Jump to content
Sign in to follow this  
Salatdyrkern

Første Grow! setupen

Recommended Posts

Dr Dank

Du får selge no gress... ;) 

Kjøp no cheap-ass opplegg fra ebay så lenge. Koster en hundrings gratis lev fra o´lovene China. Det holder med en billig-sak, inntil du får lyst på en dyrere en, av en eller annen grunn:bigtounge: Det kan ta tre fire uker før du har den i posten, men what the heck... bedre enn it´no. 

50 bøkks: Her!

180-ish: Her!

Salatdyrkern
16 timer siden, Dr Dank skrev:

Du får selge no gress... ;) 

Kjøp no cheap-ass opplegg fra ebay så lenge. Koster en hundrings gratis lev fra o´lovene China. Det holder med en billig-sak, inntil du får lyst på en dyrere en, av en eller annen grunn:bigtounge: Det kan ta tre fire uker før du har den i posten, men what the heck... bedre enn it´no. 

50 bøkks: Her!

180-ish: Her!

haha :bigsmile: ja skal se om jeg får kjøpt meg en billig en snart :P 

5ern

Ser bra ut! :D Sykt tykk stamme til å ikke være større :D

• Thanks 1

Salatdyrkern
7 minutter siden, 5ern skrev:

Ser bra ut! :D Sykt tykk stamme til å ikke være større :D

Takk! :D Ja er faktisk ganske kraftige stammer på begge to mtp. størrelse. :) Mulig jeg får satt den største i blomst imorgen.

Edited by Salatdyrkern
  • Thumbs up 1

Dr Dank
20 timer siden, Salatdyrkern skrev:

Takk! :D Ja er faktisk ganske kraftige stammer på begge to mtp. størrelse. :) Mulig jeg får satt den største i blomst imorgen.

Ser bushy og stutte ut ja.  Hvis du har herja med jentene dine nylig, ville jeg venta en uke med switch ;) 

De fleste potter om et par uker før de setter switcher. Gror du rett fra seedling i de store pottene, eller potter du om underveis? Tre om-pottinger er normalt, men ikke nødvendig. Det gir litt bedre utvikling av røtter, og generelt større vekst. 

Salatdyrkern
2 timer siden, Dr Dank skrev:

Ser bushy og stutte ut ja.  Hvis du har herja med jentene dine nylig, ville jeg venta en uke med switch ;) 

De fleste potter om et par uker før de setter switcher. Gror du rett fra seedling i de store pottene, eller potter du om underveis? Tre om-pottinger er normalt, men ikke nødvendig. Det gir litt bedre utvikling av røtter, og generelt større vekst. 

får ikke gjort det før tidligst lørdag uansett.

hadde de i en liten engangs plast kopp først så potta jeg de i 8,5l potte

Salatdyrkern
På 5.12.2019 at 21.12, Dr Dank skrev:

Da ville jeg potta om til minst 15liter før blomst/switch...

hmm, okey ja var litt redd for at jeg hadde små potter. har 3 potter på 20L+ og 2 på rundt 15 L men har ikke så mye coco igjen :S får vell bestille snart da.

Dr Dank

20 L er ikke feil det heller. Men det er som regel en god ide å potte om et par uker før switch uansett. Da får røttene mer plass til å vokse seg større, de tar opp mer næring og du får større planter etc.

Men om du gjør som @jiffemannog har flere planter i mindre potter er det også en mulighet. Men det burde planlegges fra starten av, ergo spire flere frø osv. I SOG er det mange planter i små potter, Scrog er jo som kjent bruk av nett. Ser nesten litt ut som en SOG/Scrog hybrid combo sak han kjører ;) 

Ser du har god plass til å gro store planter i første omgang, men du har jo noen andre små planter som er den del yngre. Jeg er ikke sikker på hva du planlegger å gjøre med alle etterhvert. Det var vel den 2-etg-planen din kanskje? Hvis du kjører på 2 etg enda, og skal ha de små i en annen etg når de store skal i blomst, så er det kanskje ikke noe poeng å potte om. ... Hvis ikke, gjør de så store du kan/vil, så lenge de småjævlene i bakgrunnen der også får nok lys. 

Salatdyrkern
På 7.12.2019 at 0.16, Dr Dank skrev:

20 L er ikke feil det heller. Men det er som regel en god ide å potte om et par uker før switch uansett. Da får røttene mer plass til å vokse seg større, de tar opp mer næring og du får større planter etc.

Men om du gjør som @jiffemannog har flere planter i mindre potter er det også en mulighet. Men det burde planlegges fra starten av, ergo spire flere frø osv. I SOG er det mange planter i små potter, Scrog er jo som kjent bruk av nett. Ser nesten litt ut som en SOG/Scrog hybrid combo sak han kjører ;) 

Ser du har god plass til å gro store planter i første omgang, men du har jo noen andre små planter som er den del yngre. Jeg er ikke sikker på hva du planlegger å gjøre med alle etterhvert. Det var vel den 2-etg-planen din kanskje? Hvis du kjører på 2 etg enda, og skal ha de små i en annen etg når de store skal i blomst, så er det kanskje ikke noe poeng å potte om. ... Hvis ikke, gjør de så store du kan/vil, så lenge de småjævlene i bakgrunnen der også får nok lys. 

Ja hadde tenkt til å kjøre 2 etasje planen men det blir noe utsatt foreløpig. Men siden det er ganske lenge til jeg skal ha noe flere enn de to største i blomst så kan jeg faktisk potte de i de største pottene jeg har :D Men de pottene er noe høyere så er et lite minus. i og med at høyde ikke er noe jeg har plenty av når jeg deler inn og bygger blomst og vekst rom i høyden. Tror jeg har nok coco til den ene av dem alerede så gjør det asap :)

Dr Dank

Nå blir det saker! Nå blir´n bli og glad. De røttene så flotte ut, og nå får de jo masse ekstra plass. Tror det kommer til å si pang i teltet når den begynner å  strekke seg. Blir gøy å se når de andre der komme igang også. 

• Like 1

Salatdyrkern
1 time siden, Dr Dank skrev:

Nå blir det saker! Nå blir´n bli og glad. De røttene så flotte ut, og nå får de jo masse ekstra plass. Tror det kommer til å si pang i teltet når den begynner å  strekke seg. Blir gøy å se når de andre der komme igang også. 

Tror også det kommer til å spille en stor rolle på veksten da det så ut som røttene bare vokste rundt i bunnen og ikke kom noe vei ! :D

blir gøy å følge med nå de neste ukene :)

begynner å miste troa på noen av de små, føler at etter jeg spraya de så har det ikke skjedd stort..

Edited by Salatdyrkern