Jump to content
Sign in to follow this  
Salatdyrkern

Første Grow! setupen

Recommended Posts

Salatdyrkern
På 16.11.2019 at 19.49, 5ern skrev:

Herregud, ikke rart jeg har slitt med tempen. Tempmåler har vært på utsiden av teltet :bigsmile:

HAHAHA, FYfaen jeg måtte le litt nå xD

• Thumbs up 1
  • Haha 1

Dr Dank
38 minutter siden, Salatdyrkern skrev:

Da hadde man vært i Dk og hentet 29 frø ^^

Nais!!

• Thumbs up 1

Salatdyrkern

skal få handlet 2 ekstra 10 L potter og noe leca idag, har 3 frø til som må pottes ettervært :bag: :) !

Edited by Salatdyrkern

Salatdyrkern

Da var alle Frøene jeg skal plante denne omgangen i jorden (coco) 13 planter totalt men det er max 10-11 som kommer til å klare seg. Så tenker jeg å vente til ca nyttår før jeg setter dem i blomst :) (2 av dem er autoflower). Hva tenker folk om en 6 uker eller 42 dager lang veg time, er det passe eller for kort ? 

5ern

6 uker? Hmm hadde noe lignende selv tror jeg i Hydro, men jeg gikk på ei lita blemme så veksten ble litt hemma. Men det er det jo bare å se an ;) 10 planter er mye, hvor stor plass har du? :-0

Salatdyrkern
2 minutter siden, 5ern skrev:

6 uker? Hmm hadde noe lignende selv tror jeg i Hydro, men jeg gikk på ei lita blemme så veksten ble litt hemma. Men det er det jo bare å se an ;) 10 planter er mye, hvor stor plass har du? :-0

okey, ja må bare se :) jeg har 1x1x2m telt som jeg deler i 2 etasjer nå til helgen^^ en etasje med 70-80 cm til Veg. og 120-130 cm til Flower ^^ 

5ern

Blir ikke 1x1m litt lite til 10 planter da? :P

Salatdyrkern
2 minutter siden, 5ern skrev:

Blir ikke 1x1m litt lite til 10 planter da? :P

føler 5 planter i vær etasje er greit jeg egentlig har 9 firkantet 8,5 L potter og 2 x 15L runde potter og tenker det skal gå greit. i værste fall for jeg ha 1-2 planter utenfor teltet med de gamle ledene når jeg får de nye nå om 2-3 dager :D

5ern

Åja 5 i vær etg tenkte jeg ikke på, da blir det noe annet ja ;) En ting mtp høyden burde du kanskje ikke vegge så altfor lenge.

Salatdyrkern
1 minutt siden, 5ern skrev:

Åja 5 i vær etg tenkte jeg ikke på, da blir det noe annet ja ;) En ting mtp høyden burde du kanskje ikke vegge så altfor lenge.

ja satt akkuratt å tenkte på det at jeg får jo faktisk 10 planter i Flower samtidlig nå :O får gjøre som du sier å ikke ha så lang veg time så det blir litt som sog eller hva det heter. og ha Scrog itillegg til å LST eller Supercropping. og spre toppene godt utover :) må også få tak i ei bord vifte til og en temp+fukt måler :P føler det ingen ende tar på utstyrs handelen xD har vel bikka 25k brukt alt i alt nå..

Dr Dank

Om du er ute etter størst mulig yield. Så er ikke alltid det å fylle opp teltet til det sprekker, den beste løsningen. Du må huske på at en av de første reglene er å tilrettelegge for best gro/veks-forhold. Tror du vil få like stor yield hvis du gir plantene dine litt plass til å vokse seg større, enn nå som det blir kamp om hver lille cm. 

Hvis jeg har skjønt det riktig er dette første grow. Jeg håper jeg tar klekkelig feil, men 13 planter til første grow kan by på litt problemer. Særlig inne i ett telt, om  det være seg en, to elr tre egt. Jeg tror du vil få problemer med temp, luft, nok sirkulasjon, fukt da muligens også mugg. Men som sagt det er ingen som ha dødd av å prøve :) og jeg håper jeg tar feil. Men tenkte jeg skulle si fra, slik at du vet hva du skal forhindre. 

Lykke til.

• Thumbs up 1
  • Thanks 1

Salatdyrkern
1 time siden, Dr Dank skrev:

Om du er ute etter størst mulig yield. Så er ikke alltid det å fylle opp teltet til det sprekker, den beste løsningen. Du må huske på at en av de første reglene er å tilrettelegge for best gro/veks-forhold. Tror du vil få like stor yield hvis du gir plantene dine litt plass til å vokse seg større, enn nå som det blir kamp om hver lille cm. 

Hvis jeg har skjønt det riktig er dette første grow. Jeg håper jeg tar klekkelig feil, men 13 planter til første grow kan by på litt problemer. Særlig inne i ett telt, om  det være seg en, to elr tre egt. Jeg tror du vil få problemer med temp, luft, nok sirkulasjon, fukt da muligens også mugg. Men som sagt det er ingen som ha dødd av å prøve :) og jeg håper jeg tar feil. Men tenkte jeg skulle si fra, slik at du vet hva du skal forhindre. 

Lykke til.

Det er 2 av de tretten plantene som 100% sikkert ikke kommer til å klare seg også har jeg 5 regulære frø så mest sansynelig 1-2 av de er han planter så da har jeg 9-10 som kommer til å klare seg max fordelt på 2 etasjer. Ja dette er kanskje litt mye. Får se, og kanskje investere i ekstra vifter og klippe bort mye i bunnen av plantene der det ikke er lys for ekstra god sirkulasjon. Det er første growen som kommer til å fullføres. Det vill si jeg har hatt 5-6 planter tidligere som jeg ikke fullførte ifjor. Måtte klippe disse 4-6 uker før de var ferdige da jeg var borte i noen mnd.

Salatdyrkern

En liten update, gjorde litt LST nå før bildene ble tatt: https://imgur.com/a/Vh6LYfu

Den minste av jentene (Janne) har uheldighvis blitt voldtatt litt under oppveksten og er derfor en liten tape bite for å prøve å gro sammen igjen det som knakk av. Hun ser generelt litt skabbete ut men vill nok gro seg til :) 

• Thumbs up 1

velorex
21 minutter siden, Salatdyrkern skrev:

En liten update, gjorde litt LST nå før bildene ble tatt: https://imgur.com/a/Vh6LYfu

Den minste av jentene (Janne) har uheldighvis blitt voldtatt litt under oppveksten og er derfor en liten tape bite for å prøve å gro sammen igjen det som knakk av. Hun ser generelt litt skabbete ut men vill nok gro seg til :) 

Ting man kan si om plantene sine, men ikke barna... 

• Thumbs up 1
  • Haha 3

Dr Dank

Et brudd er ingen krise, bare bruk litt tape og la stå urørt i en ukes tid. 

• Thumbs up 1

Salatdyrkern

UPDATE :D Lysene er annkommet og det ene er montert ^.^

3 bilder https://imgur.com/a/8sU699s 

Vet lampen henger litt skakt forløpig, kommer til å fikse på dette erttervært.

• Like 1

5ern

Ajaj Nice! :D

• Like 1

Dr Dank

Ahhh! Det er alltid fett når man får pakker i posten. Særlig når det er gro-utstyr.

Kjøp Ratchet-hangers til lampene om du allerede ikke har. Så er det mye enklere å justere etterhvert som de vokser også. 

Et siste lite "tips" er å redusere antall knekker og bøyer på vent-kanaler som mye som mulig for mindre støy og bedre flow ;) Ikke veldig viktig, men jeg tenkte jeg skulle si fra, iom at du har litt mye kanal på innsiden der... 

• Thumbs up 2

Salatdyrkern
3 timer siden, Dr Dank skrev:

Ahhh! Det er alltid fett når man får pakker i posten. Særlig når det er gro-utstyr.

Kjøp Ratchet-hangers til lampene om du allerede ikke har. Så er det mye enklere å justere etterhvert som de vokser også. 

Et siste lite "tips" er å redusere antall knekker og bøyer på vent-kanaler som mye som mulig for mindre støy og bedre flow ;) Ikke veldig viktig, men jeg tenkte jeg skulle si fra, iom at du har litt mye kanal på innsiden der... 

Det er alltid gøy ja :D ja skal få kjøpt meg noen sånne ettervært ! :) takk for tips! alltid greit med tips ^^ viften står på full gnu nå for å holde tempen nede, stiger til 34 grader av og til og det er da litt i meste laget :P

Edited by Salatdyrkern

5ern

Åj det var litt my ja :-0 fare for rot råte da? Vet ikke hvordan det er i coco/jord

Salatdyrkern
2 timer siden, 5ern skrev:

Åj det var litt my ja :-0 fare for rot råte da? Vet ikke hvordan det er i coco/jord

Har fått senket tempen igjen nå :) ligger på 28-29 grader ca. all good :joint: den ene planten drikker som faen nå, vannet den for 2 dager siden og nå var den helt tør så måtte gi den 1L istede for 0,5. og med masse fin næring og riktig PH så burde den begynne å bli fornøyd, calmagen kommer om et par dager så da blir det riktig bra. kjøpte CANNA sin type av calmag ^^ 

Edited by Salatdyrkern