Jump to content
Bluelight

Redusert lys styrke en periode

Recommended Posts

Bluelight

Yåww.

Jeg er ca 9 uker inn i blomstring  på et pr blackrussian fra Ds.

Jeg bruker led på "600w" fra kindled 

Og en clf armatur på 110w 

Vil plantene ta skade av å kun få clf'en i en periode på ei uke eller 2. Har ikke vanningsanlegg på plass enda og stoler ikke helt på led lyset mitt uten tilsyn så lenge. 

• Like 1

5ern

Regner med det går bra, men det vill mest sannsynlig gå utover yield vil jeg tro.

• Like 1

rk

Mindre lys vil kanskje stagge veksten litt men ingenting utover det.

Det høres ut som tørke vil bli et større problem så da er det jo bra å ha mindre lys.  Har du vurdert selvvanningssystem? Kan lages enkelt med brusflasker.

Edited by rk
  • Like 1

5ern
29 minutter siden, rk skrev:

Mindre lys vil kanskje stagge veksten litt men ingenting utover det.

Det høres ut som tørke vil bli et større problem så da er det jo bra å ha mindre lys.  Har du vurdert selvvanningssystem? Kan lages enkelt med brusflasker.

Kan du forklare litt om det med brusflaskene?

• Like 1

rk
15 minutter siden, 5ern skrev:

Det finnes mange metoder, bare spør Google hehe

Men sånn jeg gjør det er at jeg borrer et par-tre hull i korken, (fyller vann og skrur på korken igjen obviously), og setter det hele opp ned i potten. Jeg liker å stikke flasketuten litt ned i jorden, avhengig av størrelsen på planten og potten. Avhengig av hvor tørt det er og hvor tørst planten er, kan det vare både dager og uker.  Noen liker å feste en stoffbit over tuten isteden for å borre hull i korken. Finnes massevis av forskjellige løsninger her altså. Det koster ikke all verdens å kjøpe heller. Bare husk å vanne jorden før du setter ned flasken.

Edited by rk
  • Like 1
  • Thumbs up 1

Dr Dank
2 timer siden, 5ern skrev:

Google "Self Watering Cones" ;) Enklere kan det ikke bli. Vet ikke hvor godt de fungerer da. Har ikke prøvd selv. 

Dr Dank

Hvis du er ni uker inn i blomstring er det ikke mange ukene igjen, kanskje bare en til to før de er ferdige. Hvis toppskuddene er fete og fine alt, er det ikke mye å tape på å kjøre lyset litt ned den siste uka hvis du tenker på yield. Det er de siste par ukene at toppskuddene modnes, de er forsåvidt ferdig med vekst, men noen liker forskjellig status/effekt av Trichomene, alt fra bare klare, til helt "amber". Hvis du ikke vet hva som er hva mht trichomer kan jeg si, les dette! For høyest mulig THC og stressa high høst tidlig når alle trichomene er klare/gjennomsiktige, for en mer body high/couch-lock, høst når trichomene er røde ;) 

Det jeg prøver å si er at redusert lys kan gå utover den modningsprosessen som skjer de siste ukene, (avhengig av hva slags rus du ønsker) er det ikke sikkert du oppnår å få røde trichomer med rudusert lys på de siste ukene. Du kan eventuelt bare la de stå lenger da... ;) 

Hva er problemet med å stole på LED-lyset ??

Bluelight

Takk for svar, jeg fryktet uttørking derfor tenkte jeg at mindre lys også vil begrense fordampingen, men tror nok jeg må "snike" meg hjem en kveld å lage disse brus flaskene. Kjøre 14 timer er verdt det for å være sikker på at alt går bra. er ikke no galt med det men er bare redd for brann hvis en av viftene i lyset kutter ut. Er veldig fornøyd egentlig med den med tanke på prisen. 1550 fra eBay. Kjørte amnesia på den første runde og de ble knall bra. Har ikke plass til mer en 2 planter av gangen men det holder for meg

• Like 1