Jump to content
Sign in to follow this  
JackMalone

AUTO

Recommended Posts

JackMalone

Fant en AUTO strain de hadde i DK som de mente var klar på 60 dager og ble nyskjerrig på denne, så den skal testes ut. Har aldri prøvd Auto før og lurer på hvordan lys-syklus skal man bruke på de? 12/12 fra dag 1? 18/6 hele veien? 18/6 første mnd også 12/12 etterpå? Eller noe helt annet?

Mullemek

Jeg kjører 18/6 hele veien til høsting, men tror det er litt smak og behag.

Seed

Har forstått det sånn at med auto så er ikke lys syklus så viktig ? satt å såg på from seed to stoned tidilgere idag på youtube, han har nettopp satt opp en stor auto grow. Mener han skulle kjøre 24t lys :suspicious: Men mulig jeg roter..

Dr Dank

Lys-syklus er ikke "viktig" med Auto nei, de blomstrer avhg av alder. Det er ikke slik at det ene er mer riktig enn det andre, men de fleste jeg har lest om kjører 20/4 syklus. Non-stop lys er ikke det "beste" da planter også trenger hvile. 

"Såg" er forresten nynorsk av "så", som er det korrekte dersom du skriver bokmål. FYI! 

Seed
16 timer siden, Dr Dank skrev:

Lys-syklus er ikke "viktig" med Auto nei, de blomstrer avhg av alder. Det er ikke slik at det ene er mer riktig enn det andre, men de fleste jeg har lest om kjører 20/4 syklus. Non-stop lys er ikke det "beste" da planter også trenger hvile. 

"Såg" er forresten nynorsk av "så", som er det korrekte dersom du skriver bokmål. FYI! 

Høres litt bedre ut med en 20/4 syklus. Skal til med autoer nå en gang i nær fremtid, så blir nok heller det en 24/0. 

Hehe, er en del Nynorsk i dialekten min. Har en lei tendens til å bli litt rot iblandet

Dr Dank

20/4 eller 18/6 vil jeg si er det mest normale. Skjønt jeg skal ikke uttale meg om hva som gir best resultat, da jeg kun har prøvd 20/4 selv. Er jo kjekt å prøve med autoflower (har jeg hørt/lest) men jeg er neimen ikke sikker på at jeg er helt enig det. Med photo så har man jo "allverdens" med til til å rette opp evt feil og bommerter, med autos så har man jo bare en pre-bestemt tidsrom før de går i blomst og er ferdig. Men det er som er kult med autos, er at hvis man har talent for å gro, så kan man fint høste 500-600 g pr kvm hver 8-10 uke ;) ...og det har skjedd mye med autos de siste åra som visstnok gjør at de blir relativt potente opptil 20% +  kontra hva ryktene sier. Det er alltid noen som hevder at autos er piss, men dem om det. Jeg er glad så lenge jeg får noe som er bra (bedre enn hva den jævla mafiaen i Oslo selger) for lite innsats. Lykke til!

Alle gjør jo "feil" Hater å være grammatikk-politi, men akkurat det skurret sånn i hue mitt at jeg kunne ikke dy meg ;) sorry!