Jump to content
Sign in to follow this  
rk

cannabis og helse, frustrasjon

Recommended Posts

rk

Jeg har alltid hatt en ide om at en stor grunn til at cannabis er ulovlig er fordi det hjelper. Når vi kan dyrke en blomst og bli kvitt eller redusere en drøss av symptomer og sykdommer, vil ikke staten tjene pengene sine. For dem så lønner det seg at folk er syke. Bare det i seg selv er sykt.

Jeg husker da det ble legalisering i Colorado. Det gikk ikke lange tiden før de kunne bekrefte en endring til det positive med bla.a mindre vold og hva angår økonomi var dette en solid inntekt til staten.

Cbd olje er foreløpig lovlig i Sverige. Jeg sier foreløpig fordi den svenske staten har registrert at folk blir friskere og av den grunn er det mange som mener at tøylene vil strammes inn igjen.

Det er forferdelig å tenke på at staten tjener så mye penger på sykdom at det lønner seg å ha sykdom fremfor friske folk som kan jobbe og ha "normale" liv

Dagens utblåsning

Edited by rk

LHC

Tror ikke riktig på det der. Cannabis ble ulovelig av flere grunner, men at det var pga. at staten ønsker at folk skal være syke har jeg aldri hørt om.

Staten ønsker at folk skal være så friske som mulig, fordi syke mennesker er en STOR utgift. "Staten" tjener ikke penger på at folk er syke. Staten tjener penger på friske folk som betaler skatt. Når vi har en kapitalistisk regjerning som vi har nå, vil de alltid arbeide i retning av at "normale" folk skal betale så lite skatt som mulig, sånn at vi har mer penger til rådighet som kan bytte inn i varer og tjenester som det private næringsliv tilbyr.

onto

vil tro LHC har rett her Staten tjener ikke masse penger på dette, men de som produserer legemidler har vel en interesse av patent på symptom behandling noe de ikke kan ha på en plante.

rk

Takk for at dere deler deres meninger. Mine egne tanker om dette er jo ingenting annet enn bitre og triste, så jeg er glad om jeg tar feil.

Fortsatt god helg :-)

OGrow

Jeg sørger for å ta vare på min egen helse på den måten jeg selv mener er best uten at det går utover noen andre. Vil staten straffe meg for det, fuck den.

Har cbd olje på vei fra utlandet nå som jeg håper kan hjelpe.

• Like 1