Jump to content
Sign in to follow this  
The Loner

Vekst/blomstringstid på ulike strains?

Recommended Posts

The Loner

Hei alle kunnskapsrike medlemmer her inne,har noen enkle spm fra en fersking.

Det jeg lurer på er følgende:

Når man leser på ulike leverandører av frø sine datablad/info,så står det for eksempel: blomstringstid på f.eks 8-9 uker.

Mitt spm er om dette betyr total syklus fra frøet er spiret/kommet opp av vekstmediet og til ferdigblomstret eller det betyr at det tar 8-9 uker i blomstringsfasen?

Spør heller dumt en og gå lure på enkle ting;)

Noen som har gode tips på frøleverandører,gjerne med egen erfaring?

Sativa vs. indica förstått sativaer er mer tidkrevende og dyrke?

Ønsker også tips på gode Sativa strains da effekten fra disse er mer min type?

OGrow

Det er blomstringsfasen som tar 8-9 uker og har du ikke optimale forhold tar det ofte et par uker mer enn oppgitt. Autoer derimot kan bli oppgitt total tid.

ILGM bruker jeg. Litt dyrere, men bra genetikk og gode garantier. Deals og mix-packs er billigere.

Rene sativa'er tar lang tid, ofte 13-15 uker. Let opp sativa-dominante strains. Super Silver Haze, Blue Haze eller andre Haze'er f.eks

The Loner
45 minutter siden, OGrow skrev:

Det er blomstringsfasen som tar 8-9 uker og har du ikke optimale forhold tar det ofte et par uker mer enn oppgitt.

Takk for tips,hvor lenge bør man da planten i vekstmodus sånn ca.?

Er det gj.snitt høyde fra datablad for den aktuell strain som gjelder på plantehøyde/vekst før man starter blomstringsfasen?

OGrow

Kommer an på plassen, tiden og lyset man har. Alt i fra 3-8 uker fra spiring. 

Variererer fra strain til strain hvor høye de blir og hvor mye de strekker seg når man switcher til 12/12. Dobling av høyden er vanlig, endel strekker seg 3x høyden. Sativa'er og sativadominante strekker seg mer og blir høyere enn indica

• Thumbs up 2