Jump to content
Sign in to follow this  
OGrow

CBD olje - erfaringer?

Recommended Posts

OGrow

Har akkurat bestillt  noen flasker med 15% og 24% cbd fra utlandet. Dagen etterpå leste jeg innlegg fra noen som hadde fått tak i labtester fra dette firmaet som visstnok viste 1.4% thc.. Sikkert derfor alle liker den olja så godt ;) 

Tenkte jeg skulle prøve disse før jeg evt. bestiller frø og dyrker cbd planter selv. Sliter med muskel- og leddsmerter og tåler dårlig medisiner, Brexidol f.eks smalt pulsen min rett opp i 250, så selv om ryggen ble bedre røyk de i søpla. 

Andre her inne som har erfaringer med cbd?

Edited by OGrow

rk

Min erfaring er at jeg sjelden trenger å ta smertestillende. Har jo fortsatt vondt så det er ingen mirakelkur, men det tar brodden og gjør hverdagen mye enklere.

Jeg har røyka i et par år men det var etter at jeg prøvde olje en periode at ting virkelig endret seg, sikkert fordi jeg fikk i meg det her med jevne mellomrom. Så nå passer jeg på at forbruket er jevnt.

Edited by rk

OGrow

Hvilken olje bruker du?

Hva fikk du i deg med jevne mellomrom og hvilket forbruk er jevnt? Forstod ikke det helt ;) 

rk
18 minutter siden, OGrow skrev:

Hvilken olje bruker du?

Hva fikk du i deg med jevne mellomrom og hvilket forbruk er jevnt? Forstod ikke det helt ;) 

Ja sorry, tankene raser av gårde og skrivingen går sakte lol

Jeg har de milde variantene fra helsekost i Sverige. Tror det er rundt 10% jeg vanligvis får tak i.

Med jevnt forbruk mente jeg at jeg tar samme antall dråper til samme tid hver dag. Jeg startet med 2 dråper og økte med en for hver dag frem til jeg merket bedring. Når jeg får en som er litt sterkere enn sist starter jeg med få dråper igjen og finner hva som funker, og vice versa.

Edited by rk

OGrow

Ok, takk! 

Ble anbefalt å starte med 1 dråpe 3 x daglig med 15% i en uke og evt 2 dråper x 3 uken etter. Det er en jungel der ute, men flere sier Mr.Hemperek visstnok er bra greier. Koster hhv 500 og 650kr + frakt for 10ml 15% // 24%.

Edit : Det har visstnok kommet en scam med den oljen. Det er .org adressen som er den reelle

Edited by OGrow

rk

Typisk..

Tenker å lage selv etterhvert. Fikk en olje fra dealer nå sist så han skal få lov til å lære meg lol

OGrow

Det er dårlig butikk for dealer'n ;)  

Tenker det samme selv, dyrke og lage olje om det funker bra for meg. Da kan jeg velge strain selv, gjerne en med 4-5% thc for ekstra kick sammen med cbd'en. Har handla olje til eksen også, skal se om det kan hjelpe henne med MS'en

Purp

Finnes det olje å få kjøpt noe sted som er helt THC-fri og dermed lovlig? Jeg skulle likt å prøve for ryggen, men jeg kan ikke risikere å bryte loven på en så åpenbar og synlig måte.

OGrow

Finnes ingen lovlige oljer i Norge etter det jeg forstår. Saken om cbd oljer har gått i en evig runddans mellom legemiddelverket og mattilsynet i mange år. LMV er i gang med å tenke på å sette ned et utvalg.. De har ihvertfall uttalt at de ønsker å legalisere produkter med veldig lavt thc innhold.

Her i landet blir oljer med 0.01% thc klassifisert som narkotika. Det finnes cbd isolater som er helt uten thc, men følgelig også uten den gode virkningen. Det er fullspektrum oljer med cbd, cbda, cbg, thc, thca, thcv og terpener som virker sammen og gir skikkelig effekt Blir ikke god kake om man sitter med 3 egg, man må ha sukker, mel, melk, vaniljesukker og kakao sammen for at det skal bli bra.

Edited by OGrow
  • Thumbs up 3

5ern
På 20.10.2019 at 0.19, OGrow skrev:

Ok, takk! 

Ble anbefalt å starte med 1 dråpe 3 x daglig med 15% i en uke og evt 2 dråper x 3 uken etter. Det er en jungel der ute, men flere sier Mr.Hemperek visstnok er bra greier. Koster hhv 500 og 650kr + frakt for 10ml 15% // 24%.

Edit : Det har visstnok kommet en scam med den oljen. Det er .org adressen som er den reelle

Er det en polsk side? skjønte ikke bæret av hva som sto der iallfall.

OGrow

@5ern

Det stemmer. Windows var grei og oversatte for meg så jeg fikk bestillt.

Etter jeg bestillte fant jeg info om at den oljen visstnok inneholder 1.5-2% thc. Glimrende for meg det, hvis den sklir gjennom tollen, ikke fullt så greit hvis det blir tatt prøver av den... :-| Leste også at tollen for tiden har en merkelig praksis der de slipper igjennom cbd-oljer, men tar 340kr i fortollingsgebyr + moms. Så for tiden kan de a) slippe uoppdaget gjennom tollen b) bli beslaglagt eller c) bli kontrollert, fortollet og videresendt. Forstå det den som kan

5ern

Bestilte du til Norge? Jeg tenkte bestille til Sverige.

Og erfaringer fra modernatur?

Edited by 5ern

OGrow

Bestilt til Norge ja.

Erfaringer fra modernatur? 

5ern

Modernatur.se tenkte jeg på

OGrow

Nei, dette er første gangen jeg prøver cbd.

Edited by OGrow