Jump to content
Sign in to follow this  
Salatdyrkern

Første Grow! setupen

Recommended Posts

5ern

Langt å reise om det kun er for frø da?

Salatdyrkern

Nei, ikke så langt egentlig :)  Blir en dagstur med kjøtt og drikke handel i tillegg ^^,

Salatdyrkern
5ern

2 stk i et telt på 1x1? Hvordan har du tenkt det? Mitt 480 watter er 65x49 cm.

Men knall lys det der iallfall :D 1x480w holder sikkert så kan du jo ha 1 telt til så du kan kjøre kontinuerlig med vekst og blomstfase.

Salatdyrkern
31 minutter siden, 5ern skrev:

Men knall lys det der iallfall :D 1x480w holder sikkert så kan du jo ha 1 telt til så du kan kjøre kontinuerlig med vekst og blomstfase.

Jeg vet jeg ikke får plass til begge i teltet, med mindre jeg prøver å lage 2 etasjer i teltet. Men jeg måtte bestille 2 for å få den stykk prisen. Har tenkt på om det kansje kunne gått hvis jeg bruker LST og SCROG og ha 80 cm høyt i den ene etasjen til vekst og 120cm i den andre til blomst. Hva tenker Folk om det ? ingen av de plantene jeg har satt til livet har blitt veldig høye igrunn, mulig dette endres når jeg får inn nytt lys da.. Men ja, finner jeg meg en leilighet med 2 soverom så kommer jeg nok til å gå til innkjøp av enda ett telt.

Edited by Salatdyrkern

5ern

Mine strakk seg noe voldsomt etter jeg klemte inn led lysene. Min høyeste ruver 120cm over bakken, men den er sativa dominert. Min indica plante er bare halve av det.

Men går an å prøve, skal jo kanskje være mulig :D

https://imgur.com/a/T8tIDZ9

Salatdyrkern
2 minutter siden, 5ern skrev:

Mine strakk seg noe voldsomt etter jeg klemte inn led lysene. Min høyeste ruver 120cm over bakken, men den er sativa dominert. Min indica plante er bare halve av det.

Men går an å prøve, skal jo kanskje være mulig :D

https://imgur.com/a/T8tIDZ9

Så Deilig å høre! akkuratt det jeg håper mine planter også vill gjøre når jeg får inn det lyset :D kjedelig sånn som det er nå egentlig, føler de vokser så jævelig sent. Ja men nå kjører du hydro + det er sativa :P det er vell kun utendørs grow som blir høyere enn det.. Ja tenker å bygge ett 1x1m bord på 120 cm høyt også teiper jeg av for lys gjennomtrening så kan jeg kjøre blomst nede og vekst oppe. Så lenge jeg bruker LST så ser jeg ikke noe grunn til at dette ikke kan gå. 

Nydelig bilde ! Morroa er jo i full gang i ditt telt kan jeg se :D

5ern

Hehe ja det er i gang ja, inne å nævler litt en 4-5 ganger daglig :P Jeg brukte også lst, scrog og noe super? cropping. Sativaen er noe ujevn i toppene men indican ser jevn og fin ut. Ser jeg har toppet kanskje 2-3 ganger for mye da det er mange topper :P

Salatdyrkern
9 minutter siden, 5ern skrev:

Hehe ja det er i gang ja, inne å nævler litt en 4-5 ganger daglig :P Jeg brukte også lst, scrog og noe super? cropping. Sativaen er noe ujevn i toppene men indican ser jevn og fin ut. Ser jeg har toppet kanskje 2-3 ganger for mye da det er mange topper :P

Hehe, koselig å tuste med! Nice det, syntes sativaen din så meget fin ut jeg! Ser du har klart å buske den litt ut :) Mange topper er jo helt topp det da ^^ Kansje lolipope den litt så de mange toppene på toppen blir enda større og feitere ^^ (du har kansje gjort det allerede) tror den planten vill yielde en del jeg :)

5ern

Ja, om lollipopping er å fjerne en del blader osv ja? Har lest en del og kommet fram til at jeg ikke skal fjerne så alt for mye blader. Bladene iallfall over nettet trengs jo da de fanger opp lys osv. Vet mange fjerner disse for at lyset skal trenge igjennom til buds osv, men hver gang du fjerner ett blad må planten bruke energi på å lage et nytt et, noe som kunne blitt brukt til buds i stedet. At noen buds blir litt dekka over har ikke noe å si da andre blader fanger opp lyset og sender rundt energien slik jeg forstod det. Iallfall så har jeg sett at for hver gang jeg napper av blader kommer det nye og da er det ikke noe vits, det vill kun gjøre hele vekstprosessen saktere. Eller?

rk

Jeg har også delt teltet mitt i to horisontalt. Flyttet bunnen som fulgte med teltet opp på den nye hylla, og den gjør at det blir rimelig svart i underetasjen. Enkelt :)

• Like 1

Salatdyrkern
4 minutter siden, 5ern skrev:

Ja, om lollipopping er å fjerne en del blader osv ja? Har lest en del og kommet fram til at jeg ikke skal fjerne så alt for mye blader. Bladene iallfall over nettet trengs jo da de fanger opp lys osv. Vet mange fjerner disse for at lyset skal trenge igjennom til buds osv, men hver gang du fjerner ett blad må planten bruke energi på å lage et nytt et, noe som kunne blitt brukt til buds i stedet. At noen buds blir litt dekka over har ikke noe å si da andre blader fanger opp lyset og sender rundt energien slik jeg forstod det. Iallfall så har jeg sett at for hver gang jeg napper av blader kommer det nye og da er det ikke noe vits, det vill kun gjøre hele vekstprosessen saktere. Eller?

Lollipopping er å fjærne alt av blader, små grener og buds som vokser helt nede på planten for å få god luft sirkulasjon. Dette gjør det lettere å slippe mugg osv. Etter det jeg har lest så er det bare å strippe planten for alt av blader som dekker for lys og luft sirkulasjon. Energien vill da bli brukt på det som er igjen på planten (topskudd, nye grener og nødvendige blader som igjenstår på planten) Skjønner tanken din men ifølge youtube så stemmer det jeg skriver her iallefall :)

Salatdyrkern
1 minutt siden, rk skrev:

Jeg har også delt teltet mitt i to horisontalt. Flyttet bunnen som fulgte med teltet opp på den nye hylla, og den gjør at det blir rimelig svart i underetasjen. Enkelt :)

liker! Hvor høyt er ditt telt ? VEELDIG viktig at natta for plantene er 100% mørkt, hvis ikke kan man fucke litt med (hormonene i planten?) og planten kan reagere ved å produsere frø uten å ha blitt pollinert av en hanplante.

5ern

Greia er at når jeg river av blar så kommer det bare nye og da blir poenget litt borte om man kontinuerlig må rive bort blad. Jeg også har sett på youtube osv, men leser jeg litt rundt på forum osv så sier folk (som har prøvd begge) at det lønner seg å la iallfall meste av blader være pga at de hjelper jo tross alt planten med å vokse.

Men det er vell like mange meninger om cannabisdyrking osv som det er om hunder blant hundefolk.. xD

En av de sa "I could run faster if I was lighter and weighted less, so I am going to cut my legs off".

https://www.420magazine.com/community/threads/do-i-remove-fan-leaves.109105/

Håper det er lov å poste lenker til andre forum?

Edited by 5ern

rk
17 minutter siden, Salatdyrkern skrev:

liker! Hvor høyt er ditt telt ? VEELDIG viktig at natta for plantene er 100% mørkt, hvis ikke kan man fucke litt med (hormonene i planten?) og planten kan reagere ved å produsere frø uten å ha blitt pollinert av en hanplante.

Teltet mitt er ikke mer enn 170 så jeg har delt litt lavere enn midten.

Den løse bunnen har litt vegger så det vil være lett match å sette en stripe tape for å blende lyset mer hvis det er behov for det.

18 minutter siden, 5ern skrev:

Greia er at når jeg river av blar så kommer det bare nye og da blir poenget litt borte om man kontinuerlig må rive bort blad. Jeg også har sett på youtube osv, men leser jeg litt rundt på forum osv så sier folk (som har prøvd begge) at det lønner seg å la iallfall meste av blader være pga at de hjelper jo tross alt planten med å vokse.

Men det er vell like mange meninger om cannabisdyrking osv som det er om hunder blant hundefolk.. xD

En av de sa "I could run faster if I was lighter and weighted less, so I am going to cut my legs off".

Enig. Det er mange meninger og argumenter for det enne og det andre, men selv ville jeg beholdt bladene, kanskje med unntak av de som skjermer for mye av lyset. Det går i tucking her inntil videre :) 

Salatdyrkern
17 timer siden, 5ern skrev:

Ser dette, hmmm. Blir vell å teste litt forskjellig på samme type strain å se hvilken metode som yielder mest i igjennomsnitt :) Tror ikke det skal være noe problem med den linken. 

Salatdyrkern
16 timer siden, rk skrev:

Teltet mitt er ikke mer enn 170 så jeg har delt litt lavere enn midten.

Den løse bunnen har litt vegger så det vil være lett match å sette en stripe tape for å blende lyset mer hvis det er behov for det.

Enig. Det er mange meninger og argumenter for det enne og det andre, men selv ville jeg beholdt bladene, kanskje med unntak av de som skjermer for mye av lyset. Det går i tucking her inntil videre :) 

Okey, hvis du klarer det med ett 170 telt, skal det jo gå veldig fint med ett 200 telt. Da får jeg 2 Kvm. å gro på ! :D

Salatdyrkern
22 timer siden, 5ern skrev:

Bestillte du den lampa ifra alibaba (kina) ? Isåfall, hvor lang tid tok det før du hadde den i posten etter bestilling ? :)

5ern

Ja bestilte fra alibaba meijiu. Bestilte torsdag og hadde lampa mandag, MEN jeg var uheldig med første bestilling. Den satt fast i toll i kina over 23 dager og da krevde jeg tilbakebetaling av frakt (147 dollar) men fikk beskjed om å vente 2 arbeidsdager til. Etter 2 dager skjedde det ikke noe så da fikk jeg refundert hele summen. Da valgte jeg og prøve en gang til. Gang nr 2 ville de ikke markere pakken med lavere pris enn faktisk pris pga at det kunne gjøre at samme ting skjedde igjen. Handla for ca 4700 og måtte ut med 1280 totalt for toll.

Salatdyrkern
5 minutter siden, 5ern skrev:

Ja bestilte fra alibaba meijiu. Bestilte torsdag og hadde lampa mandag, MEN jeg var uheldig med første bestilling. Den satt fast i toll i kina over 23 dager og da krevde jeg tilbakebetaling av frakt (147 dollar) men fikk beskjed om å vente 2 arbeidsdager til. Etter 2 dager skjedde det ikke noe så da fikk jeg refundert hele summen. Da valgte jeg og prøve en gang til. Gang nr 2 ville de ikke markere pakken med lavere pris enn faktisk pris pga at det kunne gjøre at samme ting skjedde igjen. Handla for ca 4700 og måtte ut med 1280 totalt for toll.

Så det var den andre bestillingen din som tok 4 dager ? håper virkelig at det ikke blir noe kødd med min bestilling. De har iallefall ikke sendt den enda men time will show. så du måtte ut med 5980 totalt da ? :S

5ern

Ja ca den summen ja. Ja bestilling nr 2 tok 4 dager, men da var det jo også helg 2 av dagene. Jeg var nok maks uheldig, derfor jeg tok sjanse på å bestille pånytt. Regner med det er dhl Express?

Men de lysa hadde kosta over 10k i Norge så verdt det uansett. Mildt sagt.

Edited by 5ern
  • Like 1
  • Thumbs up 1

Salatdyrkern
34 minutter siden, 5ern skrev:

Ja ca den summen ja. Ja bestilling nr 2 tok 4 dager, men da var det jo også helg 2 av dagene. Jeg var nok maks uheldig, derfor jeg tok sjanse på å bestille pånytt. Regner med det er dhl Express?

Men de lysa hadde kosta over 10k i Norge så verdt det uansett. Mildt sagt.

Okey, 4 dager midt i helga er jo utrolig raskt iallefall :) Det skulle være Dhl Express ja. Helt sant, veldig værdt det ! Gleder meg veldig til å kobble de opp når de kommer :D Håper på at veksten vill skyte i taket ^.^

Salatdyrkern
7 minutter siden, rk skrev:

Fikk du handlet noe gøy?

@Salatdyrkern

Har ikke vært avgårde enda, det blir kommende helg :) Så får se hva de har av utvalg, de skriver på siden sin : "Vi ligger inde med alle frø fra Royal Queen Seeds og TH Seeds." Så blir spennende ^^ 

Salatdyrkern

Hei Folkens, har en kompis som maser om at det kommer til å lukte noe så inni hælvete i leiligheten og halve gata mi. Og at kullfilteret ikke vill være nok til å holde unna lukten under tørking av plantene. Leiligheten min har bare 3 rom totalt og er på 40 Kvm.

Det vill si at Jeg da må dyrke på soverommet/stua (som er i ett). 

Jeg lurer på deres tanker rundt dette med lukt ? Jeg har aldri fullført en grow så jeg vet ikke hvordan lukten kommer til å bli annet enn at den kommer til å bli intens.