Jump to content
Sign in to follow this  
AcidDabs

Stunted gorilla auto

Recommended Posts

AcidDabs

Halloisen alle sammen.Håper alle chiller bra ut.Har en gorilla dame som blomstrer i vei.Rqs royal gorilla auto Genetics.Eneste problemet mitt er at hun blomstrer å er kun 30cm. og er i uke 6.strakk seg godt hver natt,men dette er nå stopped å har begynt snø seg til.Det jeg egentlig lurer i er om de få bud pointsa vill fylle seg ut som toppskuddet.Har Lst  hoved stilken 90 grader for å prøve få til flere colaer til.Er dette noe vits å fortsette med,ettersom veg er over.kjørte cfl for lenge tror jeg.kjører nå 600w hps 2000k i Coco.pluss 3 ompotinger stresset henne nok mer ut en jeg selv er,som trolig er grunn for 30 cm høyde=(Finner lite info med tips ang stunted Growth,så har noen noen gode råd er de fint velkomne.Ellers har jeg toppet eller egentlig prøvd på FIM på en liten Critical auto.vet ikke helt om jeg traff men hun har komt seg fint ivertfall.Men må potte om.ller tenker jeg kjøre aerophonics med å la røttene gro ned i et Hydro boks jeg har.men tror jeg går for å potte om til 10l Coco.Valgets kvaler.prøve fikse noen bilder.

Ha en fin kveld

Edited by AcidDabs

Dr Dank

Autos skal ikke pottes om eller toppes! Du har nok stressa den for mye, ikke noe å gjøre med det nå iom at den er i blomst og som du sier ferdig stretched. La den gro ferdig og prøv på nytt. Neste gang uten om-potting og dropp  FIM`ing eller topping :) 

1 time siden, AcidDabs skrev:

strakk seg godt hver natt,men dette er nå stopped å har begynt snø seg til.

Hva mener du med; "snø seg til"??

AcidDabs

kromatomosoner.nei da.totalt jernteppet=) mener det hvite støvet som kommer på budsa.er ikke sikker på norsk.kief? ser ut som små sopper i microskopet så går ut ifra det er hva jeg tror.Jepp det er planen.no stress på neste.hehe 1 gang så overbegeisgtet og går nok in åsjekker ut ting å tang litt for ofte.btw etter vanning sniker ph seg op til 7 igjen.er dette ok eller skal ph gå nedover etter en stund.er i Coco.Tror jeg har misforstått med saltophoping.trodde ph ville gå nedover om det hopet seg opp.må fikse et ec meter tror jeg.

Dr Dank

Trichomer er det du tenker på (kief er et produkt) Det beste er å la plantene gjøre sitt. Ikke for mye LST heller. 90grader på hoved-cola hørtes ut som nesten-knekk i mine ører.

Normalt er å vanne "drain to waste" dvs at du legger opp til at 20% av liter-volumet du vanner med renner ut av potten. Samle opp dette vannet i en potteskål og mål EC (evt også Ph om du vil). Om EC(ppm) er mye høyere i waste-vannet enn det du har vannet med har du salt-oppbygging. Det er vel mulig å gjøre dette med Ph måler også men er liten til ingen indikator på hvor mye planten din faktisk tar opp. Grunnen til at man vanner drain to waste er at du skal vaske/skylle ut det som evt ligger igjen i bunnen av rot-sonen og forhindre salt-oppbygning. 

