Gå til innhold
Jackhærrer

Cool tube i secret jardin dr60

Recommended Posts

Jackhærrer

Hei har kjøpt secret jardin dr60 og hadde tenkt å ha 250w hid med cool tube men jeg ser no att det ikke er hull på dette telte til å trekke luft til cool tuben så da lurer jeg på om det vil ha noe særlig funksjon og bare trekke luften fra telte gjennom cool tuben ? Og om jeg går for en åpen reflektor vil 250w hid medføre ett varmeproblem ? Eventuelt hvor stor vifte anbefaler dere ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mullemek

Har selv 250w hps i dr90 telt. Her kjører jeg 125mm utreks vifte med kullfilter og sliter endel med høye temperaturer. Tenker selv å oppgradere til cooltube med egen vifte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Anthony LePlant

dr60 har åpning i taket for utsug, så det skal ikke være noe problem å bruke cooltube så lenge det er en av de kortere typene som faktisk får plass fysisk i teltet. Ventilasjonen kobles da kullfilter-vifte-cooltube-ut av teltet. Dette kjøler bedre enn åpen reflektor, men man taper litt lys.

Jeg har aldri brukt 250hps så hvorvidt du vil få problemer med temp eller hvor stor vifte du trenger vil jeg ikke uttale meg om. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Jackhærrer

Ok takk for svar det ble en 400m3h vifte med controller og adjust a wing reflector så satser jeg på att det skal gå med såpass stor vifte .

Hvor stor vifte kjører du mullemek ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Mullemek

Jeg kjører også 400m3h vifte med controller, en anbefaling er å overdimensjonere kullfilteret. Da kan du kjøre vifta på 100% uten at det lukter, i tilfelle du skulle få problemer med temperatur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå