Jump to content

Recommended Posts

luuring

Jeg endrer denne posten,,,,

Kan jeg få av-leggere av Autoflower planter  ? Foreks. LowRyder ? Eller må jeg bruke Frø etter frø ? 

:joint:

Edited by luuring

rk

Så lenge du vil dyrke autoer må du nok basere deg på å gro fra frø.

luuring
12 minutter siden, rk skrev:

Så lenge du vil dyrke autoer må du nok basere deg på å gro fra frø.

hmm ok, har du noe erfaring med LowRyders ?

rk

Nope, bare dyrket purple Haze auto så langt.

luuring
13 minutter siden, rk skrev:

aah ok :) 

jiffemann

Auto fungerer kun fra frø ja. Fint for folk som ikkje kan ha eget rom for mødre, men har du plass til det, så er det kun regulere damer som er verdt å dyrke i min bok.

luuring
20 timer siden, jiffemann skrev:

Auto fungerer kun fra frø ja. Fint for folk som ikkje kan ha eget rom for mødre, men har du plass til det, så er det kun regulere damer som er verdt å dyrke i min bok.

Hmm da må jeg kanskje få meg noen frø, grunnen til jeg kjører LowRyder er at det må være så skjult som mulig. Jeg bor slikt at det er folk innom dagelig.. Jeg vil liksom ikke at noen som helst skal vite at jeg dyrker og røyker.. Det ville ha blitt uheldig.  Bor på en liten fettplass her oppi nord. Hørt ordet "Ryktet Går" ? :P:P

Jeg er noob i tillegg.. hvordan fungerer Auto ? må jeg gjøre noe med lyset for at den skal lage blomster ? Hvordan syklus kjører jeg på disse ? 

luuring
23 timer siden, rk skrev:

Hvor stor ble den ? Fikk du mye av den ? Får jeg plass til en i et telt som er 60 x 60 x 160 ? :)

rk
9 minutter siden, luuring skrev:

Hvor stor ble den ? Fikk du mye av den ? Får jeg plass til en i et telt som er 60 x 60 x 160 ? :)

Mine ble små, men så gjorde jeg en lang rekke dumme feil som hemmet veksten betraktelig. I følge siden jeg kjøpte frøene skulle denne planten bli 50-120 cm høy. Mine ble kanskje 40 eller noe hehe. Jeg hadde ikke akkurat skyhøye forventninger til resultatet av første dyrking. Målet var å få noe å røyke på og det vil jeg ha i lang tid fremover nå. Jeg har enda ikke klippet de ned men nå nærmer det seg altså! Og det gledes! :D

Teltet mitt er på ca samme størrelse som ditt og jeg valgte å starte med to planter.
Jeg liker å ha litt god plass jeg da. Med så få planter trenger jeg ikke engang å ta de ut av teltet når jeg skal holde på, og sånn vil jeg ha det. -Men det er selvfølgelig en smakssak og helt fritt valg.

luuring
7 minutter siden, rk skrev:

Mine ble små, men så gjorde jeg en lang rekke dumme feil som hemmet veksten betraktelig. I følge siden jeg kjøpte frøene skulle denne planten bli 50-120 cm høy. Mine ble kanskje 40 eller noe hehe. Jeg hadde ikke akkurat skyhøye forventninger til resultatet av første dyrking. Målet var å få noe å røyke på og det vil jeg ha i lang tid fremover nå. Jeg har enda ikke klippet de ned men nå nærmer det seg altså! Og det gledes! :D

Teltet mitt er på ca samme størrelse som ditt og jeg valgte å starte med to planter.
Jeg liker å ha litt god plass jeg da. Med så få planter trenger jeg ikke engang å ta de ut av teltet når jeg skal holde på, og sånn vil jeg ha det. -Men det er selvfølgelig en smakssak og helt fritt valg.

aaha,,, jeg har enda ikke kjøpt teltet da :whistle: men tar imot råd,,, https://www.growland.biz/250-Watts-Homebox-XS-Grow-Set  er dette innafør til å starte med ? 

