Gå til innhold
ma88

Ta førerkortet på nytt

Recommended Posts

ma88

Hei folkens!

Leter etter noen med erfaring etter å ha havnet i samme situasjon som meg da det viser seg å være vanskelig å finne god nok utfyllende informasjon.

I februar ble jeg stoppet i en "tilfeldig" kontroll, tatt med på legevakt for blodprøve som etter noen uker kom tilbake med et resultat tilsvarende 0,6 i promille. Tilståelsesdommen ga meg en kort betinget dom, en finfin bot og 12 mnd sperrefrist før jeg kan ta sertifikatet på nytt. Nå begynner det smått å nærme seg at jeg får anledning til å gjennomføre dette men jeg har på følelsen at det ikke blir så enkelt som det burde være. Det skal nevnes at jeg i avhør eller i retten aldri har innrømmet regelmessig bruk. Dette representerer også den eneste gangen jeg har blitt tatt. I dommen som jeg sitter å leser i nå kommer det på ingen måte frem at det har vært stilt et spørsmål om edruelighet, det eneste som kommer frem av krav til å få førerkortet tilbake er at jeg må gjennomføre ny full førerprøve, men kjenner jeg politiet riktig vil de sette kjepper og batonger i hjulene mine dersom de får muligheten til det ved søknad om å ta førerkortet på nytt. 

Jeg ønsker å få unnagjort teorien før jul slik at jeg bare har oppkjøringen igjen i februar, jeg leter altså etter noen som har vært i tilsvarende situasjon og som kan fortelle litt om hvordan denne prosessen gikk for dem. Jeg ser for meg at når jeg søker får jeg avslag og blir bedt om å gjennomføre urinprøver på egen regning i en lang periode før jeg kvalifiserer til å kjøre opp på nytt, dette mener jeg selvfølgelig er helt urimelig. 

På forhånd takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
onto

siden du ikke har innrømt bruk burde ikke urinprøver være nødvendig, jeg innrømte bruk av og til i helgene og fikk vedtak rett etter dommen med 6mnd beslag ihht rettlingslinjene for kjøring annen rus enn alkohol var utarbeidet i 2012 (endret senere) var ankommet politiet, jeg har par andre grunner jeg går til legen og henter noen medisiner regelmessig og betalte ikke noe selv etter jeg fikk frikort 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå