Jump to content
Sign in to follow this  
pjongo

Blomstring av 2x Perfect Power Plant i ujevn vekst.

Recommended Posts

pjongo

Som nybegynner kommer enda et spørsmål. 

Mine første planter har vært i jorda i 3 uker i dag. Mistenker at den minste som er drøye 1 uke senere ut enn den største, har bært preg av rot- råte fra begynnelsen av.
Ser ut som den største er i blomst, og jeg er gira på å skifte pære og kjøre 12/12 syklus fra nå. Hva gjør jeg med den minste? Den ser bra ut og vokser fint.. 

Dr Dank

Bilder? Autos eller Photos jeg antar photos iom at du skal flippe til 12/12. Det kan fin være pheno som er grunnen til str-forskjell.

Nightcrawler

Hvis det er autos kan du kjøre 18/6 eller 24 timers kontinuerlig uavbrutt lys. De blomstrer uansett. Hva som er best strides de lærde om, men uansett ingen grunn til å skifte til 12/12. Kommer ikke på hvilket lys du har.

Nightcrawler

Ah, det var du som hadde 250w Mh ja... Har du hps å bytte ut med når de begynner å blomstre er nok det veien å gå :) har ingen erfaring med autos så vet ikke hvor lenge de er i "preflower" stadiet før de virkelig begynner å blomstre. Tror selv jeg hadde venta med å bytte til du ser tydelige buds øverst på planten(e)

pjongo
9 timer siden, Nightcrawler skrev:

Ah, det var du som hadde 250w Mh ja... Har du hps å bytte ut med når de begynner å blomstre er nok det veien å gå :) har ingen erfaring med autos så vet ikke hvor lenge de er i "preflower" stadiet før de virkelig begynner å blomstre. Tror selv jeg hadde venta med å bytte til du ser tydelige buds øverst på planten(e)

Yepp, det var meg :) Mulig jeg har misforstått litt mellom auto og photo da. Kjører 20/4 nå, og kan bare fortsette med det etter bytte til HPS pære? Så for meg litt lavere strømforbruk de 2 mnd i blomst med 12/12, men det er vel ikke så merkbart med det lille oppsettet jeg kjører. 

Nightcrawler

20/4 funker sikkert fjell. Hvis vi sier 50 øre kilowattimen og du har på 250 watt 20 timer i døgnet utgjør det ca 2 kroner og 50 øre i døgnet for oppsettet ditt. 

Nightcrawler

Hvis jeg ikke har regna helt feil da. 

OGrow

Hvis de er begynt å blomstre under 20/4 så er det auto.

Du kan kjøre samme med hps. Mange kjører 16/8 el 18/6, men 12/12 funker også

• Like 1

jiffemann
7 timer siden, Nightcrawler skrev:

20/4 funker sikkert fjell. Hvis vi sier 50 øre kilowattimen og du har på 250 watt 20 timer i døgnet utgjør det ca 2 kroner og 50 øre i døgnet for oppsettet ditt. 

Er nok mer riktig å si 1kr i disse dager, fortsatt ganske dyr strøm etter forrige sommer og lite snø i fjella i vinter.
Så 5kr per dag, 300kr for 2 måneder med blomstring. Aka null stress for folk flest :P

pjongo
2 timer siden, jiffemann skrev:

Er nok mer riktig å si 1kr i disse dager, fortsatt ganske dyr strøm etter forrige sommer og lite snø i fjella i vinter.
Så 5kr per dag, 300kr for 2 måneder med blomstring. Aka null stress for folk flest :P

For hobbyen, spenningen, og weeden jeg forhåpentligvis får, så må jeg si at det skal vel ikke være noe problem å få finansiert nei :bigsmile: