Jump to content
Sign in to follow this  
Seed

Er Kannaway svindel?

Recommended Posts

Seed

Hei.

Ser at flere personer på Facebook i et par mnd nå har begynnt å reklamere for Kannaway, en CBD olje som vistnok skal være lovlig å importere og distrubuere i Norge ?

Jeg syntes det er gøy og spennende visst vi når har muligheten for noe sånt her til lands og. Men etter litt Googling så virker det som en del ting skurrer. Jeg har vanskeligheter for å finne noe dokumentasjon på at det faktisk er lov å importere og selge i Norge med dagens regelverk. Kannaway er bygd opp med flere trekk fra pyramidespill, litt sånn forever living opplegg men uten rekruteringsbiten. Oppå dette så har jeg også lest at tester viser at vertfall et av produktene deres har inneholdt mye mindre CBD en oppgitt. Det skal være fullspektrum CBD olje uten THC. Vistnok fordi de bare bruker industriell Hamp for å utvinne cbd. 

Flere som har tanker rundt dette ? Jeg har null interesse av å noen gang kjøpe det, men syntes at det var for interesant til og ikke lese litt opp på å følge med fremmover. 

Kan godt være at dette er supre greier og bare god stemning, men kjenneren viss skepsis :suspicious:

https://bloggi.no/nisi-strepitus/18748/hold-deg-unna-kannaway-com

https://smartaffiliatesuccess.com/is-kannaway-a-scam/

https://kannaway.com/

https://www.hampolje.com/

Edited by Seed

Kjøkkenbenk

Jeg mener å ha lest at det er lov med cbd olje i norge som inneholder maks 0,1 prosent cbd. skyt meg om jeg tar feil.

jeg kjøper cbd olje i Sverige med cbd prosent på 15 % og utrolige gode ettervirkinger av å ha brukt det et par mnd.

Seed

Ser at den Kannaway pure gold blir avertert for å inneholde 1000 mg CBD olje. Må jo i så tilfelle være mer enn 0,1 % :suspicious: ? 

KANNAWAY PURE GOLD

Full Spectrum CBD Rich Hemp Oil without THC

Contains 1000mg of CBD
Full Spectrum, Filtered Hemp Oil
Free of THC
Triple Lab Tested

https://kannaway.com/eu/?6363135

OGrow

Kannaway er svindel og fjas.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/klassifisering/informasjon-om-cannabidiol-cbd-for-virksomheter

"Dersom et konkret produkt med CBD (som ikke omfattes av narkotikaregelverket), skulle bli vurdert som ikke-legemiddel av Legemiddelverket, vil produktet trolig reguleres av Mattilsynets regelverk dersom det er ment som mat/kosttilskudd"

Man må kunne dokumentere at produktet inneholder 0.000% thc for at det skal bli regnet som kosttilskudd. Har til nå ikke funnet noen produsenter som kan det, de fleste inneholder 0.02-0,2% thc. Så inntil videre er det ikke mulig å lovlig importere selv.

@Kjøkkenbenk hvilken olje bruker du?

Edited by OGrow

Kjøkkenbenk
54 minutes ago, OGrow said:

@Kjøkkenbenk hvilken olje bruker du?

Husker ikke nå i farta men kan komme tilbake til det når jeg er hjemme igjen om et par dager :)

Seed

Tenker vi vil nok etter hvert høre om dette i media. Har vell sett 3-4 forskjellige folk promotere salg av dette siden nyttår. Plager meg litt at dette kan medføre at folk som i utgangspunktet ikke har noen mening om cbd olje vil stille seg negative til dette over hele fjøla. Som igjen vil gjøre at aksept for dette vil bli mye vanskeligere:bored:

Tigerpusa

Dere som kjøper cbd i Sverige, er det noen som vil si noe om hva dere kjøper? Jeg prøvde kannaway nylig, etter oppfordring fra en kollega. Det var dyrt og hadde ingen virkning. Nå har jeg gjort litt mer research og skjønner at Kannaway neppe er tingen. Men vurderer altså å gi cbd en ny sjanse, hvis bedre alternativer f.eks. er lett å få tak i i Strømstad. Noen som vet?

Edited by Tigerpusa

Leupold

Jeg har også forsøkt kannaway selv om jeg stusset veldig over strukturen i selskapet (pyramide). For meg over tid hadde det ikke tilstrekkelig virkning til at jeg vil fortsette å bruke slike beløp på det. Jeg ser også etter erfaringer med CBD fra Sverige, hva har fungert og hvor finnes det?

• Thumbs up 1

Hemp Hampesen
8 timer siden, Leupold skrev:

Jeg har også forsøkt kannaway selv om jeg stusset veldig over strukturen i selskapet (pyramide). For meg over tid hadde det ikke tilstrekkelig virkning til at jeg vil fortsette å bruke slike beløp på det. Jeg ser også etter erfaringer med CBD fra Sverige, hva har fungert og hvor finnes det?

Norbysenteret,på bodypower har de CBD olje 7.5% Hemply Balance til 599,- 

Leupold
23 timer siden, Hemp Hampesen skrev:

Norbysenteret,på bodypower har de CBD olje 7.5% Hemply Balance til 599,- 

Takk, vet du hvor mye flasken inneholder, og har du prøvd den selv?

Hemp Hampesen
21 timer siden, Leupold skrev:

Takk, vet du hvor mye flasken inneholder, og har du prøvd den selv?

10 ml,jeg føler jeg fikk roet huet og kropp mange hakk etter 2 dråper.Smaker helt for jævlig,du bør bruke kapsler.

Cannabino

Modernatur.se bestiller jeg fra, de sender med PostNord og det glir rett gjennom tolla, 4 av 4 pakker er kommet. De har alt fra 5 til 25% CBD, labtestet, og som jeg kan bekrefte har hatt god effekt, både på meg og samboer. Er også med pipette for nøyaktig dosering, ser noen av de på helsekosten i Sverige er sprayflasker...

Abonner på nyhetsbrev så kommer det jevnlig e-mail med 20% rabattkode :)

Leupold
På 11.5.2019 at 6.36, Hemp Hampesen skrev:

10 ml,jeg føler jeg fikk roet huet og kropp mange hakk etter 2 dråper.Smaker helt for jævlig,du bør bruke kapsler.

Oj, såpass.. Trodde Kannaway var dyrt men 599,- for 10ml er jo vanvittig! Bestilte 120ml flaske fra Kannaway til ca 150 Euro (nå på tilbud til 129,99). I tillegg kommer toll og mva så noe over 2000,-nok for en flaske (posten tar et sykt fortollingsgebyr). Står at den inneholder 1000mg CBD. Føler jeg fikk mest effekt de første dagene da jeg sov bedre, og som du sier ro i hodet, men føler effekten avtok etterhvert selv om jeg økte dosen litt.

Leupold
På 11.5.2019 at 21.31, Cannabino skrev:

Modernatur.se bestiller jeg fra, de sender med PostNord og det glir rett gjennom tolla, 4 av 4 pakker er kommet. De har alt fra 5 til 25% CBD, labtestet, og som jeg kan bekrefte har hatt god effekt, både på meg og samboer. Er også med pipette for nøyaktig dosering, ser noen av de på helsekosten i Sverige er sprayflasker...

Abonner på nyhetsbrev så kommer det jevnlig e-mail med 20% rabattkode :)

Takk for tipset! Ser jo lovende ut, noen av de har jo ganske høyt innhold av CBD og da bruker man jo selvsagt mindre. Regner med du må betale toll og mva på disse pakkene?