Gå til innhold
Selvforsynt

Strategi langs veien dagen derpå

Recommended Posts

Selvforsynt

På bakgrunn av rettsaken mot Bjørn Dahl og politiets praksis for å inndra førerkort pga cannabisbruk så lurer jeg på hva som er den beste måten å forholde seg til politiet dersom man blir stoppet langs veien.
Snakker ikke her om kjøring i cannabisrus, å ta seg en blås og kjøre bil kort tid etterpå er og blir ulovlig og det må vi klare å forholde oss til, det er ikke dette jeg spør om.

Det jeg lurer på er hva man gjør dersom politiet instisterer på å ta spyttest, da gir det jo utslag selv om man ikke er rusa og det ligger under de lovlige verdiene(5-6 timer etter siste inntak ifølge Casper).

Hva er deres erfaring, hva ville dere gjort annerledes for å bedre muligheten for å beholde førerretten?

Hva må man ikke si eller gjøre?

" Det kommer nok litt an på hvor feit du mekker og hvor mye THC det er i stæsjet ditt, men du burde være under den grensa 5-6 timer etter inntak.

Men det er dette de diskuterer i rettssakene, og staten og deres eksperter mener man er over denne grensen mye lengere. Bjørn Dahl tapte nylig i lagmannsretten i førerkortsaken sin fordi staten fikk medhold i at det er sannsynlig at man er stein hele 41 timer etter inntak, noe som er en latterlig påstand:
https://bjorndahlsite.files.wordpress.com/2018/09/bjorndahl-lagmannsretten02.pdf "

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Du kan selv insistere på en utvidet blodprøve, da får de vite blodverdiene dine og om du kjører i "beruset tilstand". Men aldri innrømme på spørsmålene om; "hvor ofte du røyker?", det fikke en kamerat erfare, selv om han fått den tilbake nå, så ble det enda mere unødvendig styr. Aldri innrøm mere enn hva du vet de kan bevise.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Casper DiNapoli

Ja, aldri svar på noen spørsmål om bruk, eller jug og si du ikke bruker i det hele tatt. Selv folk som innrømmer å røyke en gang i måneden kan risikere at det fører til førerkorttap.

Jeg vet ikke hvor gode disse spyttprøvene er per idag, men jeg har registrert de siste 10-15 årene at nye versjoner av disse spyttprøve-testene lanseres med stor mediedekning, også blir de trukket tilbake noe senere fordi de har for stor feilmargin, men da gjerne uten mediedekning.

Hadde jeg blitt utsatt for slike spyttprøver og den hadde vist at jeg er stein, så ville jeg fulgt rådet til @Mr.Rosin og insistert på utvidet blodprøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå