Gå til innhold
Franky

LED TALK! Led Optic 8+

Recommended Posts

Franky

Hei alle sammen. Vurderer å gå for Led Optic 8+. Noen som har prøvd dette produktet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Nightcrawler

Optic led 8+ ser bra ut. Litt dyr though. Ser de bruker cxb3590 og Meanwell drivere. Good stuff. Anbefaler 3500k varianten om du skal bruke til hele vekst/blomstringsfasen. 

Har noe lignende selv og synes 3590ene fungerer kjempebra! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Franky

Skal bruke det på vekst&bloom. Liker at Osram er med på utvikling av Led optic, har tidligere hatt gode resultater med Osram sine pærer men så er det alltid et lite usikkerhet som stopper meg ved å bestille disse led:nerd: 

@Nightcrawler hva slags led har du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Franky

@supersuper, har sett litt på HLG å men veit ikke helt for å være ærlig. Noen på forumet som har prøvd noen av disse 2 merkene? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann
9 minutter siden, Franky skrev:

@supersuper, har sett litt på HLG å men veit ikke helt for å være ærlig. Noen på forumet som har prøvd noen av disse 2 merkene? 

Jeg bruker selvlaga CXB3590 lys, 2 stk kjøleribber med 4x3590 @ 50watt. Så totalt 400Watt med CXB3590

og 2 stk kinakopier av HLG 550 v1, fra Meijiu, Alibaba. Totalt ca 1000watt.

Du ser de så vidt here : 

0Nvgt93.jpg?1

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Franky

Smooth:-) Ser du har noen fine Indica babes om jeg ikke tar helt feil. Hvordan er produktene fra Alibaba? Jeg tenker da på resultatet av harvest og kvalitet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Tviler på at nokon hadde greidd å sjå/kjenne forskjell på noko som var grodd under de orginale vs. kinakopiene, og mengden tilsvarer det som en kan lese om rundt om på nettet med tislvarende "orginale" lm561c brett.

CXB3590'ene er jo "orginale", bortsett fra DIY prosjekt, men de leverte veldig bra lenge før eg fikk HLG bretta, og de har vist seg å vere et veldig godt supplement lys ;)

Og ja, det går mest i indica dominante planter her, det på bordet der er fra egen produserte frø, med forskjellige hanner og hunner, så på den måten blir det litt spennande å sjå kva som kjem opp kver gong ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Nightcrawler

@Franky Jeg kjøpte disse  i 400W utgaven. Har ikke målt det faktiske forbruket, men syns å huske de blir drevet på 70w/cob = 280W totalt.

Har ett telt på 240X120 så blir vel å bestille ett sånt lys til, samt noe ekstralys av typen pll i tillegg for spiring og evt moderplante hvis jeg finner en bra pheno. 

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Franky

Indica er spa:D Blir spennende å flippe fra hps til led. Mange som går for led?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
slohenr

Har tenkt å bestille to 288 V2 QB fra alibaba når de er ferdig med ferien der borte. Har bare et 80x80-telt så 2x 120w burde holde i første omgang. Det jeg lurer på, iom jeg skal bruke de til veg/blomst (som sagt i første omg) er hvilket spekter burde jeg gå for 3000k eller 4000k? Har lest at 4000 er best for veg og 3000 for blomst. Men hva er "best" all over? 

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Jeg bruker 3500kelvin på "alt" av lys jeg kjøper, både til blomstring og vegg :) På den måten kan de brukes til alt, om en skulle få behov å flytte rundt på noe. Så det anbefaler eg.

Og veldig godt valg du har endt på, du kommer uten tvil til å bli fornøyd =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
slohenr

Takker for svar. De har kun 3000k og 4000k såvidt jeg har sett. Eller er jeg blind/dum? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Eg bestilte 3500k fra Meijiu iallefall.

https://meijiuled.en.alibaba.com/product/62004667478-807483715/china_wholesale_120w_quantum_samsung_v2_led_grow_lights_for_indoor_garden.html?spm=a2700.icbuShop.41413.36.718e28f9gXgxTv
Billigere med ett 240w kit.
https://meijiuled.en.alibaba.com/product/62004617394-807483715/wholesale_in_china_240w_high_power_led_plant_grow_light_kits_with_samsung_lm301B.html?spm=a2700.icbuShop.41413.34.718e28f9gXgxTv

Men ja, når du setter igang ordren, så tar de kontakt for å vere sikker på hva du vil ha, og sørger for at alt blir bestilt riktig. Så du kan nok si hva du vil ha.

Gikk tilbake i loggen for å se :

http://prntscr.com/mik7bj

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
slohenr

Takker!

Hehe. Det er god å vite at de lev i 3000-5000, jeg har bare lest specs på sidene deres.

Fikk kontakt med en av selgerne der, men de tok ut ferie dagen etter jeg var klar til å bestille :( Så har ikke avtalt spesifikasjoner enda. Men 19/2 er de klare til å ta best og sende. Skulle ta fire dager med intl-express. Så nå gleder jeg meg voldsomt.  :D

• Tommel opp 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Franky

Så det går i mye kina produkter? Er bare nysgjerrig på hvordan oppsettet til dem fleste med grønne fingre ser ut:nerd:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
jiffemann

Det går nok mest i det som er fornuftige kjøp, mest for penga... Samtidig som det er vel umulig å få lys idag som ikkje opprinnelig kommer fra asia iallefall, usikker på hvor Samsung og Cree lager ledsa sine, men at det er innom Kina for montering uansett er nok tilfelle for det aller meste =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå