Jump to content
Sign in to follow this  
Hexek

Trenger hjelp til å plante for første gang

Recommended Posts

Hexek

Hei! Har tenkt til å plante, men har en del spørsmål.

- Hvor får jeg tak i frøa

- Hvordan vet jeg at det er han eller hun frø, og hvilket av dem gir meg rus?

- Hvordan er det med belysning, hva må jeg trenge av utstyr?

- Hvordan er det med lukt når jeg gror?

- Hvor lang tid tar det fra jeg gror frøet til det kan høstes?

- Klipper jeg bladene og tørker det eller "budsa" som kommer hengende under?

- Hvor ofte må planten vannes? 

- Hvor mange g vil jeg sånn ca få ut av en ferdig vokst plante?

Takk for alle fine svar! vil komme med updates om hvordan det går fremover :)

5ern
18 minutter siden, Hexek skrev:

Hei! Har tenkt til å plante, men har en del spørsmål.

- Hvor får jeg tak i frøa  sweseeds er en mulighet. Bestiller så det kommer over grensa og henter selv.

- Hvordan vet jeg at det er han eller hun frø, og hvilket av dem gir meg rus? Når du handler frø kan du kjøpe feminised som er hun frø. Det er de som gir deg rus. Ellers kan du se det ettervært på planten. Får noe som ligner baller om det er manneplante.

- Hvordan er det med belysning, hva må jeg trenge av utstyr?  Trenger en del lys, f eks led quantumboard eller hps pære med ballast.

- Hvordan er det med lukt når jeg gror? Bruk kullfilter på avtrekksvifta så er ikke det noe problem.

- Hvor lang tid tar det fra jeg gror frøet til det kan høstes? Kommer an på om det er sativa eller indica, type strain osv.

- Klipper jeg bladene og tørker det eller "budsa" som kommer hengende under? Det er budsa som er gøyest her.

- Hvor ofte må planten vannes? 

- Hvor mange g vil jeg sånn ca få ut av en ferdig vokst plante? Kommer an på lys, næring, forskjellige dyrkemåter osv.

Takk for alle fine svar! vil komme med updates om hvordan det går fremover :)

• Thumbs up 2

MszBussom
På 12.10.2019 at 0.56, 5ern skrev:

Så å si ja?

brukerhåndboken er grei og fin, (tror jeg leste ca.... eh, lite?)

OP, fine spørsmål, er som om det er meg selv i begynnelsen, mange spørsmål meget nysgjerrig! Som rk sier er håndboka fin, alle gror på sin egen måte.

For frø fins det flere måter, jeg vet det er flere som har spurt, og det finnes flere diskusjoner her på forumet som snakker om dette (ikke kjøp/salg her). For min egen del kjøpte jeg noe i Amster for mange år siden, frøene ble pent og pyntelig krydret til hjemstedet.

En annen haug jeg har fikk jeg fra en hybelkompis av en venninde for noen år siden, han var en gal hippie (i følge min standard), men snill og grei, fikk vel 20-30 frø siden han ei brydde seg om hva plantene var (aka, han og hun i samme grow), har fortsatt mye frø fra den mannen, i tillegg krysset2 planter for ett år siden! Guri som en plante kan gi deg nok frø for enn halv evighet( og fordi jeg vil se om jeg kan ha det litt gøy med forskjellige planter!).

So, for å avslutte ranten;
Velkommen
Lykke til
Du kommer til å klare det, og det kommer til å være verdt det!
<3

• Thumbs up 1