Jump to content
Sign in to follow this  
chokoboy

Hvordan best oppbevare en mor/farplante

Recommended Posts

chokoboy

Heisann hoppsan :)

Har dyrket noen år nå men aldri vært interessert i å ta vare på en mor/farplante til videre bruk før nå! Har en Manga Rosa sativa (legendarisk strain) som jeg har veldig lyst til å beholde en liten stund, for muligens å lage noen krysninger av. Hadde endel frø av disse, men etter 5-6 år og dårlig oppbevaring fra min side så har jeg kun et par igjen som jeg har fått til å spire. Den har ikke vist kjønn ennå da den er i uke nr 2 i veg fasen. Det jeg lurer på er om det holder med 1x 125w 6500k cfl + 1x 40w 4000k cfl for å holde liv i denne til fremtid bruk, skal selvsagt også ta stiklinger når den blir litt mer moden. 

Takker og bukker på forhånd ;)

Mr.Rosin

Siden du bare har en plante og ikke skal selektere hanner fra batcher, så vil jeg bare si at du skal behandle den på lik linje med hvilken som helst morplante. Lyset der skal være tilstrekkelig for ett par planter.

• Thumbs up 1

chokoboy

Hvis hun/han blir beholdt en stund, vil du da renske og beskjære litt røtter? 

Mr.Rosin

Det er slikt man må se an ihht størelse og om hvor fort de blir rootbound. Men siden dette i hovedsak er en sativa, så kan de fort bli store, så da må du se an om det heller vil være mere lønnsomt å ta nye cuts.

LHC

Har du overveid å lage en bonzai av den. Da kan du ha den veldig liten og i 1 liters potte. Prøv å google litt.