Jump to content
Sign in to follow this  
Shorty

Inne grow

Recommended Posts

Shorty

Hei skal prøve meg på ett inne grow med utstyret nedenfor:) noen som har innspill på noe mer jeg vil trenge uten om alt omåpwntlyst som jord, vifte temp måler osv? Bord i sokkel leilighet btw om det skulle bety noe 485199779_Screenshot_20190304-124825_SamsungInternet.thumb.jpg.eaac79eba265618900dfc31f52738f42.jpg

Screenshot_20190308-235019_Messenger.jpg

Screenshot_20190308-235008_Messenger.jpg

Screenshot_20190308-235002_Messenger.jpg

stealthgrower

Joda. Du kommer sikkert til å få et par fine planter der. Enkelt å greit oppsett, bare pass på at prosjektet er trygt :)

Shorty

Har kjørt grow før, men ikke med telt eller vifte kullfilter osv. Vil det kullfilteret som følger med klare og holde lukt unna på 4stk planter ? Og er det andre ting jeg bør tenke på? Strøm er vel ikke noe big deal alt i alt tar vel ikke oppsettet mer enn 250W elns :) eneste vifta ? Vil den bråke noe jævlig eller går det bra tror dere?

stealthgrower

Når alt kommet i et kit, så har dem regnet ut på dette og funnet fram produktene som skal gjøre jobben. Så lenge det er et undertrykk i telte og lufta går ut gjennom filteret, så er du trygg.

Vifter er ikke lydløse nei, men skal ikke være noe man kan høre opp en etasje. 250w er ingenting idag, blir ikke noe større utgfter mtp strøm.

Shorty

Det er sannt ganske logisk :) takker for svar. Kommer med bilder etterhvert når saker og ting er på plass ;)

Dr Dank

Fire photo-planter i et 60x60 telt blir trangt, pass på å gro i høyden da:)

Jeg har 80x80 telt med fire autos og de er fem uker på vei. Kan meddele at det blir siste gang med fire stk.  Med LST (tie-down) sloss de om plassen. Neste runde kjører jeg én max to planter og scrog´er skiten av dem. Større, men færre planter og mindre jord og næring. 

P1010111.JPG

• Like 1
  • Thumbs up 1

Nightcrawler

Scrog av færre planter er jo tryggere også siden straffeutmålingen ikke bare går på faktisk vekt, men også potensiell vekt. 

Spennende med flere grows på forumet. Kjør på, men husk at det er bedre å kjøre på overdimensjonert utstyr. Eksempelsvis noe som takler det dobbelte av oppsettet ditt. Da kan du kjøre det på halv guffe og allikevel få mye mindre støy. Stay safe. Peace out :joint:

• Thumbs up 1

Shorty

Hei:) flotte planter Dr Dank hvilken type lys kjører du og næring? Hadde tenkt jeg skulle kjøre lst på Growet blir en logg her om en ukes tid om det er intresse for det? :) 

Nightcrawler ja sant det blir 3stk her. Håper jo ikke på besøk :p 

• Like 1

stealthgrower

Ingen trenger å vite hva du gjør, ikke engang bestekompisen din trenger å vite dette. Det er nokk med at 1 sier noe feil i fylla, og så ruller snøballen...

Ellers så vil jeg gjerne oppfordre at du starter logg. Enkelt for de med mer erfaring enn oss til å komme med innspill og tips. Og så er det alltid awesome å se fine planter

Dr Dank

Jeg kjørte frem til for en uke siden en Viparspectra reflector 450w funket fint til vekst, men ga ikke helt forventet resultat på blomstring. Dessuten var det litt for lite fotavtrykk for min del. Nå har jeg 2 x Qunatum Boards 288 v2 (2 x 120 w) Bedre til alt egentlig. Jeg gror i Canna Terra Pro Pluss og Canna næring. Har hørt at man ikke trenger tenke på PH med "jord" mend iom at PH på vannet i her i Oslo vest omr ligger på 7,7 så mistenker jeg at de får en aldri så liten lock out!? Iom at jeg ikke PH-balanserer ved vanning. Men ser ingen tegn til underernæring annet enn noen gule blad nederst, og mulig litt treg vekst i høyden. 

Shorty

Virker som du har full kontroll dr drank litt nitro mangel kanskje men, heller litt mangel enn overgjødsling..  kom på at jeg må spørre om en ting ja jeg vet det er IDIOTISK SÅ DERE TRENGER IKKE DREPE MEG HEHE xD  bestilte frø til Hjemme adresse fra Amsterdam seed supply. Noen som har fått sendt bare rett i postkassen? Dyrka for en 6år siden å bestille til Hjemme add da og det gikk smooth i 2år hmmm?

OGrow

@Dr Dank 

Torv og bark-"jord". Etter min mening ligger du for høyt i ph, selv til ekte jord burde den vært droppet til 6.5. Til torv bør du enda lavere.

Edited by OGrow

Dr Dank
6 timer siden, OGrow skrev:

Torv og bark-"jord". Etter min mening ligger du for høyt i ph, selv til ekte jord burde den vært droppet til 6.5. Til torv bør du enda lavere.

Det var nok det jeg tenkte, men det sies at Terra Pro Pluss har "lime" (kalkstein??) for å balansere PH? Har prøvd å finne mer ut mer på nett mht hva andre gjør. De fleste har som jeg skjønner det målt PH på "run-off-vannet" og ligger på 6.0 etter å ha vannet med 6.5. Noen foreslår da å øke ph til 6.9 og 7 for å balansere det i den enden. Men det er nok alt for høyt med 7.7  Noen ganger på 7.9 også. (har ikke målt selv) Jeg har bestilt  PH/EC-meter nå, men hva er best å balansere PH ned med? Kjøper jeg bare enkelt og greit PH-UP/DOWN på nett? Noe spes merke? Noen snakker om å tilsette ekstra "lime" i potte-miksen, men det viker jo litt hipp som happ og tar en stund før man merker "effekt". 

Har nesten tre uker igjen (ifølge data-sheeten på strainen) til høsting og det begynner å se litt tynt ut "i rekkene" på dene ene der. 

Legger ved link til noen bilder. De til venstre har tre uker til ca og ser virkelig lovende ut, men som sagt litt "mye" gule og døde blad. De til høyre skulle vært som de til venstre i str. But NO! Budsene er ca 1/4 i str i forhold, og de skal etter data-sheet være ferdig etter åtte uker. De er ikke i nærheten! WTF? Tror jeg bare lar de står til de gror til i str. mistenker lockout på de til høyre gitt. 

https://imgur.com/a/LYKlpVb

Dr Dank
På 19.3.2019 at 16.28, Shorty skrev:

Dyrka for en 6år siden å bestille til Hjemme add da og det gikk smooth i 2år hmmm?

Det er jo helt konge! Bare man ikke kommer i 5.0 sitt søkelys da, uten å vite det. Ble busted av snuten for tjue å siden da jeg drev å solgte bønner. Ble spana på i mange mndr uten at jeg viste en dritt. Mor kjenner den gamle etterforskings-lederen i Bærum, så hun fikk vite det, og kunne fortelle at de hadde ligget klar i buskene. høhøhø! :bigtounge: Du skulle sett det opplegget, FIRE voksne spanere som hev seg over to gutter som røyket joints i bilen før kino. Alle mann befant seg på et tidspunkt inne i forsetet på en Toyota Corolla med dørene lukket vel å merke. Myyye armer og bein der ja, fant aldri igjen den ene speilet til bilen. 

Har ikke fått hjem i postkassa nei, bare en hentelapp om at nå var drugs klar til å bli grodd:joint:

Seed

Ser veldig interessant ut dette ! 

Kjenner jeg er litt misunnelig på det kittet du har funnet der, kontra det jeg kjøpte for et år tilbake fra sverige. Mtp frakt og toll så hadde jeg hatt mye mer fra innenlands. Menmen, må klare seg med det en har en stund! lykke til med frøene, venter på noen fra søta bror selv, så håper ting ordner seg :joint:

Shorty
På 20.3.2019 at 22.03, Dr Dank skrev:

Det var nok det jeg tenkte, men det sies at Terra Pro Pluss har "lime" (kalkstein??) for å balansere PH? Har prøvd å finne mer ut mer på nett mht hva andre gjør. De fleste har som jeg skjønner det målt PH på "run-off-vannet" og ligger på 6.0 etter å ha vannet med 6.5. Noen foreslår da å øke ph til 6.9 og 7 for å balansere det i den enden. Men det er nok alt for høyt med 7.7  Noen ganger på 7.9 også. (har ikke målt selv) Jeg har bestilt  PH/EC-meter nå, men hva er best å balansere PH ned med? Kjøper jeg bare enkelt og greit PH-UP/DOWN på nett? Noe spes merke? Noen snakker om å tilsette ekstra "lime" i potte-miksen, men det viker jo litt hipp som happ og tar en stund før man merker "effekt". 

Har nesten tre uker igjen (ifølge data-sheeten på strainen) til høsting og det begynner å se litt tynt ut "i rekkene" på dene ene der. 

Legger ved link til noen bilder. De til venstre har tre uker til ca og ser virkelig lovende ut, men som sagt litt "mye" gule og døde blad. De til høyre skulle vært som de til venstre i str. But NO! Budsene er ca 1/4 i str i forhold, og de skal etter data-sheet være ferdig etter åtte uker. De er ikke i nærheten! WTF? Tror jeg bare lar de står til de gror til i str. mistenker lockout på de til høyre gitt. 

https://imgur.com/a/LYKlpVb

Fine blomster ❤ ja mener da jeg bare kjøpte ph upp og down blanda i vann uten næring så målte jeg ph noen dager senere. Mye kan skje på 3uker :) men la de stå til Du  er fornøyd :) for jeg top max av bio bizz3f.eks kanskje det vil booste buddinga? :) hehe j var nok heldig når jeg fikk frø hjem i posten Helen tiden :p gjør ikke det flere ganger en en gang nå. 

Shorty
På 21.3.2019 at 7.38, Seed skrev:

Ser veldig interessant ut dette ! 

Kjenner jeg er litt misunnelig på det kittet du har funnet der, kontra det jeg kjøpte for et år tilbake fra sverige. Mtp frakt og toll så hadde jeg hatt mye mer fra innenlands. Menmen, må klare seg med det en har en stund! lykke til med frøene, venter på noen fra søta bror selv, så håper ting ordner seg :joint:

Hehe takker :) jeg syntes kittet så bra ut å til en fin pris. Skal lage logg på prosjektet mitt så får dere se :)

Dr Dank

Jeg bruker Canna sine tilsetningsstoffer og de har en booster. Vet ikke hva evt forskjellen på den og TopMax er..

Shorty
På 23.3.2019 at 19.52, Dr Dank skrev:

Jeg bruker Canna sine tilsetningsstoffer og de har en booster. Vet ikke hva evt forskjellen på den og TopMax er..

Er nok samme sak :) bruk den du har til "samme seire produkter du" :) noen som vet hva som skjer her ?

Screenshot_20190323-122712_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20190323-122729_Samsung Internet.jpg

Shorty

Ble 'litt' surr med bildene når det gjelder dato men håper noen skjønner:)

jiffemann

Ganske sikker på at de har gitt deg feil sporingsnummer.

Shorty

Ja synes liksom det blir sendt rundt halve kloden.. hehe sendt de mail og bedt de forklare hva som skjer og om de kan sende en ny evt,.

53 minutter siden, jiffemann skrev:

Ganske sikker på at de har gitt deg feil sporingsnummer.

Ble 'litt' surr med bildene når det gjelder dato men håper noen skjønner:)