Jump to content
Sign in to follow this  
chokoboy

24-72 timer totalt mørke før høsting?

Recommended Posts

chokoboy

Hva gjør dere rett før dere høster? Ser det er mange som sverger til 24, 48 eller 72 timers totalt mørke før de høster avlingen sin. Prøvd å lest endel om dette da noen mener "budsa" blir mer potente (THC), noen mener smaken blir bedre. Andre har eksperimentert med dette der halve avlingen har stått i mørket i 48 timer og resterende halvpart ikke gjort det men ikke merket noe forskjell. Noen her inne som har noen meninger? 

Mr.Rosin

Jeg kan gi deg det korte svaret; Ja, kaldt, lav RH, 24-48timer, masse sirkulasjon og veldig godt vannet planter.

Skal se om jeg orker det lange svaret imorgen.

Edited by Mr.Rosin

Mr.Rosin

innvendinger chief @J.bacon?, så jeg ikke driter meg ut, er fristet til å høre hvorfor eller hvorfor ikke. :) Det er trossalt elementær cannabis kunnskap.

Edited by Mr.Rosin

pollen

Lar dem staa i moerke 3 dager jeg . Hvorfor ? Leste om det en eller annen plass at planta tror ho er klar til aa krepere , saa ho drar igang siste innspurt med aa pushe triksa til det optimale . Er jeg paa tytteber tur eller ,,,,? 

• Thumbs up 1

Mr.Rosin

Lysstress er kjent på samme måte som andre typer stress og at enkelte typer legger til enda mere trikomer i denne perioden og provoserer modningsprosessen. Men som jeg mener er viktigst er om man har fruktige phenoer, så vil de frembringe aroma og terpenene bedre, siden "radiant heat" og generell varme kan ta vekk mye av terpenene. Så du er ikke helt på bærtur. ;)

Edited by Mr.Rosin
  • Thumbs up 2

pollen

Takk og lov for det ,,,, :whistle: 

• Haha 1