Gå til innhold
Medisinskbruker

Schengen attest

Recommended Posts

Medisinskbruker

Hei, jeg skal til utredning av ad/hd. Jeg og min lege har snakket om schengen attest og cannabis i behandling istede for tabletter. Har noen her til hvilken lege i Nederland jeg skal snakke med, evt hvordan gå frem? Noen som har gjort det samme kanskje? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh

Hei. Jeg har fått tips om å bruke disse i forhold til ADHD. http://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/contact.html

Har aldri prøvd de selv så jeg aner Ingenting om de er dyktige. Hærlig å høre at det finnes skikkelige leger rundt om kring. Lykke til. 

Og om du skal til Amsterdam i nærmeste fremtid anbefaler jeg å teste ut Green Magick CBD som Boerejongens selger for tiden. Beste ADHD medisinen jeg har vært borti.

Endret av pooh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Medisinskbruker

Hei igjen, da er tiden for en tur til Nederland. Prosessen er litt mer komplisert en hva jeg hadde trodd. Må først til Nederland for så å få resept på cannabis fra Nederlandsk lege, deretter ta med reseptpapirene tilbake til Norge. Så vil fastlege skrive under på de papirene fra legen i Nederland. DA, kan jeg dra ned igjen å hente for 30 dager forbruk. Er så spent, ingen med erfaring fortsatt? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chokoboy

Ikke personlig erfaring men har to bekjente som har fått det samme. Vær obs på at førerkortet ditt vil mest sannsynlig bli beslaglagt av politiet. Dette har skjedd med begge to og de bor på hver sin side av landet. Han ene har holdt på nærmere 1.5 år på å få det tilbake. Lykke til og håper du slipper det samme :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Medisinskbruker
6 timer siden, chokoboy skrev:

Ikke personlig erfaring men har to bekjente som har fått det samme. Vær obs på at førerkortet ditt vil mest sannsynlig bli beslaglagt av politiet. Dette har skjedd med begge to og de bor på hver sin side av landet. Han ene har holdt på nærmere 1.5 år på å få det tilbake. Lykke til og håper du slipper det samme :)

Takk for svar choko! Jeg har ikke førerkort så det blir ikke ett problem. Takk, jeg kommer meg tilbake melding på januar. Vet du hvor mange gram de får foreskrevet pr dag? :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
chokoboy

Litt usikker men mener det er 5, må nesten høre med de hvis du vil vite eksakt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
pooh

Flott at du nærmer deg målet. Blir spennende og høre hvordan det går. Jeg er avhengig av å ha førerkort og orker heller ikke runden med å skifte fastleger til jeg får napp så jeg har foreløpig gitt opp å leve lovlig i Norge. Løsningen min har vært å være mye i utlandet. Men jeg vurderer å prøve å få meg resept og medisin i Nederland som kan brukes i andre land i Europa slik at jeg kan reise rundt i Europa uten risiko for mye trøbbel. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Medisinskbruker
På 22.12.2018 at 16.04, pooh skrev:

Flott at du nærmer deg målet. Blir spennende og høre hvordan det går. Jeg er avhengig av å ha førerkort og orker heller ikke runden med å skifte fastleger til jeg får napp så jeg har foreløpig gitt opp å leve lovlig i Norge. Løsningen min har vært å være mye i utlandet. Men jeg vurderer å prøve å få meg resept og medisin i Nederland som kan brukes i andre land i Europa slik at jeg kan reise rundt i Europa uten risiko for mye trøbbel. 

Skjønner deg veldig godt, var bare veldig heldig med min lege selv. Håper du også en dag kan nyte medisinen din i fred og ro! Er virkelig spent på hvordan det blir med fortolling osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå