Jump to content
Grownoob

Statens legemiddelverk vil fjerne legemidler og produkter med lavt innhold av det rusfremkallende stoffet THC fra narkotikalista.

Recommended Posts

The Loner

Går riktig vei.

• Thumbs up 1

feromia

Hei er ny her , vill bare si det er på tiden de tillater CBD som overhodet ikke har noen rus effekt så der ser jeg ikke noe problem og THC også for den delen burde bli tillatt for myndige det er ikke verre enn alkohol og det er lovlig. For det er jo ikke alle som blir alkolister eller opiatbrukere bare for at man drikker et glas øl eller røker litt gress.

Borgerrotte

Jeg hørte en gang et argument mot dette med medisinsk legalisering, nettopp at det blir vanskeligere å bruke rekreasjonelt fordi det blir mange underregler som vil kræsje med det rekreasjonelle miljøet. Noen som har noen innspill til akkurat dette? Jeg tror fortsatt ikke vi kommer til å få se noen avkriminalisering eller legalisering på minst 10-15 år. Det vil gå i dette bittelille babyganglaget over lang, lang tid.

Seed
På 13.8.2019 at 20.20, Borgerrotte skrev:

Jeg hørte en gang et argument mot dette med medisinsk legalisering, nettopp at det blir vanskeligere å bruke rekreasjonelt fordi det blir mange underregler som vil kræsje med det rekreasjonelle miljøet. Noen som har noen innspill til akkurat dette? Jeg tror fortsatt ikke vi kommer til å få se noen avkriminalisering eller legalisering på minst 10-15 år. Det vil gå i dette bittelille babyganglaget over lang, lang tid.

Avkriminalisering ser vi vell på innen et par år om ikke noe spesielt skjer. Dette gjelder alle ulovlige rusmidler. Problemet er vell heller at alt for mange tror at avkriminalisering er det samme som en legalisering light. Når det egentlig er snakk om å forflytte oppfølging fra kriminal til helse sektor. Men skal vell og sies at flere i politiet murrer om at de må få beholde sin mulighet til å straffe alikevell, noe som skulle bli litt rart når vi avkriminaliserer. Mer om dette finner du 

Her og Her :)

Loggy

Seed: har du sjekket de som sitter i utvalget som skal utrede dette her. Jeg vil si at over 70% av utvalget har en historikk som ikke akkurat støtter en bevegelse mot noe form for avkriminalisering. Willy Pedersen prøvde og være i forkant i 2008 og 2011, med en mulig tilnærming til modellen i Portugal - 2008 blokkert av en i utvalget utredning, og 2011 ble det avfeid av utvalgslederen.