Jump to content
Sign in to follow this  
Ekorngutten

Super krise?

Recommended Posts

Ekorngutten

Jeg har vært borte 4 dager på jobb og når jeg kom hjem merket jeg at den digitale tidsuret for lyse har nullet seg ut så det har vært lys døgnet rundt, såmplantene så temmelig sliterne ut der dem ligger helt flat med bladen ned og sammentrukket..

Har skrud av lyset men hva gjør jeg for å komme inn imrytme med 18-6 så jeg kommer på rett spor til mandag igjen så det er mørk fra kl 09 til 15 ? Skrudde av lyset ved 21 tiden i kveld

Nightcrawler

For mye lys i vekstfasen gjør ingen ting. Bare å sakte justere det inn til du er på rett plass igjenn. Forskyv lights off frem et par timer hver dag. Pass på at du ikke nærmer deg 12 timer mørke sånn at de ikke blir forvirret og begynner å blomstre. 

Ekorngutten

OK, takk for svar. da har jeg noen dager å dra det inn på, greit å ha det stille og mørkt på dagtid når div offentlig etater har kontortid. 

Ekorngutten

Hva skjer om det hender under blomst? Jeg kommer til og kjøpe meg et manuelt et så det ikke skjer igjen, men det kan jo skje andre uforutsette ting som at sikring kan gå når jeg er borte noen dager

jiffemann

Om det hadde skjedd under blomstring hadde du vert fucked.
Om du ikkje har mulighet til å sjekke hver dag, og ikkje stoler på utstyret anbefaler eg å få satt opp ekstern monitoring.

Kan enkelt gjøres med feks Xiaomi sitt utstyr, eller litt mer "avansert" med HomeAssistant og forskjellig tilbehør.
https://www.gearbest.com/testers-detectors/pp_009713355353.html?wid=1433363
Og så må du ha denne som en gateway : https://www.gearbest.com/night-lights/pp_009659205361.html?wid=1433363

Flowercare sensoren måler, lys og temperatur i rommet, samt fuktighet og næring i pottene. Og lampe-gatewayen plukker opp signalene og gjør de tilgjengelig via Xiaomi appen til mobil. Uten gatewayen vil mobilen kun plukke de opp når den er i nærheten, siden sensoren fungerer på bluetooth.

Ekorngutten

Takk for tipset, får invester i noe sånt..