Jump to content
Sign in to follow this  
Putin

Tips for å øke stretch og internode avstand i vekst?

Recommended Posts

Putin

Heisann jeg har noen planter på g som jeg gjerne skulle ha litt lengre, på måten de vokser så fremstår dem som indica dominante. Det var svært lite å finne om dette på nettet, det meste jeg fant handlet om å redusere stretch i blomstrings fasen, å tøye ut med tanke på trening eller hvordan folk kan fjerne "stretch marks" på kroppen sin.

Grunnen til at jeg trenger dem litt lengre er at dem trenger noen cm lengde på stilken når jeg dytter de i kloneren min. Plantene står i jord men klonene skal i hydro. De er under 600w hps. Jeg har også en MH pære liggende en plass tror jeg men da får jeg så kort internode avstand. Det virker som planten bruker all sin energi på å lage gigantiske fanleafs i stedet for å vokse oppover.

Jeg prøvde å heve lyset en 20-30cm lengre opp enn optimal avstand (med optimal tenker jeg så nær man kan uten at varmestråling er et problem) men det virker bare som det bremset veksten i stedet for å fremprovosere vertikal vekst.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få dem høyere raskere?

PS. dem er ikke rootbound enda

Nightcrawler

Litt drastisk, men hvis du fjerner mange av sideskuddene ved toppen av planten vil den bruke mer energi på vertikal vokst. Men å minske mengden lys de får er jo den mest vanlige metoden.

Hvis du klarer å holde temperaturen oppe på ca samme nivå både når lysene/lyset er på og av, vil det også føre til lengre internoder.

• Thumbs up 1

Putin

Takk for tips, jeg økte temperaturen og reduserte tykkelsen på lokket på kloneren, det ga meg det lille ekstra jeg trengte og nå er de fleste klonet. Dvs ingen røtter enda seff men gode ting kommer til den som venter.

• Thumbs up 1