Jump to content
pjongo

Smånoia etter første frøbestilling

Recommended Posts

pjongo

God kveld kjære likesinnede!

Jeg er straks klar for første dyrking, og har bestilt en del frø fra sweseeds.se.  Bestillingen ble gjort poste restante og er betalt med bitcoin. 

Etter bestilling gjorde jeg litt research og kom over dette: https://www.flashback.org/t2913104

Mullemek

Få deg falsk postkasse til neste bestiling, da trenger du ikke å bekymre deg for noe.

pjongo

Det er vel veien å gå ja. 

Kamomille

Falsk postkasse ja.. Eller iallefall ekte postkasse med falsk navn :)
Bestilte selv frø fra en eller annen britisk nettside i den tro at de sendte det stealthy.

De frøene kom i en pakke der det nærmest sto cannabisfrø på utsiden av konvolutten...
Heldigvis gikk de igjennom uten problemer, men neste gang blir det falsk postkasse!

pjongo

Bestill fra svensk side og få det sendt til Sverige med poste restante. Sikkert som i grava :)

Atlas

hvor er nærmeste frøbank for oss? må vi helt til stockholm for å hente når vi ikke tør og få det sendt?

Franky
9 timer siden, Atlas skrev:

hvor er nærmeste frøbank for oss? må vi helt til stockholm for å hente når vi ikke tør og få det sendt?

Jeg har alltid sendt frøene til Strømstad. Da får du handlet litt på tilbake veien å;)

https://posterestantestromstad.no

Dr Dank

Gjør som @Franky sier her. Sjekk ut linken han la ved! Jeg gjør akkurat det samme, når jeg skal handle frø.  NULL!! poeng å reise tvers over Sverige fra Vest til Øst og TILBAKE! bare for å transportere frøene til grensa selv. Sweseeds.com (men for all del bestill fra andre også, bare de kan sende til PR-Strømstad) er en fin-fin frøbank på nett med mer enn godt nok utvalg for de fleste. De holder til rett nord for Stockholm tror jeg.(hvis du på død og liv skal hente selv) De kan sende alt du trenger til "post-deres-tante" i Strømstad, også kan du  hente der... Spar masse tid og penger, og grensa må du jo krysse uansett, fyll opp toll-kvota på veien samtidig :) 

Edited by Dr Dank

Kjøkkenbenk

Jeg bruker postrestante i strømstad og det fungerer utmerket.