.

Solan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
13 hours ago, HHx said:

Ok. I denne farten tar vel det noe tid....

Før jeg klikker inn en bestilling. Hvilke strains er "lett dyrket"? Må ha en starter plante. Tenker på Northern lights, Jack herer, GSC, Durban Poison, som noen av de jeg vil prøve. Tips mottas :)

Gjør deg opp en mening om følgende:

Foto eller auto(hva med å teste ut begge deler?)

Feminiserte eller regulære(må ikkeforveksles med "regulære" fotostrains), skal du bare dyrke røykeblomster så gå for feminiserte, skal du lage egne frø trenger du noen gutter og da trenger du ei pakke med regulære/ufeminiserte frø med mindre du skal lage egne feminiserte frø som jo også går an.

Sativa eller Indica? Strengt tatt synes jeg du skal velge minst en av hver. Greit å ha en nattings å sove på og en til tankesprell og TV-titting ;)
Og man vet jo ikke hva som fungerer best i ditt dyrkerom så det er bedre å spre risikoen hva gjelder gener.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Nå nevnte du noe nytt for meg (har lest dyrkeboka) men dog. Foto ? Og er ikke auto noe vanskeligere å få frem? Eller har jeg missforstått helt her? Er feminiserte jeg tenke på. Ja, vil ha en sativa å en indica. Men der og er det "vanskelighetsgrader" slik jeg leste litt om. Lage egene feminiserte hørte jo litt forlokkende ut når du nevner det :nerd: 

Mange takk for svar, og tanke mat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
HHx

Og sånn helt til å begynne med, så var tanken å dyrke noe for å lette migrene og slikt, så d hadde jo vært logisk å gått for noe som virker der og ikke er for vanskelig å få frem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

høres ut som du vil ha indica, og auto er ikke vanskelig. kanskje til og med lettere. Så hvis jeg var deg hadde jeg kjøpt indica auto, og noen hybrid fotos.

foto"s er forresten bare vanlige cannabis som ikke er krysset med cannabis ruderalis. som auto er for å bli auto. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå