Jump to content
Sign in to follow this  
Dr Dank

Lyddemping.

Recommended Posts

Dr Dank

Har en tid nå irritert meg over at det suser en del fra endeløpet på uttrekks-vifta. Jeg har ikke mulighet til å føre lufta helt ut av huset så det går bare ut i neste rom, hvilket lager en del "støy". Tenker det må være mulig å lage en DIY lyd-demper ganske enkelt. Er det noen her inne som benytter seg av lyddemping, evt har laget et opplegg selv? Har sjekket opp på YouTube, men har ikke funnet noe særlig bra DIY vids :( Å kjøpe en til ørten tusen er uaktuelt. 

Takker for tips :) 

Seed

Noe som denne  ? 

Visst ikke så får du kjøpt forskjellige varianter Her :) eller har jeg bomma totalt på hva du mente ? 

• Thumbs up 2
  • Thanks 1

Dr Dank

Spot on! Det var noe sånt jeg tenkte. Takk for link til DIY prosjekt. Mulig jeg blir å vurdere noe ferdig, da prisen ikke er så ille som jeg trodde. 

rk

Ble bare rot det her

Edited by rk
rot

rk
På 2.10.2019 at 19.35, Dr Dank skrev:

Spot on! Det var noe sånt jeg tenkte. Takk for link til DIY prosjekt. Mulig jeg blir å vurdere noe ferdig, da prisen ikke er så ille som jeg trodde. 

Noe sånt må jeg lage meg også :tounge:

Hvilken løsning valgte du, og funker det bra?

Det går vel ikke å bare bruke vanlig, isolert ventilasjonsslange?

Dr Dank

Har ikke gått for noe løsning enda, da jeg driver å flytter. Jeg sliter med en del lyd fra selve endeløpet på kanalen og ikke luftekanalen direkte. Så jeg tenker en lyddemper ala de som man har på våpen, altså en demper som sitter helt på enden av kanalen. Men jeg lurer på om en isolert ventilasjons-slange eventuelt ville dempet lyden delvis eller helt. Hvis du sjekker linken @Seed la ved. Der selger de isolert ventilasjons-slange som lyddemper, prisen er ikke avskrekkende faktisk. 

Edited by Dr Dank

rk

Ja prisen var ganske grei. Prøver likevel alltid å se om jeg har noe jeg kan bruke først. Har et par meter med slik isolert slange og er litt nysgjerrig på hva som skjer hvis jeg drar ut det innerste røret slik at det bare er isolasjon igjen inni der.