Jump to content
Sign in to follow this  
chokoboy

Co2 enchancer & grow bags

Recommended Posts

chokoboy

Noen som har erfaring med bruk av co2 enchancer eller co2 poser? 

Tviler egentlig på om dette har noen særlig effekt hvis man kun dyrker 4-6 planter i et vanlig veksttelt. Men kom gjerne med innspill/erfaringer hvis du har prøvd det ut. 

tnb-the-enhancer.jpg

Exhale-CO2-Bags-compressor-1.jpg

Nightcrawler

Etter hva jeg har lest i diverse journals virker det som at det er litt forskjellige resultater ved bruk av de co2 sekkene. Kommer visstnok an på hvor ferske de er. Spørs jo i tillegg litt om effekten av de krever en del styring av uttrekksviften for maksimalt utbytte. 

Når det er sagt tror jeg det er mer å hente på å legge de kronene i bedre lys, jord, gjødning, fuktstyring, oscillerende vifter, ph/ec måler og lignende. Når man føler man har fått naila alle disse sidene ved dyrking kan det sikkert hentes noen prosenter på co2 systemer, men kommer i siste rekke for meg i alle fall. Just my 2 cents though, og jeg er ikke noen traver akkurat. 

chokoboy

Det samme tenker jeg, bare lurte på om noen har prøvd det ut. Er mye gimicker og ting som er "inn" om dagen etterhvert som legaliseringen blir mer utbredt, 2 cents fra meg også, så nå nærmer vi oss 50 cent :D

• Haha 1

DetErBareMeg

Prøvde meg en gang med gjær på flaske og slange ut fra korken, fanten haug guffe på gulvet dagen etter og ga f`en ;) Men prinsippet er vel det samme?

Ekorngutten

en god løsning er å sette en "sats" med og bruke sider gjær som ikke er så aggressiv og lukter ikke så veldig mye, kjøp en 30 liter vin dunk med lokk og lag en slange der du setter oppi en 1,5 liter flaske med vann oppunder taket kan gjerne bruke flere flaske.

sett det i kalt vann så slipper man en akselerasjon på gjæren og ha en luftstein i dunken litt fra bunnen, for når gjæren dør faller den til bunnen.. når den den begynner og dø ut ta i mere sukker og gjær...   eller sett nu sats

Edited by Ekorngutten
skrive feil

Lobster

Berre å begynne å lage brennevin,øl og vin ;) slange fra vannlås å inn i telt :)

Anthony LePlant

Det er liten vits med co2 hvis ikke du har helt tett dyrkerom. Dette krever også kjøling uten bruk av ventilator, ellers blåser du jo bare co2en rett ut. Alle andre parametre må også være optimale for at plantene skal kunne nyttegjøre seg av ekstra co2.