Jump to content
Scatcat

Utstyr

Recommended Posts

Scatcat

Hoi! :D 

Jeg har en Purple Punch ute som ikke rakk å komme serlig langt før drittværet slo inn nå. Strainen er hardfør mot både fukt og kulde, og skal i følge både beskrivelse og reviews være klar til innhøsting etter ca 50 dager. Lurer på om jeg skal ta den inn eller om jeg skal la den stå ute å ta den inn om natten slik jeg gjør nå? I såfall, om jeg bør få den inn.. Jeg vil ikke tiltrekke meg mistenksomme strømlevrandører :bigsmile: Jeg har heller ikke lyst til å drive inne til vanlig. Leste at jeg fint kunne klare EN plante inne med ett par lys.. Noen som har prøvd, og kan hjelpe meg? Så billig som mulig :grin:

tomdebong

Ta den inn, om den står i potte. Dette vil stagnere blomst noe, men den vil fort komme seg ved jevn temp. inne :) Aldri grav opp eller ompott en blomstrende jente :) 
strømleverandør vil IKKE merke lys og utstyr for 1 plante, da dette bruker mindre enn de fleste panelovner. (ofte 1800-1900W på verstingene).
Om planten er stuntet fra før grunnet været, er det kun å la den gå sin gang, det er da ikke lurt å kødde enda mer med henne.

• Thanks 1

Scatcat
5 timer siden, tomdebong skrev:

Ta den inn, om den står i potte. Dette vil stagnere blomst noe, men den vil fort komme seg ved jevn temp. inne :) Aldri grav opp eller ompott en blomstrende jente :) 
strømleverandør vil IKKE merke lys og utstyr for 1 plante, da dette bruker mindre enn de fleste panelovner. (ofte 1800-1900W på verstingene).
Om planten er stuntet fra før grunnet været, er det kun å la den gå sin gang, det er da ikke lurt å kødde enda mer med henne.

Tusen takk for nyttig svar!  :D Er det mulig å få tak i skikkelige lamper her hjemme som ikke koster skjorta, eller må jeg bestille fra Kina om det skal lønne seg for meg? 

OGrow

Man kan finne billige, brukte hps-lamper på 400w evt. 600w på Finn. Kina tar som regel 3-4 uker

Scatcat
32 minutter siden, OGrow skrev:

Man kan finne billige, brukte hps-lamper på 400w evt. 600w på Finn. Kina tar som regel 3-4 uker

Da blir det merkbart strømforbruk med en gang. Det vil jeg ikke :/ Finnes det ingen billig og enkel måte å få til én plamt? Har sett på disse på ebay:

https://www.ebay.com/itm/Led-plant-Grow-Light-Lamp-bulbs-Flexible-Desk-Holder-Clip-Plants-Flower-Indoor/112378318923?_trkparms=ispr%3D1&hash=item1a2a45104b:m:m5VuQj_N3enniPkZUSrwN5A

Om jeg har to sånne.. En på hver side..? Eller er det dødfødt? :mellow:

OGrow

Altså panelovner/oljeovner trekker gjerne 1500-2000w som tomdebong nevner, ikke engang NSA vil ta deg på en 400w lampe..

Og ja, de lysa der er dødfødt. Mulig du kan få noe ut av en 200-250w cfl til en snau høvding, men aner ikke hvordan resultatet vil bli. Har kun brukt dem til vekst, ikke blomst.

Edited by OGrow
  • Thanks 1

Scatcat
På 5.9.2019 at 20.55, OGrow skrev:

Altså panelovner/oljeovner trekker gjerne 1500-2000w som tomdebong nevner, ikke engang NSA vil ta deg på en 400w lampe..

Og ja, de lysa der er dødfødt. Mulig du kan få noe ut av en 200-250w cfl til en snau høvding, men aner ikke hvordan resultatet vil bli. Har kun brukt dem til vekst, ikke blomst.

Takk skal du ha! :D Da skal jeg bestille meg et par pærer :)

Dr Dank

Kjøp Quantum Boards! For en høvding får du det du trenger fra Alibaba. 100W burde holde, og det tar ikke mer enn 7-10 dager fra Kina. 

Edited by Dr Dank
  • Thanks 1