Gå til innhold
TheGardner81

Nybegynner

Recommended Posts

Mr.Rosin

Ja ok, mulig det. Jeg så bare de første videoene til Growmau5, der han snakker om akkurat det du motstrider. For han sa nemmelig at HIDS hadde 35% lys og resten varme(65%), men de tallene ble snudd når det kom til leds. Men jeg ser at han har fjernet de videoene nå og oppdatert det.

MEn som sagt, dette er noe jeg har meget lite peiling på.

Endret av Mr.Rosin
  • Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Altså det er flisespikkeri, 80W. det var ikke for å unlate de 80W, for det er stor forskjell på 400WHPS og 600W HPS, det er visstnok 50% mere varme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Sjølvsagt, så om en som dyrker med 600W HID idag, og kjøper 400W med kvalitet LED idag vil han få samme utbyttet, men 33,33% mindre varme.

Min erfaring er derimot at folk gjerne kjøper 600W med LED fordi de har hørt at det er kaldere (avgir mindre varme), noko som ikkje er tilfelle, og vil ha akkurat de samme varmeproblemene som 600W HID hadde.

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mr.Rosin

Da er vi meget enige, for det var en av tingene jeg ville fram til. 600W LED, vil heller erstatte en 1000W HPS i utbytte. Så man trenger mindre W i LED's for samme resultat. Og jeg har sett enkelte oppnår nesten 2g,- pr W i LED's.

Så det var nok sikkert bare at jeg er dårlig på å ordlegge meg i denne sitasjonen. ;)

Endret av Mr.Rosin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå