Gå til innhold
daffe

kaktus i samme rom for co2 produksjon?

Recommended Posts

daffe

Kaktus og andre ørkenplanter er jo litt merkelige i forhold til andre planter. De tar til seg co2 om natten og det de ikke klarer å bruke opp når det er lyst blir frigjort på dagtid. Noen tanker om katuser i dyreltetet for co2 produksjon? Kaktus er også en av de få plantene man bør ha på soverom siden de produserer oksygen om natten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Bamse303

Spørs vel om det ikke blir litt vel fuktig inne i rommet, selv for noe så hardført som en san pedro?

Prøv og rapporter tilbake <3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Jeg tipper det vil være av minimal betydning for cannabis om det er i et telt og det må nok være veldig mange kaktuser. For det blir nok litt som all bruk av co2 innen dyrking, da bør det være et lukket dyrkerom og ikke nok med det, men så lenge du ikke har nevneverdig høy co2 (PPM) fra før av, så er det lite å hente av. Så jeg regner med at du bruker telt med uttrekksvifter, så da vil nok den co2'en bli dratt ut ganske raskt og erstattet med frisk luft som inneholder akkurat samme mengde som fra før.

Da jeg grodde mine første runder, så prøvde jeg alt fra co2-tabletter, edikk og natron, sats etc etc. Men alt dette er meningsløst om man har uttrekksvifter og fikk langt bedre resultat med mere effektive vifter som gav mere luftgjennomstrømmning.

Så jeg ville enten ha satt opp et lukket system med co2(kontrollere og tanker), eller brukt uttrekksvifter og sørget for masse frisk luft.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå