Jump to content
Sign in to follow this  
Bubba Tank

Liberal lege på østlandet?

Recommended Posts

Bubba Tank

Det er helt utrolig hvor snevre leger i Norge er!

Jeg har for mange år siden vært utsatt for en hanske heftig ulykke og har etter dette en del kroppslige skader. Har blitt operert i bein, rygg, nakke armer og hue. Men det som sliter mest på meg er en skade på en nerve i ryggen. På grunn av masse trening og et nazi-sunt kosthold er jeg fortsatt i full jobb. Men det er til tider skikkelig tungt da nervesmerte kan til tider holde meg oppe om natta. Jeg kan da fort komme inn i en vond sirkel med lite søvn, dårlig restitusjon og deretter mer og mer smerte. Jeg har prøvd fryktelig mye av medisiner som skal hjelpe mot både nervesmerte og søvn. Men bivirkningene er så store at jeg må ikke klarer å bruke dette. Jeg blir så sløv at jeg ikke henger med i hverdagen og jeg presterer dårligere i ALT! Jobb, trening og med familie og venner. 

For en tid tilbake siden fikk jeg prøve Cannabis (Indica), og det er vel til nå det eneste som ikke gir de bivirkningene jeg refererer til over her og jeg fikk sovet ganske bra. Det fjerner noe av tankekjøret, stresset, smertene og gjør det lettere og sove. Jeg røyker aldri mye om gangen, men akkurat nok til å lette på trykket. Er ikke så gira på å bli så stein (bare litt), men jeg er hovedsakelig ute i de medisinske egenskapene cannabis har. Jeg er "familieman" og er heller ikke så gira på alt hemmelighetsholdet rundt cannabis, og synes det er litt kleint og snike seg rundt husveggene for å fyre. 

Så, jeg nevnte dette for legen min. At jeg har undersøkt litt og det finnes en spray tilgjengelig i Norge som heter Sativex. Det er et cannabispreparat og jeg tror dette kunne bedret livet mitt drastisk. Jeg har nok skader til å kunne blitt trygdet, men det er helt uinteressant for meg. Jeg liker og jobbe og jeg ønsker å være i full jobb. Jeg er lykkelig når jeg jobber. Legen har ved en tidligere anledning sagt at han er meget imponert over hvor hardt jeg prøver og jobber med kosthold og trening for å gjøre det beste ut av situasjonen min. 

Uansett, Når jeg nevnte Sativex ble han nesten irritert og sa at det kom ikke på tale. Det var bare for tungt rammede MS pasienter og ingen andre! Men hvis jeg hadde mye tankekjør som stresset meg, kunne jeg gjerne få en resept på Ritalin!

Jeg skjønner ingenting av dette her? Den makten disse legene sitter med er helt utrolig, og jeg lurer på om de har en slags glede av å bestemme andre menneskers skjebne?

Hvis det er noen som kan anbefale veien å gå videre her så fortell gjerne :angry:

Edited by Bubba Tank

Seed

Her er lege i Nederland veien å gå. Er helt utrolig hvor snevert og tåpelig leger kan oppføre seg. 

Johannes F. Klein jobber i en gruppe som setter folk i kontakt med leger i Nederland som kan hjelpe for å få medisinsk cannabis. Men dette medfører desverre at du må reise til Nederland for å ordne med både lege og greier, i tillegg til alle papirer for at du skal kunne ha med inntil 3 mnd forbruk av cannabis. 

Du kan sjekke ut en podcast som heter flowcast, der har de spillt inn en episode med Johannes F. Klein og Andrè Nilsen fra Normal Norge. Her snakker de om dette med medisinsk cannabis. Jeg har ikke peiling på hvordan det er å få sativex her i Norge, men jeg vil tro at det er veldig vanskelig. Men det er folk som får både Sativex og Bedrocan.

Det er vertfall sånn jeg har forstått ting rundt saker som dette. Er garantert flere her inne som sitter på mye mer kunnskap angående temaet. 

Visst ikke så blir du nesten låst til å handle hos en "dude" eller dyrke selv... Når det kommer til å snike seg rundt hushjørnet så er jo en mulig halvløsning på dette å konsumere i mat ? En haug av oppskrifter der ute hvor det står hvordan du jazzer opp et måltid med Cannabis.

Masse lykke til! Håper situasjonen din ordner seg å at legen din setter Ritalinen i halsen ;) 

• Thumbs up 1

Bubba Tank

Takker og bukker :)

Jeg håper også at han setter dette det i halsen. Og får permanent forstoppelse!

Jeg er litt skeptisk til å spise Mj-en. Eller... Ikke skeptisk egentlig, men bare litt liten erfaring og vet ikke helt hvor jeg skal begynne, og litt usikker på doseringa.

Har jo hørt historier om folk som har frika helt ut i timesvis, og jeg vil helt unngå det foran ungene. Men det er kanskje bare historier?

Jeg ser for meg en olje med både CBD og THC. Er par dråper og man er der, hadde vært fint. Lar dette seg gjøre? Noen som har erfaring med det

Edited by Bubba Tank

Seed

Det går fint an å dosere i mat på en okay måte. Har fått inntrykk av at det er en veldig vanlig måte å innta medisin på borte i statene. Let litt på Google etter oppskrifter, eller her inne på forumet. Jeg har ikke så veldig mye erfaring når det kommer til matlaging og Mj. Litt sånn hive en 2`er i en brownie røre opplegg. Pleier å bli relativt heftig, men det har vert litt poenget i de tilfellene jeg har bakt. Men jeg kan ser for meg at det er lurt å prøve litt forskjellig ut. begynne med små mengder. Veldig viktig å huske å gi det tid etter du har inntatt edibles. Fort gjort å tro at det ikke funket, og spise for mye. Så er ikke bare historier om folk som friker ut, men bruk litt fornuft, så ordner det seg. I værste fall så tar du med deg et stort glass vann å slenger deg på senga å hviler en time halvannen. 

Olje og er en mulighet men her har jeg null erfaring, så håper noen andre kan svare mer om dette ? Står om olje flere plasser her inne, Google og YouTube er og uendelige kilder for informasjon når det kommer til dette.