Gå til innhold
sigan

Fake Hasj - Bergen

Recommended Posts

sigan

Siden dette er min første post så håper jeg det er litt "slack" å få her haha :)

Er en ny bruker av mariuhana/hasj, men har nå komt borti det jeg tror er "fake" eller "syntetisk" hasj, bivirkningene var skremmende, det gikk i kvalme,hodepine,svimmelhet, samtidig som rusen var tilnærmet lik som ekte hasj.
Men selve klumpen er hard som stein !
Siden det er stor mangel på informasjon om dette, så lurer jeg på om der er noen måter man kan identifisere fake hasj eller gress helt 100% sikkert. Det er rimelig skremmende at det i verste fall kan lede til hjerneskade og død.

Vedlagt er noen bilder av denne.

Driver mye med kunst, noe som er litt av grunnen for stimuli i dette.

Bilder:

20181004_185358.jpg
20181004_185345.jpg

Takker for all info uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Istedet for å gi deg advarsel for å spørre etter hook-up så tok eg meg den frihet å fjerne det fra posten din.

Om du er i tvil eller har spørsmål om hvorfor det ble gjort, kan du lese mer her : https://norcan.org/guidelines/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sigan
3 minutter siden, jiffemann skrev:

Istedet for å gi deg advarsel for å spørre etter hook-up så tok eg meg den frihet å fjerne det fra posten din.

Om du er i tvil eller har spørsmål om hvorfor det ble gjort, kan du lese mer her : https://norcan.org/guidelines/

Takk og beklager ! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

ser jo ikke ut som fake i første øyekast, men kan hende du fikk noe skikkelig søppel. kanskje blanda tørrokk.... veit jo aldri hva folk gjør for å tjene litt ekstra penger lenger... kan se for meg at det ikke bobler under lighteren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sigan

Den boblet ikke nei :) Var mer en limlukt enn noe annet..

Men nå har jeg fått tak i noe nytt, som er mye "mykere", og bobler veldig. Mye olje, og lukter hasj.
Selv etter brenning kan man se oljen tydelig rundt der klumpen brant, som er brunaktiv og sticky. 

Jeg lurer på, kan dette også være syntetisk hasj ? Når den brenner er det veldig mye svart røyk, og disse "hengerne" i luften som ser ut som brent plastikk.
Har lest at de som forfalsker dette blandet THC olje inn i fake hasj, og at det derfor lukter hasj. Men at det består av mye annet boss i stedet.

Det er veldig bøyelig i romtemperatur.

Bilde: 44052928-1134054980077558-80538031359294

Holder man et vått papirtørkle over, kan man tydelig se svarte dritten som ellers ville festet seg i lungene: 44025851-2102408743124829-66486333229456

Endret av sigan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Eg trur du skal konsentrere deg om å røyke eg og ikkje vere så bekymra for at det skal vere fake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Ras

hei
sigan , som deg har jeg, og mange andre også vært borti dette dilemmaet. når det ikke er et kontrollert marked så er det sånn det er.
usikkerhet.
Den hashen ser normal ut for meg den første er sikkert sittet og blitt hard, den andre ser fin, myk og oljete ut. jeg har vært borti begge typene og jeg har også blitt skikkelig redd for at det er noe som er tuklet med. man blir dårlig da og ødelegger selvfølgelig effekten og en blir engstelig for helsen sin.
Jeg tror ikke du skal være redd denne gangen men det er bra at du er oppmerksom på dette.
jeg liker er å spise det i stedet for å røyke det, da jeg tenker at det er bedre mtp å sette fyr på og inhalere noe som er tilsatt dritt.
starte i veldig små mengder/ biter hasj , blande ut i varmt smør. og ha i hva som helst. jeg har brukt en gjennomsiktig liten skål tatt 1 1/2 spiseskje smør og 0,1 g hash blandet det sammen i skålen med en lighter under. man vil at det skal oppløse seg ordentlig i smøret. 0,1 har som regel fungert som 2 doser for meg hvor jeg for god effekt. jeg har blandet det ut i sjokolade, det smaker hasj og sjokolade men etter hvert syns jeg det smakte godt ( ikke i starten!)
metoden min er sikkert litt enkel men funket når jeg ville ble stein fort.
Du kan også røyke det rent med å feste en klump til enden av en nål tenne på blåse ut flammen og suge røyken som kommer fra gløden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Kanskje greit å sjekke hasjen før man kjøper? Eller skal det være andres oppgave å passe på at det dere putter i kroppen deres er bra? Isåfall burde mye av det som selges i butikker lovlig i dag være bannlyst. Opplys dere selv og ta ansvar for egne handlinger, slutt å kladre andre for ditt valg. Ikke kjøp av folk som serverer dere dårlige varer og la de brenne inn med det selv.

