Jump to content
Mullemek

Kjøpe utstyr

Recommended Posts

Nightcrawler

Hps er ikke det samme som led. Hps (high pressure sodium) og MH (metal halide) er den gamle typen grolys. Bruker mer strøm og blir varmere enn moderne led lys. 

Hageselskapet

Heisann Fritenker,

jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det. Drømmen langt der fremme, hvis Norge følger etter Danmark og det på sikt vil bli legalisert, er å kunne være selvstendig næringsdrivende innen en bransje som er i vekst, men nå så handler det om å lære noe nytt og utfordre meg selv på hva jeg får til. Jeg kjenner absolutt ingen som driver med dette, men har alltid vært  søkende og alternativ i forhold til hvordan mange velger å leve livene sine i dag. Jeg tror at det i bunn og i grunn handler om frihet.

jiffemann

Om en skal maksimere 10kvm kan en ha ca 10 stk HLG 550 V2, aka ca 5000 watt før det begynner bli bortkasta lys og strømforbruk. Men det igjen gjør det jo gjerne litt vanskelig å bevege seg inne på rommet.

Så det eg anbefaler for maksimering av et rom er å ha inngang midt på ene "kort-veggen", deretter ha blomster rundt kanten på hele rommet. Feks om rommet er 4x2.5meter. Se enkel paint-tegning vedlagt ;)

skEHsGF.png?1

LHC
14 minutter siden, Hageselskapet skrev:

Heisann Fritenker,

jeg vet ikke helt hva jeg skal svare på det. Drømmen langt der fremme, hvis Norge følger etter Danmark og det på sikt vil bli legalisert, er å kunne være selvstendig næringsdrivende innen en bransje som er i vekst, men nå så handler det om å lære noe nytt og utfordre meg selv på hva jeg får til. Jeg kjenner absolutt ingen som driver med dette, men har alltid vært  søkende og alternativ i forhold til hvordan mange velger å leve livene sine i dag. Jeg tror at det i bunn og i grunn handler om frihet.

Jeg skjønner, og støtter deg fullt ut i å finne sin egen måte å leve livet på. Grunnen til at jeg spør er fordi hvis du satser på 2400W HPS vil du enten produsere i kilosklassen, eller så bygger du luftslott. Hvis det er sistnevnte, så synes jeg du skal nedskalere prosjektet så du lærer å krype først. Jeg ser også av dine tidligere poster at du har familie du skal holde det hemmelig for. Du skal ha en temmelig blind og døv familie for at de ikke skal stusse litt på det opplegget der. Jeg sier det ikke for å være frekk eller festbrems, kun for at du ikke skal rote deg ut i unødvendige problemer.

• Like 1
  • Thumbs up 2

Hageselskapet

Heisann godfolk,

har noen erfaringer med den svenske nettbutikken professionalgrow.se?

Hageselskapet

..eller en teltpakke av produsenten Mammoth?

Franky
På 27.3.2019 at 12.20, Hageselskapet skrev:

..eller en teltpakke av produsenten Mammoth?

Halla. Spennende prosjekt, ble det noe ut av denne?

Hageselskapet

Heisann, en stund siden sist nå - og det er med litt røde kinn jeg leser mine tidligere innlegg. Åh kjære vene, her var nok ambisjonsnivået noe høyt, ja (men er ikke det litt typisk for flinke piker?)

Kjellerens fysisk tilstand fikk meg grundig jordet. Ikke engang hageblomstene mine, som jeg samvittighetsfylt bar inn og lagret hver vinter, trivdes særlig godt i den fuktige og innestengte lufta. Og veggene? Var ikke det mugg? Og alt rotet? Jeg har derfor tilbrakt tiden med å bære ut, pusse vegger, male og renovere. Og så var det vinduene; de burde absolutt byttes - og hva med lufta?

Hvis ikke jeg gjør noe med den, er kjelleren ubrukelig. Det er her jeg gjerne vil høre fra dere med ekspertise innen ventilasjon. Jeg skal installere et balansert, industrielt ventilasjonsanlegg - noe som måtte gjøres uansett for at kjelleren skal være mulig å bruke (nå blir alt av papir og klær ødelagt etter kort tid) - og skal levere utkast til hvordan jeg vil ha det lagt opp, om litt. Noen særlige tips?

Hageselskapet

Jeg må forøvrig si at jeg var godt fornøyd med meg selv da jeg befant meg utenfor Chilllos i Køben i sommer. Listen var skrevet, jeg skulle kjøpe både nybegynnervennlige autofeminiserte frø og noen få regular, så jeg på sikt kan lage mine egne frø, bare for å finne butikken stengt. "Lukket grunnet sykdom", sto det. Jeg ble så skuffet at jeg trøstespiste hele tre is.

Putin

Jeg har god erfaring med å frø over disk på chillo.dk . Han som jobbet der sa det bare var å ringe eller sende en mail noen dager i forveien før du møter opp så ligger det klart når du kommer. Er ikke sikkert alt som er på lager på nettet er i butikken. Før tror jeg de hadde butikker andre plasser i tillegg til Køben

Hageselskapet

Takk for tipset, det skal jeg absolutt gjøre neste gang jeg skal til København.