Jump to content
Sign in to follow this  
Salatdyrkern

Mugg eller Cal/Mag mangel ?

Recommended Posts

Salatdyrkern

• Temperatur i rommet: 20-32 Grader
  • Evt temperatur i medium: 
  • Luftfuktighet (sjekk både dag og natt):40-70% har I perioder vært noe høyere enn 70%
  • Ventilasjon : Kontinuerlig utsug.

• Type og mengde medium (i liter): Coco og perlite 8,5L Potte med 2-3 cm Leca i Bunn.
  • Næringstype (fabrikat):BioBizz
  • Blandingsforhold, næring: Starter pack schedule+1Ml root juice Pr. Liter.
  • Har du hull i bunnen av pottene?: Ja

• Alder på plantene: 45 dager i Coco
  • Evt hvor lenge i blomstring:
  • Høyde på plantene:20 cm
  • Strain og produsent: Personen jeg fikk frøene av mener det er Lemon Haze. Ser Mere indica ut i mine øyne men er ikke sikker.
  • Fra frø eller stikling: Frø

For jord:

• Vanningsfrekvens: vær 2-3 dag.
  • Med hvor mye vann?:0.5L
  • Hvor mange av vanningene er med tilsatt næring?: 70% av Vanningene er med næring i ca.
  • Pottestørrelse: 8,5L
  • Jordmix (merke + tilsetninger):Biobizz Coco Mix

5ern

Tenker mere calmag enn mugg men sikkert andre med mere erfaring her som kan si noe.

• Thanks 1

Salatdyrkern
5 minutter siden, 5ern skrev:

Tenker mere calmag enn mugg men sikkert andre med mere erfaring her som kan si noe.

Grunnen til at jeg tenker mere mot mugg er fordi Fuktigheten var oppi over 90% den ene dagen når jeg skjekka før lysene gikk på. Har også hatt noen flere tilfeller med litt for høy fuktighet.

Edited by Salatdyrkern

Salatdyrkern
9 minutter siden, jiffemann skrev:

Ikkje mugg.
Ligner mye på for lite jern, som kan løses med cal-mag tilsetninger.
https://www.sensigarden.com/iron-deficiency-cannabis/

Okey, hvis Begge sier at det ikke er mug så !:) god nyhet igrunn. Satser jeg på at det er Cal/mag som dere sier ^^ Noen som har erfaring med biobizz  Organisk Næring ? kan ikke finne noe Cal/mag spesifikk næring i biobizz sitt utvalg. Eller er jeg jævelig på bærtur hvis jeg vill ha Organisk Cal/mag næring? :P

Salatdyrkern

Ga meg Noe av svare på hvorfor de har vokst så inni hælvettes sent også ^^, blir bra Når jeg får foret de med litt cal/mag og de nye Led lysene kommer imorgen :D

Dr Dank

Det er ikke mugg. Mugg er hvitt "spindelvev-aktig" substans på buds, ved for høy RH i blomst eller for dårlig sirkulasjon. Det lukter umiskjennelig og budsene dine råtner bort til mush!  ;)  Afghan Indica typ strains er mes utsatt for mugg, siden de er vant til tørrere klima. 

Det ser ut som magnesium eller jern-mangel. 

• Thanks 1

Dr Dank

Hvor "forsiktig" er du når du vanner? Husk at et par dråper på bladene kan gi nute-burn, iom at de tar det opp direkte og ikke gjennom røttene ;)

Eller så kan det rett og slett være en parabol-effekt/forstørrelsesglass-effekt når lyset treffer vannbobler. Litt som med solen og et forstørrelsesglass, det blir brann av sånt. Tilveksten jo ut til å være frisk og fin, og de nederste bladene faller av etterhvert uansett så det er nok ingen krise. 

• Thanks 1

Salatdyrkern

Har jo faktisk spraya med litt vann (uten næring da) Skal kansje gi faen i spray flaska så sant det ikke er stikklinger jeg driver med? introen er kansje litt missvisende siden det står at jeg bruker næring i 70% av vanningene mine. Jeg bruker forløpig ingen næring til de små.

Edited by Salatdyrkern

Salatdyrkern
21 minutter siden, rk skrev:

Hvor ligger du på ph?

ligger på 5.8-6.2 PH i vannet jeg gir dem.

rk

På avrenningen også?

Skylte du cocoen og ev. bufret? -Hvis ikke du har en slik klar til bruk type da..

Salatdyrkern
7 minutter siden, rk skrev:

På avrenningen også?

Skylte du cocoen og ev. bufret? -Hvis ikke du har en slik klar til bruk type da..

Har faktisk ikke målt PH på avrennings vannet. Har heller ikke Skylt Cocoen. Er usikker på om den er klar til bruk, har biobizz Coco Mix. Eneste jeg kan se at det står på den mixen er at Ph-en er 6.8 og EC 0.2.

rk

Høres ut som du har god oversikt her. :)

Håper du finner ut av det

Holder en knapp på mangel i næringen

Edited by rk

Dr Dank

Sjekk Ph på runoff. 

Da får du en indikasjon på hva plantene dine eter, hvis du regner ut differansen mellom ph på  runoff og ph på vannet du mater med. 

Hvis Ph på runoff er helt på bærtur høyt over hva du vanner med, har du fått salt-oppbygning, og burde kjøre en en mini-flush eller vanne med kun vann med en litt mer enn vanlig runoff. Er Ph veldig lav må du mate med mer næring. 

Noen typer coco må absolutt vaskes før bruk da dere fulle av drit du ikke vil ha i potta. Sjekk med din type. Noen buffrer sin coco uansett. Masse info på nett

Edited by Dr Dank
  • Thanks 1

Salatdyrkern
6 timer siden, rk skrev:

Høres ut som du har god oversikt her. :)

haha ironi ? :P er mangel i næring ^^

Salatdyrkern
6 timer siden, Dr Dank skrev:

Sjekk Ph på runoff. 

Da får du en indikasjon på hva plantene dine eter, hvis du regner ut differansen mellom ph på  runoff og ph på vannet du mater med. 

Hvis Ph på runoff er helt på bærtur høyt over hva du vanner med, har du fått salt-oppbygning, og burde kjøre en en mini-flush eller vanne med kun vann med en litt mer enn vanlig runoff. Er Ph veldig lav må du mate med mer næring. 

Noen typer coco må absolutt vaskes før bruk da dere fulle av drit du ikke vil ha i potta. Sjekk med din type. Noen buffrer sin coco uansett. Masse info på nett

skal skjekke dette ved neste vanning :)

ser ut som jeg er good :)https://www.thcfarmer.com/threads/biobizz-coco-medium.35810/

Edited by Salatdyrkern

rk
9 timer siden, Salatdyrkern skrev:

haha ironi ? :P er mangel i næring ^^

Haha nei.

Jeg mente at siden du visste ph på vanningen og ph i substratet ditt. Selv om du ikke har målt i avrenningen enda så har du i alle fall et godt utgangspunkt.

• Thumbs up 1

Salatdyrkern
23 timer siden, Dr Dank skrev:

Sjekk Ph på runoff. 

Har skrevet resultatet på målingene ved vanning i gro loggen min :)

Dr Dank

Smart Det er alltid greit å ha oversikt. Selv slurver jeg alt for mye med logging.