Det å tilsette olje gir liksom ingen mening, da det er langt dyrere å fremstille dette, enn å lage tørrsikt av lav grad som ofte er den hasjen vi ser på markedet som er billig i innkjøp. At det ligger en oljering rundt en bit du tenner på er et godt tegn. Svart røyk derimot skal det ikke være, jo hvitere jo bedre og det samme med asken(ofte årsak er urenheter, som planterester). Nå skal det også nevnes at hasj som brenner ugjenvt, knittringer etc, kan være at de har brukt alt for mye næring i dyrkingen, som fosfor, som også kan fjerne terpener og aroma(og bli erstattet med lukter du ikke forbinner med hasj), samt gi svart aske og røyk(så i dette tilfellet vil jeg holde en knapp på urenheter).

Også vil jeg føye til at det er mye hasj av bedre kvalitet på markedet i dag og jeg har sett folk rynke på nesa da de får de av høyere kvalitet, for det er ofte aromaer og terpener de aldri har vært borti før og dermed tror det er bøff. Dette kan begrunnes så enkelt at de ikke har mye erfaring med andre typer hasj foruten den klassiske moroccoanske varianten.

Men når det er sagt, så er det kanskje greit å prøve å få vite hvor denne hasjen kommer i fra, for det kan nemmelig forklare terpener og aroma-profilen på hasjen. F.eks en afghan kan ha aroma som er alt i fra krydder, citrus'er, kaffe til bensin-aktige aromaer, bare som eksempel.

Så gjør som Jiffe sier, ikke bekymre deg for mye og nyt den ;)

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sigan
18 timer siden, jiffemann skrev:

Eg trur du skal konsentrere deg om å røyke eg og ikkje vere så bekymra for at det skal vere fake.

Tror det er det dårligste rådet man kan gi til noen som er uerfaren med hva de faktisk røyker på, ikke minst fordi det kan være ytterst helsefarlig med syntetisk cannabis, spesielt når man ikke aner hva annet som er puttet i det.
https://alorecovery.com/dangers-synthetic-marijuana/*

Vet at det er manglende studier på emnet, og at dette er under forskning nå. 

Takk til kommentar vertfall :) Og takk til Ras for tipset ! 

Her kan man for eksempel kjøpe syntetisk hasj, billig som pokker. Det brenner som ekte hasj, og man kan tilsette det man måtte ønske av syntetiske stoffer for å få tilsvarende thc effekt. Man får bobble effekten, hvit røyk effekten, og det lukter det samme.
http://www.legalhighlabs.com/moroccan-caramello-fake-hash.html

Oppå toppen av dette tilsette thc olje, som også kan gi samme "brune" ringen rundt av olje. Hvis det viser seg å være billigere å produsere syntetisk, så er det ikke rart at det er det de gjør.
Har nå kjøpt et EZ Test kit for å sjekke hva det er jeg faktisk røyker på, som jeg vil råde andre også om å gjøre hvis de kjøper på gaten. IKKE røyk noe du ikke vet hva er.

Heia regulering og legalisering. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann
2 timer siden, sigan skrev:

Tror det er det dårligste rådet man kan gi til noen som er uerfaren med hva de faktisk røyker på, ikke minst fordi det kan være ytterst helsefarlig med syntetisk cannabis, spesielt når man ikke aner hva annet som er puttet i det.
https://alorecovery.com/dangers-synthetic-marijuana/*

Vet at det er manglende studier på emnet, og at dette er under forskning nå. 

Takk til kommentar vertfall :) Og takk til Ras for tipset ! 

Her kan man for eksempel kjøpe syntetisk hasj, billig som pokker. Det brenner som ekte hasj, og man kan tilsette det man måtte ønske av syntetiske stoffer for å få tilsvarende thc effekt. Man får bobble effekten, hvit røyk effekten, og det lukter det samme.
http://www.legalhighlabs.com/moroccan-caramello-fake-hash.html

Oppå toppen av dette tilsette thc olje, som også kan gi samme "brune" ringen rundt av olje. Hvis det viser seg å være billigere å produsere syntetisk, så er det ikke rart at det er det de gjør.
Har nå kjøpt et EZ Test kit for å sjekke hva det er jeg faktisk røyker på, som jeg vil råde andre også om å gjøre hvis de kjøper på gaten. IKKE røyk noe du ikke vet hva er.

Heia regulering og legalisering. 

Eg tror man kan fort bli for paranoid, det er større sannsynlighet for at du får noko dårlig standard, enn at du får noe gifitig.
Men det beste tipset er og som Rosin skriver, bli kjent med de du handler av, stol på de, ikkje støtt opp om handling langs elva, som et eksempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sigan
3 timer siden, jiffemann skrev:

Eg tror man kan fort bli for paranoid, det er større sannsynlighet for at du får noko dårlig standard, enn at du får noe gifitig.
Men det beste tipset er og som Rosin skriver, bli kjent med de du handler av, stol på de, ikkje støtt opp om handling langs elva, som et eksempel.

Takker for tipset ! Det triste er at selgerne trodde også at de røykte ekte hasj, som egentlig var soap bar uten tvil. Det viser veldig lite kunnskap blant selgerne, som da igjen blir utsatt for samme dritten. Men mulig jeg kjenner noen dårlige selgere :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Soapbars er omtrent utryddet, det var noe som dukket opp på tidlig 2000-tallet da det var en oppsving i brukere på det europeiske kontinentet, da produksjonen ikke klarte å etterkomme forespørselen. Og når det kommer til syntetisk hasj(spice etc), så var det et større blaff etter den store krisa med tørroc som inntok landet i ca 2009, men også ble uhyre populært i USA som følge av at folk mistet lappen etc av vanlig hasj, eller var på prøvetid. Etter det begynte dødsfallene å tikke inn og folk ble mere informerte. Men i dag er produksjonene så store og folk langt mere bevisste at det er i langt mindre grad utbredt.

Idag er folk så langt mere opplyste, ja faktisk så opplyste at de vet langt mere om cannabis enn grønnsakene vi faktisk trenger for å leve. Ergo fikk dette egentlig lite fotfeste her hos oss i europa, og spesielt hos oss i Norge, som er en veldig pengesterk og over gjennomsnittet opplyst nasjon. Personlig ser jeg veldig mye hasj fra folk over hele Norge(som er import fra alle verdens hjørner), og jeg har enda tilgode å se Soapbars(men hender at det kommer inn partier av lav kvalitet, og her skal dealers ha skylda, for de klager på priser) , for det har jeg ikke sett på godt over 10år. Og joda, det finnes en del studier på soapbars, spesielt fra England, for det var England som var mest plaget av dette. Blandt annet skrev Dr.Nutt og teamet hans en del om dette emnet, fra deres forskning for den engelske staten.

Når det er sagt, så er det ikke utelukket at det faktisk finnes av og til på det laveste av gateplan, men kjøper du av en "random shady dude", så får du "random shady hash". For slike folk har jeg ikke i min omgangkrets, men har hørt mye rart om de rundt elva etc. Faktisk så kjøpte en kompis der en gang for mange år siden i fylla, da en dude var veldig påtrengende og åpnet den dagen etter og kikket på det, men han mener bestemt at det var biter av avføring. En annen fyr nevnte en gang at han hadde blitt solgt noe som lignet på et bit av et lærbelte som var pakket inn i plast.

Men jeg kan også legge til at jeg har prøvd syntetisk thc, spice og derivatene, og kan fortelle dere at det er slettes ikke den samme rusen.

Om du har en dealer som selger tørre varer, selv om det er kompissen din(og en dårlig kompis om så), så er det kun for profitt. Men etter mitt syn er dette en tåpelig forretningsprofil, da folk som deg blir oppgitt og ender med å ikke kjøpe, samt dealeren må røyke mye mere, så profitten går opp i røyk siden man ikke oppnår rusen man vil/skal. Hvis folk tenker litt lengere er profitten langt større på sikt om man legger i de ekstra 1-2000,- kronene for den bedre kvaliteten, samt at kundene vender tilbake.

Så slutt å kjøpe når du selv ikke er fornøyd, for det er tydeligvis ikke verdt irritasjonen og tapte penger, da kan man like godt gå uten en dag eller to.

Edit: Men hvis du er skråsikker på at det er soapbar, så skjønner jeg ikke igrunn hvorfor vi har en diskusjon rundt dette. Og for å gjenta det jeg har sagt tidligere, det gir absolutt ingen mening i å kjøpe "thc-olje" som du kaller det, for å tilsette dette i bars, da kostnaden er mye større enn å kjøpe hasj av til og med god kvalitet. For dette er samme smørja som vi hørte når vi var yngre(til og med heroinpenslet hasj, hørte vi om, men er tilbakebevist pga kostnaden vs det å kjøpe nytt parti), men dette fester ikke lit til de som dyrker og vet fremstilling og kostnader rundt dette. Det samme har Robert C. Clarke nevnt også forøvrig.

Og den fake hash siden; det der ser man på lang vei ikke er skikkelig hasj, fargen og den grensa i mellom yttre og indre er er så suspekt som det går an å få det, samt for "finkornet" i skjæret. Selve topplaget ser plastikk ut og jeg tviler på at lukta er så "bra" som de sier. Første siden som dukket opp med slike produkter(på tidlig 2000-tallet som jeg nevnte før) var https://www.fakehash.com/ og man trenger ikke dobble brilleglass for å se at det er noe tull (og er helt annen konsistens enn på bildene deres). Og disse er virkelig virkelig lagt for hat over hele cannamarkedet, så om du søker litt, så finner du masse tråder på icmag, uk420 etc. Så ta hasjen deres og se i mikroskop/lupe, da vil du se trikomehodene/stilkene og urenhetene. ...værre er det igrunn ikke.

Når man har en begrenset kunnskap, så er det lett å ramle inn i konspirasjonene om hasj (husk alle konspirasjoner har litt av "the grain of truth", som det spilles for mye på). Og av erfaring fra yngre dager vet jeg hvor fort noia'en kan sette hjernen i sving om man røyker noe som er potent.

Og hvis du tror legalisering vil absolutt gi deg produkter som er garantert rent, så er du ført bak lyset av naive legalister og dette er noe jeg har skrevet om her før, om du søker litt.

Ditt aller beste alternativ vil være å dyrke selv, eller bare legge pipa på hylla om noiaen for hasjen du røyker er for stor. Husk cannabis er en "forsterker" på godt og vondt, så har du en skeptisk holdning til det du røyker, vil denne bli forsterket. Så om man er skeptisk, så ville jeg anbefalt å ikke røyke inntil du stoler på din egen kunnskap og føler deg vel, først da kan du virkelig nyte cannabis.

Sorry for evt rot i posten min, det er alt for tidlig for meg å skrive større innlegg nå.

Endret av Mr.Rosin
  • Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

En annen ting er at om man kjøper de "fakehash"-produktene, er at om man skal tilsette syntetisk thc, så må disse kvernes opp først og blandes, noe som vil ødelegge utsene etc på den "plata" du har kjøpt. Så da vil den skorpa bli ødelagt og det vil se enda værre ut.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
sigan
På 16.10.2018 at 7.15, Mr.Rosin skrev:

Og den fake hash siden; det der ser man på lang vei ikke er skikkelig hasj, fargen og den grensa i mellom yttre og indre er er så suspekt som det går an å få det, samt for "finkornet" i skjæret. Selve topplaget ser plastikk ut og jeg tviler på at lukta er så "bra" som de sier. Første siden som dukket opp med slike produkter(på tidlig 2000-tallet som jeg nevnte før) var https://www.fakehash.com/ og man trenger ikke dobble brilleglass for å se at det er noe tull (og er helt annen konsistens enn på bildene deres). Og disse er virkelig virkelig lagt for hat over hele cannamarkedet, så om du søker litt, så finner du masse tråder på icmag, uk420 etc. Så ta hasjen deres og se i mikroskop/lupe, da vil du se trikomehodene/stilkene og urenhetene. ...værre er det igrunn ikke.

Takker for utfyllende og informativt svar ! Lurte på hvilke av bildene du siktet til var lett å se var fake hasj, de første bildene eller nr 2 lenger ned ? 
Den første luktet faktisk delvis plastikk/lim, når den brant var det ikke noen god lukt. 