får håpe du før en god avling da :D jeg har hørt mye på jimi hendrix synge om purple haze, jeg har forventninger !! hehe :D :)  Jeg velger å kjøre LowRyder fordi jeg har lest at man kan få opp til 150g per blomst, ? Vet du noe om dette ? Og jeg tror jeg får ca 3-4 planter i det teltet :) 

https://www.high-supplies.com/no/6-lowryder-autoflower.html

5ern

aaha,,, jeg har enda ikke kjøpt teltet da :whistle: men tar imot råd,,, https://www.growland.biz/250-Watts-Homebox-XS-Grow-Set  er dette innafør til å starte med ? 

får håpe du før en god avling da :D jeg har hørt mye på jimi hendrix synge om purple haze, jeg har forventninger !! hehe :D :)  Jeg velger å kjøre LowRyder fordi jeg har lest at man kan få opp til 150g per blomst, ? Vet du noe om dette ? Og jeg tror jeg får ca 3-4 planter i det teltet :) 

Fint telt å starte med det der ja :)

Hvor mye du får per blomst kommer an på lyset du bruker også ;) 2 planter kan gi mer enn 4 alt etter lysforhold.

luuring
1 minutt siden, 5ern skrev:

Fint telt å starte med det der ja :)

Hvor mye du får per blomst kommer an på lyset du bruker også ;) 2 planter kan gi mer enn 4 alt etter lysforhold.

så, hvis jeg kjører det teltet, har jeg nok lys ? :D hehe

5ern

Om det er nok lys kommer an på hva du vil oppnå, men jeg tror det skal gå bra ja. Hadde jeg hatt det teltet hadde jeg kjørt 1 plante ;)

rk

Jeg synes en pakka der ser fint ut jeg altså. De setter da sammen sett som de mener vil fungere bra? sånt tekniske greier har ikke jeg peiling på så jeg velger å tro på butikken som selger og så heller oppgradere etterhvert som jeg lærer og erfarer.

Hendrix hører jeg på stadig vekk hehe. Jeg ble helt svimmel av alle valgmulighetene så når jeg leste at denne strainen skulle være fin for nybegynnere ble avgjørelsen lett.

Jeg tror at alle planter kan gi en solid avkastning så lenge man får til å gi plantene det de vil ha. Ser at de forskjellige sidene ofte anslår hva en kan forvente fra de forskjellige typene og det er jo store variasjoner. Skulle jo tro det går fint med 4 av den der ja men ville kanskje justert ned forventningene litt.:angel:

luuring
5 minutter siden, 5ern skrev:

Om det er nok lys kommer an på hva du vil oppnå, men jeg tror det skal gå bra ja. Hadde jeg hatt det teltet hadde jeg kjørt 1 plante ;)

Hmmmmm,

jeg hadde lyst å få mest mulig ut av en grow jeg da :D  

luuring
9 minutter siden, rk skrev:

Jeg synes en pakka der ser fint ut jeg altså. De setter da sammen sett som de mener vil fungere bra? sånt tekniske greier har ikke jeg peiling på så jeg velger å tro på butikken som selger og så heller oppgradere etterhvert som jeg lærer og erfarer.

Hendrix hører jeg på stadig vekk hehe. Jeg ble helt svimmel av alle valgmulighetene så når jeg leste at denne strainen skulle være fin for nybegynnere ble avgjørelsen lett.

Jeg tror at alle planter kan gi en solid avkastning så lenge man får til å gi plantene det de vil ha. Ser at de forskjellige sidene ofte anslår hva en kan forvente fra de forskjellige typene og det er jo store variasjoner. Skulle jo tro det går fint med 4 av den der ja men ville kanskje justert ned forventningene litt.:angel:

Det var en god pakke til en billig penge.. 3500kr ish ca.  :nerd:

Ja Hendrix-gutten har mye bra :)  har du noen næring du vil anbefale meg ? hvor, hva hvilken ? hehe  :P jeg er helt noob.. så jeg prøver å få mest mulig info før jeg starter growen over nyttår :D 

rk
3 minutter siden, luuring skrev:

Det var en god pakke til en billig penge.. 3500kr ish ca.  :nerd:

Ja Hendrix-gutten har mye bra :)  har du noen næring du vil anbefale meg ? hvor, hva hvilken ? hehe  :P jeg er helt noob.. så jeg prøver å få mest mulig info før jeg starter growen over nyttår :D 

Føler meg ganske noob jeg også :P

Når det kommer til næring har jeg inntrykk av at det meste er bra. -Det er heller bruken som gjør at problemene oppstår. Selv har jeg Advanced nutrition pH perfect serien og har i allefall ingenting negativt å si om den.

