Jump to content
Sign in to follow this  
OGrow

Lys fra Meiju

Recommended Posts

OGrow

Holder på å bestille meg et 250w qb fra Meiju, men er usikker på hvilken verdi de merker pakkene med/ hvor mye moms og fortolling det blir. Totalpris derfra på $168 

Damene der sier de kan merke den med lavere verdi, men vil ikke oppgi hvilken verdi den blir merket med. Noen som har bestilt derfra og vet?

Sender med DHL og de er ganske kjipe og dyre sies det.

Dr Dank

Bare å slappe av!

Det blir nok ikke store ekstra-utgiften med toll, jeg har bestilt fra Meijiu og de satt ned verdien fra 180$ til ca 50$ for 2 QB 288. Hvis du vil ha lampen din innen nyttår hadde jeg ikke klaget mye på at de sender med DHL gitt, du har den på døra innen en uke. 

Edited by Dr Dank
  • Thumbs up 1

5ern

Jeg har bestilt for 8 dager siden å varene er fortsatt i kina.

5ern
  • Saturday , 10/12/2019
    10:00 pm
    GUANGZHOU CN
    Clearance in progress
  • 3:00 am
    GUANGZHOU CN
    Clearance in progress
  • Thursday , 10/10/2019
    2:03 am
    GUANGZHOU CN
    Clearance in progress
  • Thumbs up 1

Dr Dank

Den sporingen er så som så...

Husker at jeg også stusset over at status viste at pakken min heller ikke var i bevegelse på mange dager, før det plutselig lå hentelapp i postkassa. Tipper du har den ila uken. 

5ern

Skal egentlig være her tirsdag står det.

5ern

Skulle ha vært her igår egentlig..

Screenshot_20191016-145631_Samsung Internet.jpg

Dr Dank

Det er ikke så mye folk her kan gjøre for å lette frustrasjonen din mht til lampa, så skjønner ikke helt hvorfor du poster oppdateringer om pakke-sporingen din her på forumet!? Vent i ro så kommer den nok, det hjelper ikke å sitte her å mase! 

• Confused 1

OGrow

Brettet er på vei, forhåpentligvis før nyttår ;) 

2 dager fra betaling til DHL Hong Kong. Litt digg å ikke vente på trøbåten fra Kina for en gangs skyld.

rk

Det er ingen grunn til at pakken ikke skulle komme frem, så den dukker nok opp.

Det er jo positivt at du får oppdateringer på forsendelsen da?

Min erfaring er at varene tilsynelatende stopper litt opp i forbindelse med f.eks fly, for så å plutselig ligge på postkontoret

Edited by rk

5ern
3 timer siden, Dr Dank skrev:

Det er ikke så mye folk her kan gjøre for å lette frustrasjonen din mht til lampa, så skjønner ikke helt hvorfor du poster oppdateringer om pakke-sporingen din her på forumet!? Vent i ro så kommer den nok, det hjelper ikke å sitte her å mase! 

Neivell beklager, tenkte kanskje i den dur om det var normalt at den skulle ligge i ro så lenge eller at sporinga stort sett stemmer.

Dr Dank

Ikke noe å beklage...

For din egen del så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke retter spørsmålene dine mot de som faktisk kan hjelpe deg! Forumet på Norcan vet jo ikke noe om hvorfor du ikke får pakken din!? Min kom innen én uke, det er alt jeg vet for min del. Når man ikke får svar på spørsmålene/problemene sine her inne, vil jeg tro at der er fordet ingen kan gi deg er godt svar. Da hjelper det lite å stille samme spørsmål flere ganger, men se heller på hvem du stille spørsmålet ditt til, evt om man kan lete opp svaret selv uten å forvente at andre gjør det for deg. 

Spør heller DHL eller Meijiu er mitt råd.

Lykke til! Så får man håpe at du ikke må vente så mye lenger. Vet selv hvor moro det er met nye pakker i posten. 

5ern

Har snakka med Meijiu ja, men fikk ikke noe klart svar og regner med DHL ikke har fått has på pakken enda. Tenkte bare høre her om noen har opplevd at den blir liggende 6-7 dager "under clearance".

rk
9 minutter siden, 5ern skrev:

Har snakka med Meijiu ja, men fikk ikke noe klart svar og regner med DHL ikke har fått has på pakken enda. Tenkte bare høre her om noen har opplevd at den blir liggende 6-7 dager "under clearance".

Jeg hadde en pakke fra statene som lå i tollen i over tre uker. Til slutt ringte jeg og de forklarte at de hadde mye å gjøre. De fant pakken min og mens jeg ventet og de fikk den avgårde så jeg hadde den noen dager senere :)

5ern

Var det tollen i Norge?

rk

Ja, og posten deretter. Kjenner ikke til andre men de jobber vel på tilsvarende måter.

Jeg ville kontaktet DHL og spurt hvis ikke pakken dukker opp i løpet av denne uken.

OGrow

Valgte et QB 240w lm201b 3500K med dimmer.

Ankom i går, tok 4 dager fra bestilling og null moms/fortolling! Har ikke fått kobla det opp ennå, men regner med at få andre lys til 1500kr slår dette.

Ordna det seg for deg @5ern?

Edited by OGrow
  • Like 2

5ern

Jeg bestilte 3 oktober og de ligger fortsatt til "Clearance under progress". Meijiu sier at det har blitt strengere regler for eksport osv, men da skulle jo du også blitt rammet.

Jeg tenkte å switche over til 12/12 neste uke og hadde jo regna med å ha lysene klare til da. Håper det ellers må jeg bruke 400+600w hps noe som blir litt ujevnt fordelt ser jeg for meg :P

"dear,i called the freight company,they said that was because GUANGZHOU customs are having strict check for export packages start from September,they spot check for some packages,your lights be spot checked,are waiting for customs checking,i am deeply sorry for this,i can't control this"

Edited by 5ern
  • Confused 1

Dr Dank

Er passe dritt å betale for ekspress-pakke med DHL også ligger pakken hos Kinesisk Toll enda. Maks uflaks! Er vel ikke no umiddelbar krise å starte blomst med 400+600, prøv heller å roter enten lampene eller plantene om det går, hvis du er redd for ujevn vekst. Lykke til.

5ern

Ja, må vell rotere lampene da jeg har et rdwc system. Montert netting for scrog i dag :D

Edited by 5ern

5ern

Da fikk jeg endelig 1 stk 240w og 1 stk 480w 3500k fra meijiu.

https://imgur.com/a/r5eJh1E

Men på den største enheten er det så lange ledninger får å henge i at på bildet henger den så langt ned den kan, ca 30cm over plantene. Tips til hvordan jeg kan fikse det uten å kjøpe nye opphengsgreier?

• Like 1

Dr Dank

Hvis det et vire-festene som er for lange så er det bare å "doble" dem. Hekt begge endene/løkkene inn på én av karabinkrokene så de blir halve lengden. Funker fint for meg.

5ern

Ah, hvorfor tenkte jeg ikke på det xD