Gå til innhold
JackMalone

Grow i kjøleskap?

Recommended Posts

JackMalone

Hei, har fått en del bagseeds i det siste, 37 har det samlet seg opp til nå. Så lurte litt på å prøve meg på en liten grow. Er det da noen som har lyst til å hjelpe meg med hva som er det mest nødvendige av utstyr til en Okei billig krone? Har et skap, ellers er telt et godt alternativ.

Har en liten plan på å kanskje bygge om et gammelt kjøleskap til en growbox? Noen som har trua på dette? Ser for meg at lys og lukt samt en del lyd vil være ganske tett og skjermet i en slik løsning, hvor man da kun borrer ut et hull til kullfilter? Og evt en liten inn luft, eller vil det bli for tett? 

Gjerne litt linker og erfaringer rundt deres første grow også. Frøene er frø jeg har fått i bags oppigjennom. Litt usikker på strains, da dealeren har pleid å ha Super silver haze, super lemon haze og Pineapple Express. Så er nok disse, noen som har erfaringer her?

Endret av JackMalone

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
4 hours ago, JackMalone said:

Hei, har fått en del bagseeds i det siste, 37 har det samlet seg opp til nå. Så lurte litt på å prøve meg på en liten grow. Er det da noen som har lyst til å hjelpe meg med hva som er det mest nødvendige av utstyr til en Okei billig krone? Har et skap, ellers er telt et godt alternativ.

Har en liten plan på å kanskje bygge om et gammelt kjøleskap til en growbox? Noen som har trua på dette? Ser for meg at lys og lukt samt en del lyd vil være ganske tett og skjermet i en slik løsning, hvor man da kun borrer ut et hull til kullfilter? Og evt en liten inn luft, eller vil det bli for tett? 

Gjerne litt linker og erfaringer rundt deres første grow også. Frøene er frø jeg har fått i bags oppigjennom. Litt usikker på strains, da dealeren har pleid å ha Super silver haze, super lemon haze og Pineapple Express. Så er nok disse, noen som har erfaringer her?

Tror det kan bli veldig bra, men ettersom kjøleskap i utgangspuktet er isolerte og potte tette så man er fullstendig avhengig av god inn og utlufting både pga varmen men også luftfuktigheten, så du trenger et hull nede til luftinntak i tillegg til vifta og kullfilteret.
Ser for meg at et kjøleskap med en frysedel på toppen kunne fungert fint om man bruker frysedelen til å plassere vifta :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
JackMalone

Ja, tenker her at isoleringsevnen er bra for både holde på varme/fuktighet og støy. Noen som har noe formening om størrelse på inn/ut luft her? Det er disse tingene jeg er blank på, ingen lukt er veldig viktig for meg, da  det er ganske tett m boliger her. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

Dette kan funke, min første grow var i et kjøleskap jeg hentet bak en elektro forhandler. 

med mindre du finner et gigantisk kjøleskap så holder det fort vekk med en liten vifte som suger ut lufta gjennom kullfilter. jeg brukte led, for det kunne bli ganske varmt inni der. 

screen of green var min løsning mtp plass. men hvor stor/ hva slags kjøleskap er dette? 

må si at om du har mulighet så er telt ganske mye enklere å jobbe med

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå