Gå til innhold
Cannabino

3. grow... tips til yield og oppskalering av utstyr

Recommended Posts

Cannabino

Hei alle sammen :) har nå høstet min 2. Avling, begge i kokos. Fikk ut cirka 300g nå, og kvaliteten og utseende har jeg aldri vært borti utenfor Amsterdam, så jeg er herved hekta :D 

Nå tør jeg ikke gjøre dette hjemme lenger, så flytter hele greia og får da mulighet til å oppskalere litt. Har jo nå to telt som kan brukes som veksttelt f.eks., så har jeg da tenkt å handle et større telt og flere lamper, kraftige vifter og ikke minst sirkulasjonsvifter, de svikta 7 ganger under forrige grow og det ble ikke optimalt.

Det jeg lurer på er blant annet utstyr, er nok i stand til å finne det meste selv, men hydrosystem får jeg ikke bestemt meg for... jeg er (selvfølgelig) ute etter maks yield, og lurer på om jeg skal gå for Autopot XL, da jeg har fått inntrykk av at det blir store planter på lite vedlikehold. DWC er jeg ikke helt klar for enda, særlig siden jeg ikke får sett til plantene hver dag. Noen innvendiger her? AeroFlo 40 vil vel ikke gi store planter, men har kanskje noen fordeler alikevel? DutchPot System Hydro 2kvm ser også veldig greit ut.

Er det noe jeg behøver å tenke på når jeg går fra to små telt til en større operasjon med  4000w +  involvert? Vet jo det er noe jeg sikkert støter på, det har det jo vært til nå. Men man lærer jo underveis. 

Slenger med et dårlig bilde av første avling i blomst.

https://imgur.com/a/Tc4k3yd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Selvforsynt
13 hours ago, Cannabino said:

Hei alle sammen :) har nå høstet min 2. Avling, begge i kokos. Fikk ut cirka 300g nå, og kvaliteten og utseende har jeg aldri vært borti utenfor Amsterdam, så jeg er herved hekta :D 

Hvor mange planter hadde du for å få disse 300 grammene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cannabino

Hadde totalt 8. To små planter som utgjorde mindre enn de andre, kanskje 20g per. De resterende 6 varierte vel fra 35-50g.

Slet begge rundene med ujevn plantevekst pga. overvanning og litt nybegynner feil.

Tenker denne gangen å kjøpe et større telt med litt ekstra plass, 16 planter i hydro (autopot, 15 eller 25 liter?), med 600w over hver 4. Bruker sputnik hoods for å bekjempe varmen, men trenger kanskje også ekstra kjøling?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
J.bacon

Dette kan bli interessant å se på, har du tenkt å lage et grow journal?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Cannabino

Ja det tror jeg er lurt. Vet det er mye kunnskap her på forumet så oppdaterer jeg dere får jeg kanskje noen ekstra gram :D. Også er det jo gøy da. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå