Jump to content
Andreos1996

Slutt med det "medisinsk cannabis" sprøytet!

Recommended Posts

Andreos1996

Tjah, jeg er nyfødt på forumet, og har ikke bygget opp et resume eller noen form for respekt fra noen enda, men dette er min mening. 

Forskning har vist at cannabis IKKE redder liv. Det har ingen positiv effekt på kroppen, annet enn at det er et sterkt sedat som roer deg ned og er smertestillende. Det kurerer ikke eller bremser ned kreft. Det har ingen positiv effekt på sykdommer. Dette er noe sjøsprøyt som er funnet på av aktivister som vil ha cannabis legalisert, og helt ærlig så virker det ikke som det funker. Farmasøytene har allerede sedater i mange skalaer som er både sterkere og svakere enn cannabis. Hvorfor skal de ta inn cannabis når de har f.eks paralgen forte? 

Ikke misforstå meg - jeg mener cannabis bør bli lovliggjort! Men ikke på grunn av medisinske grunner.

Det aktivistene heller bør fokusere på er hvor ufarlig det er å røyke cannabis i forhold til andre lovlige rusmidler, alkohol spesielt. Det er en lurere rute å gå i veien til å få legalisert mary jane i fedrelandet. Skyt meg hvis jeg tar feil. Start debatt.

KranPer

Medisinsk cannabis er ikke no sprøyt. 

Kroniske smerter, eplepsi, parkinson, kreft behandling med stråling/cellegift og mer. så er cannabis en fin medisin som hjelper folk til å kunne leve ett bedre liv uten å måtte knaske benzodiazepiner og opium baserte piller som er svært avhengihetskapene og skadelige ved lang tids bruk. 

Bamse303

"Medisisnk cannabis" er ikke tull, det er ingen andre enn idioter som sier "cannabis kurerer kreft", men det er BEVIST att thc krymper kreft svulster, I cannabis finnes det hundrevis av forskjellige stoffer  blandt annet terpener, noen av terpenene har effekter i tillegg til cannabinoidene, hva alle terpenoidene og cannabinoidene gjør i det fulle er ikke kartlagt ennå.

Har selv en sykdom som gjør att jeg får mye hevelser og ødelegger kroppen min, riktig cannabis er som dag og natt.

Her er en forskingsartikkel om cb2 reseptorenes rolle i å holde hevelser i sjakk og å hjelpe og regulere immunfunksjon.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5075023/

cannabis og kreft:

https://www.spandidos-publications.com/10.3892/ijo.2017.4022

https://www.huffingtonpost.com/2013/10/25/marijuana-cancer_n_4158865.html

https://blogs.scientificamerican.com/observations/cannabis-versus-cancer/

alt dette er seriøse kilder og ikke linker av typen "naturalnews" eller annet tull.

Hvorfor tror du bedrocan finnes? eller Sativex og Marinol? fordi store selskaper som gw pharmasuiticals vil satse penger på en døgnflue?

Nå er det riktignok mye tull rundt medisinsk  cannabis og california moddelen(ojj jeg har flass kan jeg få weed?) var ikke veldig seriøs, men det lønner seg og lese litt før man åpner fingerkjeften.

Ellers håper jeg du har en god dag unge mann.

mvh

Edited by Bamse303

Bamse303

"Hvorfor skal de ta inn cannabis når de har f.eks paralgen forte?  "

Fordi opiater ikke funker på alle typer smerter, spesielt nevrologiske, nå er ogå kodein forøvrig ett "tulleopiat" da og ett dårlig førstevalg til smertelindring da kodein er ett såkalt "prodrug"(ett stoff som har liten funksjon i seg selv men deler av funksjonen er att det blir til ett annet eller flere aktive stoffer etter det har vært igjennom leveren), og det er ekstremt variabelt og opp til personens individuelle stoffskifte hvor fort kodeienen blir fordøyd til morfin i kroppen(derfor f.eks de har den "syrup" trenden i usa spesielt blandt amerikanere av afrikansk opphav ,da folk med afrikansk opphav som regel har mer av ett enzym som gjør att de fordøyer det til morfin fortere) og vil gjøre dosering vanskelig.

mvh

Andreos1996

Hear ya hear ya. Dere tok meg. Jeg overgir meg, og beklager for dumhet. 

stick it to the man

Bamse303

absolutt ikke noe mening å "ta deg" for noe, men velkommen skal du være på forumet iallefall :)

pollen

Maa si som Defoe sier ,,, du sklei inn her paa et bananskall ,,,:bigtounge:

Med.Can.Bruker

Jeg har 300 forskningsstudier av Nyerere dato på Medisinsk cannabis. Det er vanskelig å ta dette innlegget seriøst.

Legg frem forskning som viser at cannabis ikke redder liv. Latterlig. Cannabis er verdens mest kjente medisin. Så enkelt er det.  Nesten som å høre historieforteller av røverhistorier Professor Jørgen Bramness.   Se også hjemmesiden min Røvernytt.

Edited by Med.Can.Bruker
Professoren som har skrevet seg inn i norgeshistorien med sine røverhistorier om cannabis.