Den lenger nede lukter sterk marihuana, men som har tydelig mye foruensing i seg. Har prøvd forskjellige typer i hasj i Amsterdam og usa, som brenner mye renere.
Skulle likt å visst hva de blander i dette. "Rusfølelsen" er veldig tung på den, man føler seg ikke akkurat energetisk, men slukner følelsen av trøtthet, og gir samtidig en varm indre følelse, pluss snopesug.
På hvilken måte mener du at selv statlig kontrollert og regulert hasj kan være like gale som det man finner på gaten ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

Informativ tråd. 

Vil tilføye at OM mr.rosin har rett og det er svært lite utbredt syntetisk hash tilgjengelig på markedet, så skal man ikke være skråsikker på at det ikke har blitt tukla med. Jeg vet for eksempel om tilfeller vi har vært rammet med "her" jeg holder til, hvor det var en periode det kom "Myk" hasj som da er kjennetegnet på oljefylt goodies.... Som var rein søppel, det jeg fant ut etter en del testing og undersøking var at dette var tørrok blandet med en eller annen type olje. Hva slags olje det var klarte jeg ikke å finne ut av. Men dette var et triks som ble brukt jevnt 2010-2013 isj. 

Det var på den tiden jeg ble skeptisk og begynte å "hjemme forske" på brunt. Jeg endte da med kvalifikasjoner som hasj jeg kjøpte måtte ha. Det er jo mange ting som kommer med erfaring men et par ting skal stemme. er den myk men vil ikke boble under lighteren, da skal man være obs. lukter det som du sa brent plast eller noe lignende skal du være obs. Er den lys, skal den helst bli noe mørkere på utsiden når du klemmer på den, dette er olje. lukta har et bredt spekter men lukter det funky og noen av de andre punkta mine over stemte, da er jeg out. dette er blant annet noe av det jeg sjekker når jeg kjøper. 

Det VÆRSTE som er med hasj er dårlig hasj, mister hele poenget....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Hvis det er blandet ut, spes i fra landene de produseres i, er det slike ting som henna og andre typer harpiks som blir brukt til å blande med(og dette er heller ikke så utberedt og veldig skjeldent). Men den mest vanlige grunnen til at man får tørr hasj er urenheter som planterester, for de sorterer etter 1, 2 og 3 grads osv, for når de lager hasjen så trommer de på skinn med pinner og det første som kommer ut er det reneste, etterhvert trommes det hardere og mere planterester kommer inn i senere partier. Du kan faktisk kjenne disse urenhetene/planterestene i tørr hasj på fingrene, det blir litt tørr/sandaktig følelse (gritty) (men hvis du biter litt på det, så smaker det cannabis, det er bare tørt).

Når du nevner 2010-13(jeg så dette allerede i 2009) men det er samme "tørroc-krisa" jeg sikter til, først kom det store partier med bare tørroc, og etter det kom produktene du beskriver (og det var da vi så prisstigningene til 150,- og vidre til 200,- etter det), for denne krisa varte i 2-3år. Så det stemmer ;)

Men som jeg sier når det kommer til syntetisk hasj så er det er ikke utlukket at det fins, men det er uhyre skjeldent i Norge.

Det var bildene fra lenkene som ble postet jeg sikter til, der ser du godt at det ikke er hasj. Og du ser stor forskjell i tekstur etc på bildene dine og de på fakehash-sidene. Og dere kan alltids investere i en lommelupe, slik som denne. Da bryter du bare opp biten og ser etter trikomehoder, trikomestilker og evt planterester.

Ang "kontrollerte" produkter;

Jeg hadde en større rapport om det og her en plass, men finner ikke lenken i farta, men rapporten går lengere enn i videoen om fortelle om mugg etc, som også er funnet i weed, men fortsatt blir solgt, for det er snakk om mye penger. Og da snakker vi om mycotoksiner. ugg! Og for å ikke snakke om alle kjemikaliene som blir brukt i større produksjoner...

Hvis dere vil vite mere om tradisjonelle typer hasj, hvor de kommer i fra og produksjonen/framstilling, så anbefaler jeg denne boka.

Vil legge til at jeg så en analyse-rapport som ble gjort av noe nepal her forleden, og det var langt under nivåene som klassifiseres som urent, faktisk veldig overraskende resultater må jeg si. Skal se om jeg finner den igjen senere i dag og poster den.

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Finner ikke den Nepal rapporten her og nå, men her har dere en liknende test av Kashmir, som også er klassifisert som rent.

gNl338a.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå