Jump to content
Sign in to follow this  
5ern

Flushing i dwc.

Recommended Posts

5ern

Hvor lenge bør jeg flushe i dwc? Og hvordan flusher jeg når jeg har 1 indica og 1 sativa i samme dwc system?

Dr Dank

Det jeg har lest er at det holder med tre fire dager. Noen sverger til to uker eller mer, men jeg kan ikke skjønne noe annet enn at det stresser planten unødvendig.

5ern

Ok, den planten jeg må høste senere tåler vell det håper jeg.

Error

Jeg kjører 7-10 dager...men med GHE Ripen.

Edited by Error

5ern
37 minutter siden, Error skrev:

Jeg kjører 7-10 dager...men med GHE Ripen.

Blir ikke det problem når den andre planten i dwc systemet skal høstes ca 4 uker senere?

Error

Jo...det blir det..Da burde du bare skippe flushing på den første iallefall..
(Du burde alltid ha de på samme tidskjema i et dwc...ellers vil det alltid bli kludder...plantene skal jo ha forskjellige nærigsregimer etter hvor langt de er kommet, noe som blir umulig med planter i samme dwc med 4 ukers forskjell)

Edited by Error

5ern

Tenkte på det da jeg satte de (indica og sativa dominert), men en på forumet mente det burde gå bra. Men tenkte prøve et par dager med flush (rent vann med rett ph) og deretter fortsette som vanlig etter høsting.

Error

Om det er mulig i det systemet du bruker uten å skade røttene for mye, så kan du jo dra opp den ferdige og bare sette den med røttene i ei bøtte vann...

5ern
4 minutter siden, Error skrev:

Om det er mulig i det systemet du bruker uten å skade røttene for mye, så kan du jo dra opp den ferdige og bare sette den med røttene i ei bøtte vann...

Ja hadde det ikke vært for at det er scrog så xD