Jump to content

Recommended Posts

Raudi

Hei :-)

Lurer på om det er flere som har erfaring med at cannabis hjelper mot PTSD og hvordan man kan få dette på resept fra en norsk eller utenlandsk lege. Plages voldsomt med mareritt og ekle drømmer hver eneste natt og opptil flere ganger pr natt fordi jeg våkner etter bare noen timer. Tar en god stund før jeg får sove på nytt fordi jeg er så opprørt og helt skjelven. Har Mogadon som sovemedisin og det hjelper for å få sove, men som sagt så våkner jeg etter bare noen timer(fra 2-5 timer). Problemet med medisinen jeg har er at når jeg våkner å trenger medisin med en gang så tar det jo mellom 1-2 timer før den fungerer igjen. Ved å røyke cannabis får jeg effekt med en gang, noe jeg trenger. Flere som har erfaring med dette å kan svare på feks hjelp til å få medisinsk cannabis her i Norge eller utland? Har i tillegg ADHD og angst som cannabis hjelper mot og har medisin for dette også, men cannabis er det som virkelig fungerer for meg.

Edited by Raudi

Dr Dank

Oppsøk fastlege eller en lege som ikke helt på anti-bølgen mht medisinering med cannabis. Men noen disposisjon til å lovlig få fyre opp en joint når noiaen kicker inn får du nok ikke i nær fremtid her på berget. Du vil nok få et CBD preparat på flaske som du drypper på tunga. Beste alternativ er å gro selv :) Sjekk denne videoen. Passer perfekt til en plante i skapet. Super-stealth, null lukt, lyd og wifi kontrollert lys og vifte. Kjøp kjøp!

Lykke til!

Edited by Dr Dank
  • Thumbs up 1

Raudi

Takk for svar fra deg Dr Dank :-) 

Dr Dank

Det er smart av deg å vurdere andre alternativer enn de vanlige behandlingsmetodene og legemiddelindustrien, det er masse å lese på nett om de lidelsene du nevner, og cannabis som remedie. Det er mange forskjellige strains som hjelper mot bla stress og paranoia. Selv bruker jeg kun cannabis mot insomnia og ren nytelse i stedet for alkohol. Sjekk ut denne siden som kan hjelpe deg, de har en egen index for strains og oversikt over hvilke strain som passer best til visse lidelser. Det som er så synd er at man må gjøre seg til kriminell for å få medisinen sin. 

• Thumbs up 2

Kjøkkenbenk

Kjenner en kar med samme situasjon og han dro til Nederland å besøkte en lege der nede. Fikk resepet på cannabis og får med seg 3 mnd forbruk hjem. Man kan ha med seg 3 mnd med medisiner rundt i EØS så det er null problem hvis man blir stoppet i tollen. 

Eneste er at man må ta seg en tur til Nederland hver 3 mnd, men både biletter til fly og hotell er billig hvis man bestiller i forveien.

• Thumbs up 2

Raudi

Takk for svar begge to, Dr dank og Kjøkkenbenk. Har over 25 års erfaring selv med cannabis som både medisinsk(som er mitt hovedmål) og rekerasjonelt bruk. Har lest utrulig mange artikler i tillegg til alle samtalene jeg har hatt med andre som også bruker det på samme måte som meg. Kan veldig mye om dette temaet. Vet at dette hjelper mot mange ting som jeg selv plages med, i tillegg til alt det andre som er kommet frem. Bla kreft, MS, Parkinson og mye annet. Det jeg egentlig ville vite mer om er hvordan få ordnet dette for lovlig medisinsk bruk? Fra deg, Kjøkkenbenk, var det jeg ville vite mer om. Men er du sikker på at det er mulig å få dette fra Nederland, eventuelt andre land, for 3 mnd i slengen? Har hørt det før, men det jeg finner på nett er alt fra en uke til en mnd. Å, ja, jeg vil veldig gjerne ha cannabis medisin en alle de tablettene jeg har nå. Orket bare ikke mer av å være "kriminell" og alt det som følger med å måtte skaffe medisinen på gata. Ser nå etter noen år med lovlig medisin at det ikke hjelper bra nok å vurderer å gå tilbake til det illegale markedet. Men først vil jeg prøve det jeg kan for å kunne få dette lovlig.