Gå til innhold
dvahkk

Gule døde blader

Recommended Posts

dvahkk

Det skulle følge med 3 bilder, men de kom ikke med. Jobber med saken!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

hmm.. venter i spenning! Sjekk ut imgur.com og gi oss lenken til bildet.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dvahkk

Jeg fikk det ikke til. Jeg har ikke Java installert, og planlegger ikke å gjøre det heller pga cyber sikkerhet. Så jeg får heller skrive. Bladene blir først gule, fra ytterst på tuppen og langs sidene. Etterpå blir de brune / tørka / døde / brente. Det ser hvertfall slik ut. Jeg tenker kanskje de har fått for mye næring? De henger med bladene nedover, og av og til er det en klo lignende tupp. Bladene dør etter hvert, og detter av. De er ca 10-15cm høye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

hvis det er de nederste er det ikke noe problem, det er nitrogen-mangel. Men med en "klo-form" så er det nitrogen overskudd. Jeg må desverre se et bilde av hele planten for å gi deg riktig diagnose.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Hvordan er tempraturen i resorvaret? Og har du benyttet hydrogenperoskid i resorvaret ditt for å forhindre pythium?

Sjekk om røttene er sunne og hvite og om du har tilstrekkelig med luft i resorvaret.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
dvahkk

Etter mye research, fant jeg ut at det stemmer 100% med nitrogen mangel. Siden det er de nederste bladene som detter av og deretter blir brune, eller at de rett og slett bare detter av. Tempen på vannet er det samme som i rommet, 25 grader. Det er ikke benyttet peroksid. Røttene er kritt hvite, med krystall lignende hår på. Det er ikke luft pumpe i vannet. Og plantene blir matet hver 3 time i 15 minutter.

Etter å ha lest om EC, så var anbefalt EC 1.2-1.7 i denne perioden. Kan det stemme? Hørtes fryktelig høyt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå