Jump to content
luuring

Størrelse på Telt

Recommended Posts

luuring

Jeg vurderer å prøve ut LowRyder, hvor stort telt burde jeg kjøpe for å få plass til 3-4 stykk ?? Har også kiket litt på pc-kabinett, noen som har erfaring med dette ? 

:whistle:

Crane

Jeg leste tråden, finner ikke svar på hvor stort teltet bør være til 3-4 planter. 

jiffemann
39 minutter siden, Crane skrev:

Jeg leste tråden, finner ikke svar på hvor stort teltet bør være til 3-4 planter. 

Det er såre enkelt fordi det er ikkje noko fasit svar på det spørsmålet.
Planter kan vere 30cm høye ferdig blomstra eller 2meter++. Planter kan vere 10x10cm i areal, eller de kan vere flere kvadratmeter.
Det kommer helt annpå hvordan du vil dyrke og hvilke type planter du ønsker.
Personlig anbefaler eg minimum 1x1meter for å ha det relativt komfortabel for folk flest. Men igjen, du kan ha 20 små planter eller 1stor i ett slikt telt.
Det er kun du som kan svare på hvordan det ender opp med å se ut hos deg.

• Thumbs up 2

5ern

Jeg hadde 1 plante som fylte ut ca 70-80cm. Denne yielda veldig bra. Som han jiffemann sier over her anbefaler jeg også et telt på minimum 1x1. Husk at du ofte skal ha plass til andre ting en bare planter i teltet. Vifter, luftfukter osv (ved behov seff)

• Like 1
  • Thumbs up 1

rk

Slenger meg på med gutta her. Det er godt å ha litt plass. Avhengig av hvor mye du vil dyrke og hvor mye plass du har å ta av så klart.

Du kan jo alltids nedskapere senere om du skulle angre. Det koster ikke stort.  Om du derimot starter med litt mindre enn du ville, må du muligens kjøpe inn litt utstyr igjen om du vil oppgradere til større.

luuring
Posted (edited)
På 3.1.2020 at 21.24, Crane skrev:

Jeg har ikke telt eller no opplegg enda. men jeg er kommet fram til at det må være noe innen dette her  :     https://www.gartnerbutikken.no/products/teltpakke-120-komplett-organisk    kvalitet koster  :whistle:

Detter er et organisk opplegg da. .. .

Edited by luuring
  • Thumbs up 1
  • Thanks 1