Jump to content
Sign in to follow this  
Jackhærrer

80×80×180 telt med qb 288

Recommended Posts

Jackhærrer

Hei har gått til anskaffelse av et 80×80×180 telt og to qb 288 led lamper ville dere brukt begge lysene i teltet og evt dimmet ned litt med tanke på spredning eller bare brukt den ene ?

jiffemann

Bruk begge =)

Jackhærrer

Og det vil gi ca tilsvarende varme som 500 w med hid ?

jiffemann

Hm, 1 qb288 brett har 288 dioder, men ca 120-140watt effekt, om eg ikkje tar helt feil ? Totalt avhenging av hvilken driver en kjører de med selvsagt, men er som regel i det sjiktet at folk flest kjører de.
Så 2 av de vil bruke ca 250-300watt, og avgi like mye varme som en 250-300watt varmeovn.

Jackhærrer

Ok ser eg har bommet litt her :) det e to brett pr heatsink så hver lampe e på ca 240 watt

Putin

480w i et 80x80 telt kan gå det, så fremt du har stor nok vifte og/eller får inn kald nok luft.

Prøv med begge og ta ned en om det blir for varmt.

• Thumbs up 1

Dr Dank

Jeg kjører 2 QB 288 V2 i et 80x80x180 telt. De går for øyeblikket på full fres, og tempen er på rundt 25-27 døgnet rundt. Teltet står i et rom uten vindu eller luft, annet enn gjennom døra og ut i stuen via kullfilter Romtemp rundt teltet er sjelden under 20 grader, så om du har 4 stk QB montert på to heatsink hadde jeg holdt meg med det ene. Jeg antar QB ene er montert på HS´en på langs?? Det kan jo bli litt "uheldig" i et kvadratisk telt.  Selv har jeg simpelthen bare kutte HS´en i to, og hengt opp hver QB med litt bedre avstand.