Det er bra å gjøre grundig research! Det hjelper å ha litt oversikt før en begynner 8-)

rk
26 minutter siden, luuring skrev:

Hmmmmm,

jeg hadde lyst å få mest mulig ut av en grow jeg da :D  

Haha her og, men som de drevne sier kan én plante i teltet ditt gi like mye som 4 som kanskje får det en smule trangt og litt mindre lys.

Personlig er jeg glad jeg startet med to planter fordi de oppførte seg totalt forskjellig til tross for lik behandling. Og det er bedre å drite seg ut på en eller to, enn fire.

luuring
4 minutter siden, rk skrev:

Haha her og, men som de drevne sier kan én plante i teltet ditt gi like mye som 4 som kanskje får det en smule trangt og litt mindre lys.

Personlig er jeg glad jeg startet med to planter fordi de oppførte seg totalt forskjellig til tross for lik behandling. Og det er bedre å drite seg ut på en eller to, enn fire.

:bigsmile::bigsmile:

Jeg hadde en grow i 2009 sammen med en kompis, det er det eneste jeg har av erfaring... fant denne fyren https://www.youtube.com/channel/UCtU2-cpxx18iQ4BvracrxDQ   siden du også er litt noob :bigsmile: kanskje du har nytte av og se på han og bli inspirert.. har sittet i 4 dager og sett på han.. 

luuring
14 minutter siden, rk skrev:

btw, hvor får du frøene dine fra ? 

Dr Dank
1 time siden, luuring skrev:

Jeg er noob i tillegg.. hvordan fungerer Auto ? må jeg gjøre noe med lyset for at den skal lage blomster ? Hvordan syklus kjører jeg på disse ? 

Det er ikke no poeng å tenke på lyssyklus til autos de blomstrer uansett. Normal er 20/4 eller 18/6. Kjør samme syklus gjennom hele growen. 

Får jeg plass til en i et telt som er 60 x 60 x 160 ?

Du får fint plass til 2 autos i det teltet. Noe mer blir bare trangt. Kjør med 2 stk :) 

https://www.growland.biz/250-Watts-Homebox-XS-Grow-Set  er dette innafør til å starte med ? 

Helt innafor det kitet der. 250 w holder til 60x60.

Jeg velger å kjøre LowRyder fordi jeg har lest at man kan få opp til 150g per blomst,

Det skal du ta med en STOR klype salt. Det er først og fremst avhengig av dine egenskaper til å ikke føkke opp og stunte og stresse planten slik at den når sitt fulle potensial. Etter det, er det avh av lampen om du får stor yield, kvaliteten på yielden er avhengig av ditt talent til å gro. :) 

35 minutter siden, luuring skrev:

har du noen næring du vil anbefale meg

Det er samme hva du bruker mer eller mindre. General Hydroponics er bra og billig gå for dem. Ikke no poeng å splashe ut mas cash på dyr næring. 

rk
6 minutter siden, luuring skrev:

Tusen takk for fin link!

Jeg kjøpte fra seed city om jeg ikke husker helt feil. Det er så mange spennende sider så neste gang blir det noe annet :D Kanskje den du kikker på

luuring
2 minutter siden, rk skrev:

Tusen takk for fin link!

Jeg kjøpte fra seed city om jeg ikke husker helt feil. Det er så mange spennende sider så neste gang blir det noe annet :D Kanskje den du kikker på

No Poroblem Madam :nerd:

her er en til 

https://amsterdammarijuanaseeds.com/

• Like 1

Dr Dank

Prøv seedsman.com. eller ander frøbanker (søk på google) , det er som regel bedre utvalg i frøbankene enn de som kun prod og selger egne frø. Om du vil/kan ha dem hjem i postkassa er det et fett hvem du bestiller fra, bare prøv å velge en prod som har bra genetics på f,eks auto-frø. 

https://420expertadviser.com/seeds/best-autoflowering-seeds-from-reliable-seed-banks/

rk

Ja den har jeg snust litt på! Fikk inntrykk av at de har greie priser?