Jump to content
gamlingen

Å ta stiklinger

Recommended Posts

gamlingen

Dette var noe jeg tenkte at jeg kunne fra før, vant som jeg er med stueplanter. Men så langt har jeg ingen suksess, verken i jord eller vann. Er virkelig denne planten så vanskelig å klone at man må kjøpe rotningshormon? Jeg har lest dyrkehåndboka, og tenkte at det virka unødvendig komplisert med sterile redskaper og kjøpehormon. Men kanskje må jeg krype til kapitalistkorset og kjøpe noe sånt. Er det noen som har noen tips og triks som ikke koster all verden?

jiffemann

Er ikkje vanskelig, men de er forholdsvis trege til å rote, har noen stueplanter som roter på under 1 uke, men våre planter tar gjerne 2+ selv i tilnærma optimale forhold. De er kresne på ha høy luftfuktighet om de står i jord/coco cuber osv. Men om de står i "aero cloner" så er ikkje det så farlig tydeligvis. Og eg har aldri angra på kjøpet av den cloneren =)

• Thumbs up 1

OGrow

Aloe Vera kan brukes istedenfor rothormon.

• Thumbs up 1

gamlingen

Takk for svar! Kanskje luftfuktigheten er viktigere enn rothormon. Aero cloner virker interessant og lett å lage selv, men litt overkill når jeg bare skal ha en avlegger. Videre eksperimentering virker nå mer lystbetont og ikke så håpløst. Jeg skal nok få det til. Den stakkars morplanten får ikke blomstre før neste generasjon er i gang!