AcidDabs

Trichomer er det jeg altid sier helt feil.Jepp.det er det jeg gjør,men har bare ph ghe væske,så jeg tapper av hver morgen å sjekker ph.Det er da jeg ser ph en sniker seg fra rødlig5.5 til grønn 7.0.Har ikke skaffet ph pluss å minus så jeg bruker hvit eddik 10%for å få ph litt ned etter jeg har hat nutes i.hadde en liten nute burn,trodde jeg men kan ha vert pga potta var overpakket med røtter,så jeg flusha mediumet å startet med halv styrke som jeg sneik sakte men sikert opp mot det som anbefales på flaska.Bruker atami Coco nutes.a+b.coco boster og Bloom stimu.a b sammen å booster og bloom på en annen flaske.Mater annenhver gang me disse.Regne med anbefalte doseringen er for photoplanter å ikke auto,så holdt meg på den lave siden med nutes.Dette på gorrilaen.Criticalen har jeg brukt bare rent vann 2 første ukene å sniker meg sakte opp med nutes a+b.en dæsj rootstimulator i ny å ne.Lar den være i fred mye mer en Gorrilaen.Må ha stresset den noe fælt når jeg sammenligner vekst på andre sine grows.Men det e gøy å lære av feila sine så glad jeg har kommet så langt uten større katastrofer.Var over bevist om at auto var veien å gå, men nå hadde jeg ønsket jeg hadde noen regular så jeg kansje hadde hatt litt mer kontroll.går veldig fort i svingene disse små autoene.prøvde klone å allslags.liten vits da de arver alderen og fant jeg ut.Men nå får jeg bare smøre meg med tålmod å ikke gjøre samme feilene på den lille criticalen.Hehe ja den serr ganske knekk ut men har traina den fra den var liten.planen var en spiral oppover men blem mer en halv rusjebane lignende form.Heldigvis ingen knekk.har slakket av helt uten om toppskuddet dratt litt ned for å få mer lys på budsa under.traininga fucket up hele greia ang lys in til alle budsites så er veldig tett i toppen kan en si.må finne ut et bilde istede.ser ganske morsom ut tror jeg.

Får cruise litt etter noen nye frø.bør jo vere mye post å sile for tollerne nå i juletider=)noen strains du kan anbefale som er enkle å greie som ikke er auto.Tenker litt ut dinafem sine men aner ikke annet en det jeg plukker opp her å der på nettet.ble møkk lei all driten av hasj.lager kun olje av alt men funker dårlig med dårlig vare fra start av.har bare blitt verrre og verre.så nå går jeg kun for egenproduksjon.vet jeg hva jeg får=)pluss er kanongøy

Dr Dank

Først og fremst, skaff deg digitale Ph og EC målere og kalibrerings-væske. Det finnes billige målere som funker helt fint til å begynne med. Så kan du heller kjøpe noen som er litt bedre om du vil senere. (evt kjøp det du har råd til) Det hjelper med Ph+/- væske også. (Mål selvfølgelig Ph og EC i vannet etter tilsatt næring). Så burde du sette deg inni i hvordan lese, hva div Ph og EC målinger av run-off verdier betyr i praksis (forstå hva du faktisk driver med) Mål også Ph i jorda hvis du vil være dønn sikker på hva verdiene er der. På auto-planter som sagt plant rett i den potta du skal bruke i hele growen 15 litr for max "uttelling", så slipper du en rot-bunnet plante ved for liten potte og ikke no om-potting som sagt. Det høres  ut som du har gjort de feilene som er mulig å gjøre med den Gorillaen din, det beste er KISS som alltid. Flushing mid grow er også stressende og burde unngås med mindre det er helt nødvendig. Det er ikke no problem å gro autos til å begynne med, men med photo-planter har du lengre tid til å rette opp evt "feil" før du setter i blomst selv. Fordeler og ulemper ved begge deler egentlig, men det gidder jeg ikke gå inn på nå. Har alltid hatt samme lampe til veg og blomst så jeg kan ikke svare på om du har for dårlig CFL til veg eller ikke, men det er en del enklere og bare kjøre fullspektrum LED 3000k-3500k til veg og blomst. (om du har lyst til å legge et par tusen i ny lampe). Vanning og mating er alltid litt tricky, lær deg å lese plantens behov, ikke gjett! Når det kommer til hvilke strains som er bra til ditt formål, anbefaler jeg deg å lete litt selv rett og slett. Prøv Leafly.com der er det oversikt over det som finnes av strains, og hva som er lett og gro evt hvilken effekt du ønsker str, yield etc... 

Edited by Dr Dank