Jump to content

Recommended Posts

Midnight

Hei alle sammen, har lenge vært interessert i dyrking og har rundt ett års erfaring fra prøving og feiling tidligere.

Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er fordi mye har forandret seg siden jeg siste forsøkte å kultivere til eget forbruk;

Burde vi bekymre oss mer nå som automatiske strømmålere har blitt installert i hjemmene våres?

Min frykt er at nye "strøm-vaner" enkelt kan avdekkes, f.eks at plutselig trekkes det 600 watt ekstra, 18 timer per dag, samme tid per dag i 16 uker. Deretter brukes 600 watt, 12 timer per dag i 10 uker.

Er dette noe jeg/vi burde være bekymret for eller er det kun jeg som er litt for paranoid? :mellow:

Setter stor pris på all diskusjon og alle svar rundt dette temaet :joint:

Dr Dank
21 timer siden, Midnight skrev:

Burde vi bekymre oss mer nå som automatiske strømmålere har blitt installert i hjemmene våres?

Nei! Sier jeg.

Det er HØYST sannsynlig ikke lagt inn noen algoritmer i data-systemene til kraftleverandører som slår ut på den type forbruk du beskriver. De driver ikke med overvåkning av enkeltindividers strømforbruk, men leverer kraft enkelt og greit. En 600w lampe trekke ca det samme som en liten ovn gjør, så det er null grunn til å bekymre seg. Alle vi her, som gror rundt om i landet, står ikke i fare for å bli avslørt av Hafslund ;) Det hadde blitt et jævla oppbud om de skulle oppgi for politimyndigheter hva folk buker strøm på, og om det er grunn til å mistenke kriminell virksomhet. 

Med mindre du tenker på å gro nok til å forsyne en liten bygd. Da er nok forbruket litt mer bemerkelsesverdig. 

Edited by Dr Dank