Jump to content
pjongo

Pottestørrelse på auto

Recommended Posts

pjongo
14 timer siden, Dr Dank skrev:

Nå er jo ikke jeg som sagt en ekspert på dette, men 1,5 liter på en to uker gammel planter er mye i min verden  Jeg har 18L smart pot (tøy-potter, som tillater mer luft og raskere fordamping) og vanner til 10-15% run off på en plante i full blomst med 3-4 liter... ca hver 3-4 dag. Bruker du halvparten av dette på en pkante som er 1/10 i str, ville jeg redusert mengde betraktelig. Husk at du vil at røttene skal "lete" etter vannet. Når du har for hyppig tilførsel av vann får du heller ikke rotvekst i hele potta, siden mediumet alltid er vått og røttene trenger ikke gå på "leting", du vil at røttene skal strekke seg ikke sant!? Går det riktig ille får du rot-råte. Det holder ikke med at det er "tørt" et par cm nedi joda. I veg-fasen vil du gå fra vått medium, til tørt medium, til vått og tørt osv... Er det fukt hele tiden får du lite tilvekst både over og under jorda. Det Viktigste i startfasen er å få sunne å store røtter. 

1 time siden, OGrow skrev:

Overvanning er begynnerfeil numero uno.

Ikke vann hele potten nå, holder med et par dl i en ring rundt planten.

Logisk og godt forklart karer. jeg har jo lest meg opp, men det er ikke alt som fester seg i teflonhjernen. Med vanning i sirkel rundt plante og ca 2 dl vann blir det vanskelig å kontrollere når neste vanning står for tur, eller er dette noe dere gjør daglig de første ukene? 

pjongo

Pottestørrelse på 12L og gode vanning/ matingsrutiner så ut til å gi god uttelling. Jeg er fornøyd med mengden etter første grow, nå er det bare å vente å se om det funker.  

Noen som vil tippe hvor mye vekt urtene kommer på? 7-8 svæære buds på den jeg LST trimma, og 15-20 litt mindre på den som fikk vokse fritt. Morsomt å forske på. 

1-FE833-B8-C4-E9-4-BB9-BA98-227-BFA61-D4

Edited by pjongo
Ny billedlink
  • Like 3
  • Thumbs up 2

Salatdyrkern

hvor mange gram ble det og hvilken strain er det ?

pjongo
10 timer siden, Salatdyrkern skrev:

hvor mange gram ble det og hvilken strain er det ?

80G med i overkant luftige buds. De ble tatt litt for tidlig, mulig det er årsaken. Perfect power plant auto fra bulk seed bank. 

• Like 1