Jump to content
Sign in to follow this  
Stearinlys

Utendørs 2019

Recommended Posts

Stearinlys

Hallo, endelig fått laget meg en bruker..

Hva tenker dere om 2019 sesongen? Har begynt å kjøpe inn det jeg trenger for å prøve en ny runde ute.

Så da tenkte jeg å høre med dere om hva dere tenker er greit. 

Først må jeg få inn noen frø, tenker WW. Muligens også ak47. Har satt opp et telt på badet med lampe og og en liten vifte. Tenke å førkultivere 1. av vært slag inne først. for så å muligens sette stiklinger i jord og få de oppe å gå før jeg setter de ut. Er det noen med erfaring ifra dette?

Nightcrawler

Ingen erfaring med utendørs, men blir ikke ww og ak47 for treige for norske forhold, selv med forkultivering? Hadde nok selv forsøkt meg på noen danske autoflower strains, da de blir fortere ferdig. Syns jeg husker at de finnes på seedheaven. 

Vet ikke hva som er standard lengde på forkultivering av weed, men når jeg dyrker tomat og chili ute spirer jeg de ca 4~5 uker før tilvenning og utplanting. Her oppi nord vil det si at jeg begynner i begynnelsen av mai, og planter ut i begynnelsen av juni, eller oftest ut mot 10 juni. Spørs på værgudene. Lykke til, og post gjerne bilder :)

OGrow

Da må du bruke auto ww/ak47. Plantes ut når de er et par-tre uker gamle, tilvennes sollys i noen dager eller dekkes med hvit fiberduk første uka

tomdebong

Autoflower er fullt mulig å dyrke ute i Norsk Natur, men er også mulighet til å dyrke noen Indica-dominerte strains.
Sted, arbeidsmengde, type oppsett, og ikke minst været (spesielt været), er faktorene som spiller inn. Problemene som gjentar seg i Norge; Rådyr og andre hole dyr, SNEGLER, folk som oppdager stedet og ikke minst den jævla muggen! :P 
Har til og med vært med og sett en grow hvor plantene spiret sammen med da siste snø restene smeltet.

Autoflowers failer også fort om man aldri følger opp, MYE jobb med utegrow i Norge, bratt læringskurve, mye nyttig å lære :) 

Gatedue
På 11.3.2019 at 13.51, Stearinlys skrev:

Hallo, endelig fått laget meg en bruker..

Hva tenker dere om 2019 sesongen? Har begynt å kjøpe inn det jeg trenger for å prøve en ny runde ute.

Så da tenkte jeg å høre med dere om hva dere tenker er greit. 

Først må jeg få inn noen frø, tenker WW. Muligens også ak47. Har satt opp et telt på badet med lampe og og en liten vifte. Tenke å førkultivere 1. av vært slag inne først. for så å muligens sette stiklinger i jord og få de oppe å gå før jeg setter de ut. Er det noen med erfaring ifra dette?

Kunne veldig gjerne tenkt meg å plante noen auto frø, men hvor får du de fra? Tar du en tur til Amsterdam i slengen, eller kjøper du fra nettet? isåfall, hvilken side?

Dr Dank
12 minutter siden, Gatedue skrev:

Kunne veldig gjerne tenkt meg å plante noen auto frø, men hvor får du de fra? Tar du en tur til Amsterdam i slengen, eller kjøper du fra nettet? isåfall, hvilken side?

Frø bestiller du på nett, til en Postkasse eller en Poste Restante - adr som ikke er din egen. Evt dra å hente selv, men da må du smugle dem over grensen igjen.

Sjekk ut Dinafem, Mephisto (spesialiserer seg på auto) Royal Queen Seeds, fastbuds. De har bra strains. Evt på seedsman.com eller sweseed.com. De fører frø fra alle de store produsentene. 

Gatedue
10 minutter siden, Dr Dank skrev:

Frø bestiller du på nett, til en Postkasse eller en Poste Restante - adr som ikke er din egen. Evt dra å hente selv, men da må du smugle dem over grensen igjen.

Sjekk ut Dinafem, Mephisto (spesialiserer seg på auto) Royal Queen Seeds, fastbuds. De har bra strains. Evt på seedsman.com eller sweseed.com. De fører frø fra alle de store produsentene. 

Hva er Poste Restante/ EDIT / NVM! Men hvordan bestiller man til en annen sin postkasse? vil ikke de kunne få tak i pakken da? Hva er faren med å Bestille til din egen hvis du betaler anonymt?  lite spørsmål: Hva er success raten med å få gjennom bestilte frø? og kan man bruke frøene som ligger i grønningen til å plante?

Edited by Gatedue

Dr Dank

Sett opp en postkasse på et stativ, helst med mange andre postkasser,  om det finnes noen slike et stykke unna der du selv bor.  Ingen vil stusse om det kommer en postkasse i tillegg. Bestill frø i et fiktivt navn som du også setter på postkassen. Evt så kan du google "poste restante" Her gjengitt fra wikipedia "Poste restante (fr. «gjenliggende post»), er innenfor postvesenet den internasjonale termen fastsatt av Verdenspostforeningen for at en forsendelse kan hentes av mottaker på et postkontor" Hvis du bor i nærheten av Strømstad kan jeg anbefale https://posterestantestromstad.no/ . Følg anvisningen på deres sider. Smooth enkelt! 

• Like 1

Gatedue
16 timer siden, Dr Dank skrev:

Sett opp en postkasse på et stativ, helst med mange andre postkasser,  om det finnes noen slike et stykke unna der du selv bor.  Ingen vil stusse om det kommer en postkasse i tillegg. Bestill frø i et fiktivt navn som du også setter på postkassen. Evt så kan du google "poste restante" Her gjengitt fra wikipedia "Poste restante (fr. «gjenliggende post»), er innenfor postvesenet den internasjonale termen fastsatt av Verdenspostforeningen for at en forsendelse kan hentes av mottaker på et postkontor" Hvis du bor i nærheten av Strømstad kan jeg anbefale https://posterestantestromstad.no/ . Følg anvisningen på deres sider. Smooth enkelt! 

2 Spørsmål. 1: hva hvis man må oppgi mobilnummer fr nettsiden med frø?

2: Er det så lett at man går til et par hus bortenfor, lager en postkasse av noe (hva burde man lage den av?) og skrive fake navn på den?  så setter opp adresse, fake navn, og postnummer, på siden så sendes det dit?

OGrow

Tlf trenger man ikke oppgi der jeg handler (ILGM).  

Du må nok få tak i en skikkelig postkasse, tror både postbud og naboer reagerer om det henger en fuglekasse med navn på rekka :D 

Edited by OGrow

Dr Dank

LAge

3 timer siden, Gatedue skrev:

2 Spørsmål. 1: hva hvis man må oppgi mobilnummer fr nettsiden med frø?

2: Er det så lett at man går til et par hus bortenfor, lager en postkasse av noe (hva burde man lage den av?) og skrive fake navn på den?  så setter opp adresse, fake navn, og postnummer, på siden så sendes det dit?

1. Om man MÅ legge igjen nr og du har noia for det, så bestill fra noen andre. 

2. Kjøp en postkasse du. Det er som @OGrow sier, litt snålt med en bøtte, brukt isboks eller banan-kasse som henger der. Det gjelder å ikke stikke seg ut.  Heng den opp et sted der folk ikke reagerer på at du går å "snoker". Evt hent på natten. Adr må være riktig/korrekt self. Navnet på postkassen er fiktivt og er det samme som det du bestiller frøene i. ;) Lag et lite anonymt navneskilt/label, så ingen lurer på hvem den nye naboen er uten at noe faktisk har flyttet inn i omr. Det er ikke fail-safe, men bedre enn å bestille til den adr du dyrker pÅ om du har angst for snuten. 

Braking bud

Post restante er en gratis posttjeneste i Strømstad Sverige nærmere bestemt karlsgatan 9a. Du kan registrere deg via nett så får du egen post der og kan lovlig hente din forsendelse der da slike innhold er annsett å være suvenirer;-) 

Gatedue
3 timer siden, Dr Dank skrev:

LAge

1. Om man MÅ legge igjen nr og du har noia for det, så bestill fra noen andre. 

2. Kjøp en postkasse du. Det er som @OGrow sier, litt snålt med en bøtte, brukt isboks eller banan-kasse som henger der. Det gjelder å ikke stikke seg ut.  Heng den opp et sted der folk ikke reagerer på at du går å "snoker". Evt hent på natten. Adr må være riktig/korrekt self. Navnet på postkassen er fiktivt og er det samme som det du bestiller frøene i. ;) Lag et lite anonymt navneskilt/label, så ingen lurer på hvem den nye naboen er uten at noe faktisk har flyttet inn i omr. Det er ikke fail-safe, men bedre enn å bestille til den adr du dyrker pÅ om du har angst for snuten. 

Hvor i huleste helvete kjøper man en postkasse hahahaha

stealthgrower

Du kan prøve å google postkasse

Edited by stealthgrower
  • Haha 2

Dr Dank
20 timer siden, Braking bud skrev:

Post restante er en gratis posttjeneste i Strømstad Sverige nærmere bestemt karlsgatan 9a. Du kan registrere deg via nett så får du egen post der og kan lovlig hente din forsendelse der da slike innhold er annsett å være suvenirer;-) 

Den er nok ikke gratis nei. Man betaler for vekt og størrelse som på et vanlig postkontor. Sjekk nettsiden dere ang pris. ;)  Når det skal sendes frø, (med mindre du bestiller ti tusen frø av gangen) er det ikke snakk om rare vekten på sendingen. 100 +++ frø gå FINT i en konvolutt. Så mao trenger man ikke mer enn 100-lapp i cash for å hente frø der, som tidl sagt, at du ikke skal ha kilovis med frø.

https://posterestantestromstad.no/priser

Dr Dank
20 timer siden, Gatedue skrev:

Hvor i huleste helvete kjøper man en postkasse hahahaha

Hyggelig at du spør og er interessert i div på dette forum, MEEEN det er lov å bruke www.google.com Der får man altså, svar på det meste :)  Youtube er også en fin kanal for lærdom om alt som er å lære om groing bla. 

Gatedue

Er royalqueenseeds.com en nettside folk har erfaring fra? De virker som de har gode frø, men kommer de over med stealth shipping?

OGrow

Ser de er basert i Spania som vel sammen med Holland, er land posten er litt obs på.

Sjekk ut ILGM, bra genetikk, erstatter frø som ikke kommer frem eller ikke spirer, sender fra Sveits. 

Dr Dank
På 15.3.2019 at 11.17, Gatedue skrev:

Er royalqueenseeds.com en nettside folk har erfaring fra? De virker som de har gode frø, men kommer de over med stealth shipping?

RQS sender ikke til Norge såvidt jeg vet. Det er vel pga forbudet her. Men stikk inn på www.seedsman.com eller www.sweseeds.com (lyxfågelfrön) de kan sende fra RQS til deg for mer eller mindre samme pris. Det finnes vel flere sider på nett som selger frø fra flere forskjellige produsenter. Er bare å google litt. Stealth shipping skal du ta med en STOR klype salt, hvor "stealth" det egentlig er. Jeg fikk noen frø i et rosa sigarett-etui, som var pakket i en vanlig konvolutt. Ikke mye stealth det, og er tollerne mistenkelige mot pakken din. Så finner de frøa uansett hvor bra det er pakket. Det er derimot en "forsikring" å bet hvis evt frøene skulle blir borte, så sender de som regel nye. Men mye stealth for 8 euro burde du ikke satse på ;)

Gatedue
8 timer siden, OGrow skrev:

Ser de er basert i Spania som vel sammen med Holland, er land posten er litt obs på.

Sjekk ut ILGM, bra genetikk, erstatter frø som ikke kommer frem eller ikke spirer, sender fra Sveits. 

De var utrolig dyre hos ILGM, da. Hvis det er siste utvei så blir det de, men har folk andre sider også?

stealthgrower

Stealth shipping har fungert med meg 4 av 5 ganger. Den ene gangen det ikke kom fram, hørte jeg aldri noe ifra myndighetene - 2 år siden. Post restante i sverige eller finland, er tryggeste.

Har 4 ifra ILGM i jorda nu, alle spirte og ser veldig friske ut.

Gatedue
5 timer siden, stealthgrower skrev:

Stealth shipping har fungert med meg 4 av 5 ganger. Den ene gangen det ikke kom fram, hørte jeg aldri noe ifra myndighetene - 2 år siden. Post restante i sverige eller finland, er tryggeste.

Har 4 ifra ILGM i jorda nu, alle spirte og ser veldig friske ut.

Når du sier Poste Restante i Sverige, hva snakker du om da? Trodde post restante var at du satt opp en fake postkasse

• Confused 1

stealthgrower
7 timer siden, Gatedue skrev:

Når du sier Poste Restante i Sverige, hva snakker du om da? Trodde post restante var at du satt opp en fake postkasse

Ikke for å være frekk, men en _liten_ egeninnsats kan du vell gjøre, fremfor å spørre om hver minste lille ting. Som regel, googler du det du ikke skjønner, så finner du svaret der. Hadde du googlet post restante så hadde du skjønt at det ikke er en fake postkasse :)

Tror alle her ønsker å hjelpe, men, du kan prøve å hjelpe deg selv også..