Gå til innhold

Recommended Posts

Sveingj

Jeg er en mann på 50 år. Jeg er en av de som står på fortauet og ser på de som tør å vise seg fram 20. april. Lykkelig gift, tre barn, hus og bil, velutdannet, god økonomi og med alt på stell. Opp gjennom årene har jeg hatt en rekke tillitsverv i Røde Kors, FAU-leder i barnehagen i en årrekke, tillitsvalgt på jobben og i studietiden. Jeg er han gode naboen som gjerne måker snø for deg hvis du er bortreist i helga og snøen laver ned. Jeg kommer godt overens med de fleste jeg møter og er i bunn og grunn det man i gamle dager ville kalt en aktet person. Politisk har jeg alltid følt meg mest hjemme blant de konservative. Jeg tilhører en av de mest respekterte yrkesgruppene i Norge og har en ansvarsfull jobb hvor mine avgjørelser bokstavelig talt kan bety forskjellen mellom liv og død. Barna har en oppvekst med forutsigbarhet, trygge rammer og masse kjærlighet. Mitt virkelige navn har vært i nyhetene flere ganger både lokalt og nasjonalt. Kall meg pappa, jeg er mest av alt det.

Her sitter jeg, selveste nom de guerre! Det er jo det det handler om, det å unngå å bli straffet for motstanden mot det etablerte, som jeg i aller høyeste grad er den del av! Her sitter jeg, bak et sinnrikt nettverk av TOR, VPN kjørende på et virtualisert OS. (Ja, jeg er tech savvy).

Hvorfor gjemmer jeg meg?

Fordi Jeg har rett og slett ikke råd til å stå frem og være meg selv. Det vil si, hadde jeg vært bare meg, ville det ikke vært noe problem, men jeg har en familie å ta hensyn til. Kostnadene ved å være ærlig ville bli altfor store for familien.

Så hva handler denne posten om?

Det handler kort og godt om at jeg har et prolaps i nakken som gjør at jeg ikke kan fortsette i jobben hvis jeg ikke får orden på det. Prolapset gir til tider intense smerter og betennelser i muskulaturen i nakke, skuldre og hodebunnen. Legg til en hodepine ut av ville helvete, dager hvor jeg nesten ikke klarer å løfte hodet eller strekke ut armen, sykemelding på sykemelding....you get the picture.

Derfor har jeg bestemt meg for å dyrke selv. Jeg har bestilt frø som forhåpentligvis gir cannabis med mye CBD og lite THC.

Svar på posten hvis du vil vite mer.

• Like 1
  • Tommel opp 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Det er slike historier som gjør det verdt å holde dette forumet aktivt. Skulle så gjerne kunne gjort mer for deg, skulle gjerne sett at du kunne kjøpt deg det du trenger selv, åpent og uten å måtte se deg over skuldra, uten å måtte være redd for å miste alt.

Lykke til med dyrkinga, og vær sikker på at vi skal svare så godt vi kan på eventuelle spørsmål du skulle ha ! Ha ei god helg, og god bedring !

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Se der ja. Hei forressten. :)

Du er i allefall ikke alene, for jeg kjenner en del som er i liknende situasjoner, bortsett fra forskjellig tilstand av sykdommer og jobber. Men jeg har et par spørsmål siden du nevner at du er i hovedsak ute etter CBD; Er det noe du har testet fra før av og vet det vil virke for deg? Hadde jeg vært i samme situasjon, så ville jeg faktisk prøvd CBD som man kan få kjøpt over disk på helsekost i Sverige først. Ja, jeg skjønner om du ikke vil krysse landegrenser med det, men samtidig tar man jo nogen lunde samme risiko med frø og. For jeg tror det vil være mere formildende å bli tatt med et glass CBD fra Sverige enn et dyrkeprosjekt, spesielt i hht karriere etc. Og det er noe med det å ha en slik risiko i sitt eget hus i flere måneder om man ikke vet om det vil fungere for deg.

Men uansett, så kunne det vært kjekt å ha et glass CBD liggende inntil du er ferdig med dyrkingen også, som fort kan ta 3-4måneder før du får smake. Da vil du i det minste ha noe for smertene inntil da. ;)

Men jeg klandrer deg ikke om du vil ha med deg kosen  cannabis medfører i samme slengen, det er slettes ikke noe galt i det. Bare det å ta vekk stress og en ellers frynsete hverdag o.l er mye medisin for psyken det og :)

Men vil i allefall ønske deg velkommen og lykke til :)

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Sveingj
15 timer siden, Mr.Rosin skrev:

Se der ja. Hei forressten. :)

Hei på deg deg, og! :)

Jeg trodde at den CBDen/oljen man fikk kjøpt i Sverige bare inneholdt noe sånt som 0,2% CBD, hvilket er litt som å dra på fest med lettøl :) Hvor i Sverige får jeg kjøpt CBD-holdige olje eller liknende som ikke bare er en gimmick?

Ellers har jeg masse erfaring med cannabis fra mine yngre dager, så jeg vet hva jeg går til :love:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Ras

fin post. mange som kjenner seg igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Hei igjen :) Hehe, ja da skjønner jeg at du vil dyrke ja :D og som sagt, velkommen er du :)

Godt mulig du har rett, men jeg har ikke hørt at det var begrensninger på dette, men jeg kan bli rettet opp ganske raskt nå :P CBD/oljer/tinkturer i Sverige er ikke akkurat mitt felt ;)

Edit:I følge denne siden så er det ganske mange forskjellige typer med variabelt innhold. Så er kanskje verdt å sjekke ut iallefall :)

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå