Gå til innhold

Recommended Posts

Mongodb

(PS - Jeg har publisert dette spørsmålet på flere forum kanaler som Norcan har, jeg viste bare ikke hvor jeg skulle publisere dette spørsålet for å nå de Erfarne Dyrkerne. Så beklager veldig hvis dette var til bry for noen, jeg har akkurat registrert meg på Norcan.)

Jeg så litt på youtube igår å kom over en video av en hyggelig kar fra California, han viste fram hva han hadde kjøpt på en dispensary der nede... Jeg må si jeg ble VELDIG misunnelig.
Jeg er ikke interessert i å snakke med noen dealere her i Norge og om jeg isåfall gjorde det, så tviler jeg sterkt på at de tilbyr noe så godt.

Er vell kun dyrkere man kan prate med da, men tviler på det er så mange av de her til lands xD 

Så da begynte selfølgelig jeg å tenke på dyrking, jeg er helt ny på dette området, jeg veit hva Hydro er og hva jord er, men utover dette er jeg like smart som en STEIN xD

Her er en liste av spørsmål jeg trenger svar på, jeg hadde satt veldig stor pris på om en erfaren, VELDIG erfaren dyrker kan hjelpe med å svare en stakkar mann på 26 år som trenger hjelp :-) ( JEG ER ÆRLIG TALT VILLIG TIL Å BETALE FOLK FOR Å GI MEG PROFESJONELL INFO, DET ER DET MINSTE JEG KAN GJØRE.), Når man sliter med migrene så mye som jeg gjør, så går man langt får å plante sin egen medisin.

1 - Hvilken Strain er lettest å jobbe med for en nybegynner? 
2 - Burde jeg gå Hydro eller Jord?
3 - Hvordan fikk du tak på Frø når du først startet? 
4 - Jeg skal dyrke inne, hvilke utstyr trenger jeg? 
5 - Hva er kostnaden for ett enkelt, men stabilt system? - har budsjett på 10,000,- +/-.
6 -  Bare å skyte ut med ord, jeg trenger all hjelpen jeg kan få :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner

1. Aner ikke men jeg hadde gått for en auto strain. Auto har hatt litt 'dårlig ' rykte på seg med at de ikke tåler stress og gir lite avkastning men sånn er det ikke lengre. Kjøp bra frø,  disse fex https://www.dutch-passion.com/en/cannabis-seeds/product/autoultimate-feminized-autoflower-cannabis-seeds/

Auto blomstrer av seg selv etter 3 til 4 uker i vekst og du trenger ikke å tenke på lyslekasjer osv. 

2. Jeg gikk for Hydro første gang og det gikk bra. Men det er litt mer jobb med det. Nå dyrker jeg i jord og er fornøyd med det. Det vokser fortere og bedre i Hydro sies det.

3. Jeg bestiller frø fra Danmark,  USA og Sverige og det blir sendt til en poste restante adresse i Sverige og jeg kjører å henter de der. Enkelt og trygt hvis du ikke bor mange timer unna grensa. 

Ikke ta sjansen på å bestille frø til adressen det skal dyrkes i her i Norge uansett hvor godt de sier de gjemmer frøene i pakka.

4. Du trenger et rom, telt eller et skap. Jeg bygde et rom på loftet og i tillegg har jeg et lite dyrketelt. Lys, HPS funker bra, Led er også fint men dyrere hvis du skal ha noe skikkelig.  Jeg bruker HPS og er veldig fornøyd.

Kullfilter mot lukt, avtrekksvifte og noen bordvifter må du ha. 

5. Du kommer langt med en sånn pakke som dette https://www.professionalgrow.se/sv/mammoth-pro-120l-paket-600w-hps-cooltube

6. Hjelp får du masse av her inne men anbefaler deg å laste ned dyrkeboka som ligger her på siden. Mye nyttig lesestoff der. 

Edit: Glemte å si at jeg er ikke veldig erfaren enda men har hatt noen vellykkede avlinger :joint:

Lykke til :)

Endret av KaosGartner
Jeg er sløv
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Northernlight

Les dyrke hjåndboka, finnes ingen korte og konkrete svar på de fleste av de spm du stiller, kan love deg du vil ikke angre. Og det er weed, ugress, så det vokser uansett.

Northernlight skal være bra for nybegynnere

Keep on! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Northernlight

Haha, blei visst en slags dobbel post her :D  jaja ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
KaosGartner
2 minutes ago, Northernlight said:

Haha, blei visst en slags dobbel post her :D  jaja ;) 

Vi var ihvertfall enige om at han må laste ned dyrkeboka :D

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Northernlight

Hehe, ja, en lur plass å begynne ja :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann
2 timer siden, yapedia.com@gmail.com skrev:

Du er ikke interessert I å dyrker for meg da? Betaler masse :-)

Dette er ikkje noko me ønsker her på forumet.
les gjerne : https://norcan.org/guidelines/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mongodb
9 hours ago, jiffemann said:

Dette er ikkje noko me ønsker her på forumet.
les gjerne : https://norcan.org/guidelines/

Jeg vil bare ha medisin, er det så farlig å spørre om da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann
Akkurat nå, yapedia.com@gmail.com skrev:

Jeg vil bare ha medisin, er det så farlig å spørre om da :)

Ja, faktsk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mongodb
9 hours ago, jiffemann said:

Ja, faktsk

Kan ikke helt se problemet med det egentlig, men vi er alle forskjellig :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann
2 minutter siden, yapedia.com@gmail.com skrev:

Kan ikke helt se problemet med det egentlig, men vi er alle forskjellig :-)

Du tror ikkje at om ledelsen hadde latt dette bli ett fristed for å få tak i cannabis at det hadde blitt et problem ?
Kan garantere at vi da hadde mistet forumet iløpet av veldig kort tid.

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mongodb

ja beklager det, jeg er bare ikke så interessert i å kontakte dealere... Vil ikke ha noe med det miljøet der. 

Men beklager det Jiffemann :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Eneste grunnen til at dette forumet kan eksistere er pga yttringsfriheten, så om salg eller annen omsetting av droger skjer på forumet, vil det blir lagt ned ganske fort av myndighetene.

Også er det kjipt å spamme fult av oneliner poster som du gjør, slik blir det ikke god stemmning av, spesielt når du terper om kjøp/betaling/lokking for at folk skal gro for deg. For alt vi vet kan du være en snut og jeg misliker dette sterkt. Så vennligst gi faen i det og respekter Norcan's lover og dets brukere.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mongodb
9 hours ago, Mr.Rosin said:

Eneste grunnen til at dette forumet kan eksistere er pga yttringsfriheten, så om salg eller annen omsetting av droger skjer på forumet, vil det blir lagt ned ganske fort av myndighetene.

Også er det kjipt å spamme fult av oneliner poster som du gjør, slik blir det ikke god stemmning av, spesielt når du terper om kjøp/betaling/lokking for at folk skal gro for deg. For alt vi vet kan du være en snut og jeg misliker dette sterkt. Så vennligst gi faen i det og respekter Norcan's lover og dets brukere.

Som sagt beklager veldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Bra, men du er hjertelig velkommen til å lære deg å dyrke, så da er det bare å sette i gang og folk hjelper deg på veien. :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chokoboy

Litt sent svar men hvis du har migrene så regner jeg med at du har papirer/dokumenter på det fra legen din. Kort oppsummert så ta kontakt med en godkjent lege for medisinsk cannabis i Nederland, etter en konsultasjon med denne legen så gir han deg "resept" på medisinsk cannabis og du har fullt lov til å reise ned til Nederland for å ta med medisinen din hjem igjen til Norge, dette må selvsagt fortolles når du ankommer Norge. Men er fullt lovlig, har du førerkort så vær obs på at norsk politi mest sannsynligvis vil prøve  beslaglegge dette men du får beholde medisinen din :)

Som sagt dette er kort oppsummert, er nok andre her inne som kan gi deg en grundigere forklaring på dette og hvordan du går frem. Men har noen bekjente som har papirer på at de kan bruke cannabis som medisin for sine sykdommer/diagnoser og de reiser til Amsterdam jevnlig for å hente medisin. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå